Gå til innhold

Registrere bil i USA med norsk adresse

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat planlegger en roadtrip langs USA's vestkyst for dimmepengene. Vi vil kjøpe en billig bil, tredje generasjons Tran Am eller lignende, og lurer på hvordan det er med registrering når vi har bostedsadresse i Norge. Bilen selges eller vrakes etter turen.

Noen som har peiling?

Endret av Zoidman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble kansje litt utydelig den forrige posten, men det jeg skrev på slutten vare hvis du skulle kjøpe bil så tror jeg bare du betaler forsikring på skiltene, ikke at man må ha noe bosted der borte. Men ville ikke garantere dette 100%.

Skal prøve å høre med noen som har vært der borte om de har noe peil.

Lenke til kommentar
for det første! drit i å vrak den bilen! Er ikke mange igjen

og for det andre, Leiebil er å foretrekke! prøv å få noen som du kjenner som bor der borte til å sette bilen på seg!

5725185[/snapback]

Jeg vil ikke vrake den, utrolig rå bil, men vi kommer til å kjøpe et vrak til rundt $500.

Leiebil virker uoppnåelig, altfor dyrt å leie en bil i 25-30 dager, vi må i tillegg betale $20 pr. dag pr. fører siden vi er under 25 år.

Lenke til kommentar

I stedet for å vrake den, selg den nå igjen. Du får solgt ALLE biler her, omtrent samme faen. Ikke mye tapet heller.

Vet ikke om du trenger SSN for å registerere bil her. Du trenger det for det meste, så jeg vil nesten regne med det. SSN får du ikke uten å være legal resident....

Edit: det er mulig du kan få prøveskilter uten å være resident. Her i South Carolina koster de $5 og varer i 45 dager. Tror ikke du trenger å oppgi personalia engang for å få de, bare veichele identification number. Mulig du trenger vognkort (title) også. Forsikring må du kjøpe i tillegg, da, men så lenge du har temp. tags, title og proof of insurance er det tut og kjør...

Endret av bfisk
Lenke til kommentar
Vet ikke om du trenger SSN for å registerere bil her. Du trenger det for det meste, så jeg vil nesten regne med det. SSN får du ikke uten å være legal resident....

5727870[/snapback]

Jeg har klart meg uten SSN i 4 mnd nå! Ja, jeg er treig til å ordne ting... Men jeg har tatt amerikansk førerkort, og det trengte jeg ikke SSN til. Uansett, blir vel kanskje noe annet når man skal registrere bil.

Og ja, forsikringa følger bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...