ngc6440 Skrevet 22. september 2002 Rapporter Del Skrevet 22. september 2002 Valget står mellom disse to (konfigurasjon til ca 17-18000). Har forstått at Acer generelt produserer solide maskiner, men at jeg muligens får litt mer igjen for pengene ved å kjøpe en Zepto. Holder en knapp på Acer siden den har det lekreste tastaturet jeg har vært borti på en bærbar (viktig for en som skriver mye). Det som plager meg litt ved Acer'en er grafikkløsningen; default 16MB grafikkminne som spises av RAM. Dette kan riktignok endres til 32 eller 64, men da blir jo enda litt mer av RAM borte... Hvor mye skal jeg vektlegge dette? Jeg har ingen store planer om spilling, den eneste typen spill jeg innimellom spiller er av typen Sim City (bra hvis jeg kan spille Sim City 4 som kommer i løpet av høsten, ellers bruker jeg spillkonsoller til slikt). Ellers kommer det til å gå i "vanlig" bruk, pluss litt programmering (VB, Java, Flash etc.) Forresten noen som vet hvor jeg kan få tak i en Acer Travelmate 273XC i løpet av noen dager? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 22. september 2002 Rapporter Del Skrevet 22. september 2002 Acer maskiner får du kjøpt i alle fall på psdata.no så de har sikkert inne maskinen du søker etter enten på lager eller i løpet a noen dager. fordelen med acer maskinen er at mer ram i den ksoter ikke så mye. Har eget acer ram på psdata.no som ikke koster sjorta slik som compaq minne gjør. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 22. september 2002 Rapporter Del Skrevet 22. september 2002 Acer maskiner får du kjøpt i alle fall på psdata.no så de har sikkert inne maskinen du søker etter enten på lager eller i løpet a noen dager. fordelen med acer maskinen er at mer ram i den ksoter ikke så mye. Har eget acer ram på psdata.no som ikke koster sjorta slik som compaq minne gjør. Psdata har også rimelige umates vesker. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 1. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2002 Jeg planlegger oxo å kjøpe den acer-maskina, men er oxo redd for hvor mye den skjermkort-løsningen trekker ned. Noen som vet om det er mulig i etterkant å stappe inn et nytt skjermkort hvis det er altfor dårlig ytelse på sakene? Setter pris på alle svar. Lenke til kommentar
ngc6440 Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2002 Jeg er muligens på gyngende grunn her, men jeg er ganske sikker på at det ikke er mulig å sette inn et nytt skjermkort i denne maskinen. På bærbare PCer er stort sett alt integrert og ikke ment å bytte ut. Unntakene er harddisk, media (CD/DVD/CDRW), minne og muligens prosessor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå