Gå til innhold

Opptaksutstyr til en billig penge

PelsJakob

Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker på om dette er riktig kategori, men jeg gjør et forsøk:

Når man er på bandøving, er det alltid greit å kunne høre i ettertid hva som kan forbedres. Derfor vil jeg gjerne ha noen tips om hva slags opptaksutstyr man kan bruke uten at det koster skjorten. Jeg stiller ikke veldig høye krav til lydkvalitet, men det må være slik at det er mulig å høre på opptakene. Det er også en fordel, men intet absolutt krav, om opptaket enkelt lar seg overføre til datamaskin.

På forhånd takk for alle tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du

det er litt vanskelig å si hva som er en gunstig pris, for det er jo nesten ingenting i muikkverdenen som er gunstig. :p

Alternativ til "gunstig" opptaker er Boss RB-600. Den er god til en gunstig pris :!:

Finn frem til den her.

Endret av Milt
Lenke til kommentar

Gi oss en prisantydning, så er det lettere å foreslå noe. 500 kroner, 1000, 5000...

Du kan få minnekortbaserte "hjemmeopptagere" relativt billig. Kick har en Zoom til 2500 og en Korg til 3300. (Edit: Mic'er kommer i tillegg. Og de kommer standard med små minnekort, så du får ikke plass til så mange sanger.)

336mrs-4.jpg

357d4stor.jpg

Link til Kick Music webshop

Ellers kan du jo se om noen har et gammelt "kasettstudio" liggende, det får du sikkert for noen hundrelapper.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gi oss en prisantydning, så er det lettere å foreslå noe. 500 kroner, 1000, 5000...

5722705[/snapback]

Jeg stiller som sagt ikke veldig høye krav til lydkvalitet, så å bruke flere tusen synes jeg er unødvendig. Et «kassettstudio», som du nevner, ville nok være mer enn godt nok. Jeg regner imidlertid med at slike ikke nødvendigvis er så enkelt å få tak i?

Lenke til kommentar

Edirol R-1 en bra flash-opptaker med innebygde mikrofoner, noe som gjør den ekstremt enkel i bruk, ingen kabler eller rigging. :-) Den koster ca 4500kr + flash-kort.

De opptakerne Geir nevner får du kjøpt hos de aller fleste musikkforretninger i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...