Gå til innhold

event id: 51

Anbefalte innlegg

Har hatt problemer med maskinen i noen dager. Brukte lang tid på boot/ laste windows, og hang seg opp innimellom. Sjekket event viewer (system) og fant samme feilmelding flere ganger. "An error was detected on device \Device\Harddisk0\D during apaging operation" event id: 51.

Det kom også feilmelding under application. Id: 1517. Husker ikke den andre.

Har inntil nå kunnet starte maskinen i safemode, men for kort tid siden gikk ikke det heller.

Etter dette formaterte jeg c: på nytt og innstallerte windows igjen. Innstallerte så drivere til hoved kortet. Sjekket event viewer og samme problemet var det ( id: 51 og id: 1517).

Har delt disken i 2 partisjoner.

Oppsett:

Abit KN8 ultra

Samsung spinpoint p120s 250gb sata2

Corsair value pc3200 512x2

Athlon64 3700+ 2,2

xfx geforce 7800gt

SB x-fi

Noen som kan hjelpe her? har sett på andre forum, men ikke funnet noen løsninger, med unntak av at disken snart kommer til å si takk for seg... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror faktisk jeg fikset problemet.. Etter å styrt på med masse rart endte jeg opp med å laste ned User Profile Hive Cleanup (uphclean) fra microsoft. Dette gjør slik at en bruker blir logget helt av når maskinen slås av, eller noe slikt... :p

Det ser iallefall ut til å gjøre jobben foreløpig. Har ikke fått opp hverken id: 51 eller id: 1517så langt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...