SAABhoward Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) HEi. Har tenkt aa sette inn en sub i bilen. Har tenkt aa kjope en Alpine swr 1041 bass og en DLS CA12 monoblokk forsterker. Vil dette funke bra sammen eventuelt andre forslag til bass max 2000kr og hvordan porter skal jeg ha i bassrefleks kassen som er anbefalt til 27 liter.... Hadde vert kjempefint med litt tips fra noen mer erfarnebilsterio byggere en meg.. Paa forhaand takk.. Endret 8. mars 2006 av SAABhoward Lenke til kommentar
ganilsen Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Virker som en bra kombinasjon mellom bass og amp. Har ikke vært borti alpine, men liker man lyden er det vel greit. Men hvis du skal ha en kasse til basseren som skal være på 27l ville jeg tippet at den skulle vært lukket. Pleier å måtte opp i rundt 40l hvis man skal ha portet kasse. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 har hørt en alpine type r sub, og da den ble koblet opp på en power 851s forsterker spillte den ganske høyt og fint, men den spilte helt greit og fint på den power 451s forsterker. Lenke til kommentar
SAABhoward Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Virker som en bra kombinasjon mellom bass og amp. Har ikke vært borti alpine, men liker man lyden er det vel greit. Men hvis du skal ha en kasse til basseren som skal være på 27l ville jeg tippet at den skulle vært lukket. Pleier å måtte opp i rundt 40l hvis man skal ha portet kasse. 5723880[/snapback] Takk for svar Kassen er anbefalt til 20 l lukket og 27 liter portet gjennom mail fra selger. klart kunne jo vert en tastefeil og at det skal vere 37 da men.. er tross alt bare en 10 tommer..... eller Lenke til kommentar
SAABhoward Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 har hørt en alpine type r sub, og da den ble koblet opp på en power 851s forsterker spillte den ganske høyt og fint, men den spilte helt greit og fint på den power 451s forsterker. 5726098[/snapback] Takk for svar Tror rockford blir for dyrt for meg denne gangen, men har da noe aa sammeligne med. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Ja, er glad jeg brukte litt penger da jeg kjøpte forsterkere i 2003, men back til subject at hand. Om de subbene er 2x2 ohms magneter på den, så den skulle være mulig å koble i 2 ohm, og da skulle den forsterkeren klare å gi subbene nok til at du ikke blir skuffet Lenke til kommentar
SAABhoward Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Ja, er glad jeg brukte litt penger da jeg kjøpte forsterkere i 2003, men back til subject at hand. Om de subbene er 2x2 ohms magneter på den, så den skulle være mulig å koble i 2 ohm, og da skulle den forsterkeren klare å gi subbene nok til at du ikke blir skuffet 5728797[/snapback] TAkker fortsatt for svar Ja. Den bassen j har bestilt naa er alpine swr 1041 er 2x4 ohm men den som heter 1021 er 2x2 ohm.. Hva betyr dette. Er det 1041 som er 4 ohm og den andre 2 ohm eller er det mulig aa velge ohms belastning paa 2x4 ohm noen tips til port paa kassen fikk oppgitt at den skulle vere mellom 27-32 litert er 27 L.. Foresten. er bare 1 bass ... Endret 10. mars 2006 av SAABhoward Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Har du kjøpt den bassen?? hvis ikke ville jeg heller gått for 2 stk dynabel basser, og en dynabel mono blokk Når det gjelder port til den kassa di, så send en mail eller ring til han du fikk kasse forslaget av, han bør jo vite det Lenke til kommentar
SAABhoward Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Blei litt endringer dls forsterkeren er naa byttet ut med en monoblokk fra macrom paa 500 watt 1 2 ohm.... den ble anbefalt av alpine til den basseren j skal ha. NOen erfaringer med Macrom sine forsterkere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå