Teodor1979 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Har testet den nye pakken av C&C (The First Decade) på min NEC 1770NX LCD skjerm. Grafikken her ser jævlig ut i forhold til en CRT jeg har testet på. Det som skjer er at bildet skjelver i kantene + at grafikken som sagt ser jævlig ut. Det samme gjelder gode gamle Unreal Tournament (det første) Er det sånn at LCD-skjermer har problemer med gamle spill?!? På CRT-skjermen fungerer de supert! Kan dette ha noe med "refresh raten" å gjøre? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Prøv annen oppløsning og oppdatéringsfrekvens. Men husk at ingen LCD slår en CRT i bildekvalitét! Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Hei og takk for svar! Jeg har desverre ikke mulighet å forandre oppløsning på det eldste C&C. Men jeg mener å ha prøvd dette i Unreal og det ble ikke bedre Noen innstillinger jeg kan gjøre i windows kanskje? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hei og takk for svar! Jeg har desverre ikke mulighet å forandre oppløsning på det eldste C&C. Men jeg mener å ha prøvd dette i Unreal og det ble ikke bedre Noen innstillinger jeg kan gjøre i windows kanskje? 5721833[/snapback] Command & Conquer - Tiberian Dawn kjører opprinnelig i oppløsningen 320x200, og siden LCD ikke har fleksible oppløsninger, så blir grafikken direkte elendig. Det er blant annet derfor jeg er trofast til min CRT. Du kan prøve spillet fra en emulator som heter DosBOX og se om det vil se bedre ut. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Hei og takk for svar! Jeg har desverre ikke mulighet å forandre oppløsning på det eldste C&C. Men jeg mener å ha prøvd dette i Unreal og det ble ikke bedre Noen innstillinger jeg kan gjøre i windows kanskje? 5721833[/snapback] Command & Conquer - Tiberian Dawn kjører opprinnelig i oppløsningen 320x200, og siden LCD ikke har fleksible oppløsninger, så blir grafikken direkte elendig. Det er blant annet derfor jeg er trofast til min CRT. Du kan prøve spillet fra en emulator som heter DosBOX og se om det vil se bedre ut. 5722668[/snapback] Takker for svar vurderer alvorlig en 21" crt i tillegg: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3674 Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Prøv annen oppløsning og oppdatéringsfrekvens. Men husk at ingen LCD slår en CRT i bildekvalitét! 5721811[/snapback] ??? Kan du utdype dette? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Bruker du DVI eller D-SUB? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Så godt som alle 17" og 19" bør kjøres i 1280 x 1024. Ellers tror jeg efikkan har spist noe rart til middag... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Prøv annen oppløsning og oppdatéringsfrekvens. Men husk at ingen LCD slår en CRT i bildekvalitét! 5721811[/snapback] ? Kan du utdype dette? 5725214[/snapback] Spør du meg så slår i hvert fall en god lcd-skjerm en crt-skjerm sønder og sammen, så jeg krever en utdypelse . [OFF TOPIC] Btw, efikkan: Hvorfor bruker du ` over hver eneste bokstav omtrent? Om man skal uttale alle ordene på måten du skriver de på blir det helt jævlig . Og det her er ikke àkkùrat den førstè postèn jeg har sètt dèt på... [/OFF TOPIC Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Bruker du DVI eller D-SUB? 5726680[/snapback] Jeg bruker DVI ut fra mitt eVGA7800Gt-kort Lenke til kommentar
substeve Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Takker for svar vurderer alvorlig en 21" crt i tillegg: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3674 5725181[/snapback] Hvis du vurderer 21" CRT så husk at det er forskjell på Shadow Mask og Triniton, vurderer du det første så er så vidt jeg vet Viewsonic G modellen den eneste av høy kvalitet igjen på markedet, men de er ikke så bra som de gamle Eizo skjermene da. Ellers blir det bruktmarkedet eller Triniton teknologien. Spør du meg så slår i hvert fall en god lcd-skjerm en crt-skjerm sønder og sammen, så jeg krever en utdypelse . Dette er en gammel diskusjon, men til gaming, CAD og tilsvarende applikasjoner er CRT overlegen billedmessig i mainstream-prisområdet. Enkle tekniske data som båndbredde, fargebitdybde og white-to-black responstid burde vært nok til å overbevise de fleste (problemet er heller at folk sitter på feilinstilte CRT-skjermer eller eldre CRT av dårlig kvalitet). Det har også kommet veldig gode LCD skjermer nå, men disse får man ikke for under 10 lapper ihvertfall. Ennå. Grunnen til at CRT på lang vei er forsvunnet er at avkastningen på investeringer for videreutviklingen av CRT-teknologien ble betydelig lavere enn avkastningen på tilsvarende investeringer i LCD-teknologien - skifte skjedde fra og med det tidspunktet billedkvaliteten på LCD ble god nok til å kunne selges til massemarkedet til en masemarkedspris. Men det betyr altså ikke at LCD hadde bedre billedkvalitet. Endret 11. mars 2006 av substeve Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Det har også kommet veldig gode LCD skjermer nå, men disse får man ikke for under 10 lapper ihvertfall. Ennå. 5736721[/snapback] Så du mener alt under 10k er skrap? Du fyller i hvert fall mitt daglige behov for latter. Fornøyd med min skjerm til halve prisen... Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 :!: Min LCD-skjerm til 3500 NOK er uslåelig! Lenke til kommentar
substeve Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Det har også kommet veldig gode LCD skjermer nå, men disse får man ikke for under 10 lapper ihvertfall. Ennå. 5736721[/snapback] Så du mener alt under 10k er skrap? Du fyller i hvert fall mitt daglige behov for latter. Fornøyd med min skjerm til halve prisen... 5736812[/snapback] Det sa jeg ikke i det hele tatt og det vet du godt. Jeg sa at i mainstream-prisområdet er CRT billedmessig ganske overlegen LCD. Går du oppover i pris blir forskjellene mindre. Det betyr ikke at LCD skjermer til 3000 er skrap, langt ifra. Endret 11. mars 2006 av substeve Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Det har også kommet veldig gode LCD skjermer nå, men disse får man ikke for under 10 lapper ihvertfall. Ennå. 5736721[/snapback] Så du mener alt under 10k er skrap? Du fyller i hvert fall mitt daglige behov for latter. Fornøyd med min skjerm til halve prisen... 5736812[/snapback] Det sa jeg ikke i det hele tatt og det vet du godt. Jeg sa at i mainstream-prisområdet er CRT billedmessig ganske overlegen LCD. Går du oppover i pris blir forskjellene mindre. Det betyr ikke at LCD skjermer til 3000 er skrap, langt ifra. 5736841[/snapback] Bare av ren nysgjerrighet, kan du linke til en "god" lcd skjerm da? Lenke til kommentar
substeve Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Bare av ren nysgjerrighet, kan du linke til en "god" lcd skjerm da? 5736856[/snapback] Langtifra, men du kan da ta en titt på de nye Eizo skjermer. De er vel noe av det beste du får nå for tiden. Vil generelt unngått Sony siden de tillater høyt kvalitetssprang i produksjonen så man risikerer å få mandagsskjerm. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Bare av ren nysgjerrighet, kan du linke til en "god" lcd skjerm da? 5736856[/snapback] Langtifra, men du kan da ta en titt på de nye Eizo skjermer. De er vel noe av det beste du får nå for tiden. Vil generelt unngått Sony siden de tillater høyt kvalitetssprang i produksjonen så man risikerer å få mandagsskjerm. 5736901[/snapback] Så du vil ikke linke altså? Nei vel... Jeg sjekka prisguiden, og jeg fant da ikke mye der: https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...25&submit=S%F8k Lenke til kommentar
substeve Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Så du vil ikke linke altså? Nei vel... Jeg sjekka prisguiden, og jeg fant da ikke mye der: https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...25&submit=S%F8k 5736920[/snapback] Nå tenkte jeg først og fremst på Eizo's ColorEdge serie, koster vel fra 15000 og oppover eller noe sånt. Men også de rimeligere Eizo-modellene er bra. Det er så mye å velge i blant LCD at man bare må lese tester og høre andres erfaringer. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Så du vil ikke linke altså? Nei vel... Jeg sjekka prisguiden, og jeg fant da ikke mye der: https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...25&submit=S%F8k 5736920[/snapback] Nå tenkte jeg først og fremst på Eizo's ColorEdge serie, koster vel fra 15000 og oppover eller noe sånt. Men også de rimeligere Eizo-modellene er bra. Det er så mye å velge i blant LCD at man bare må lese tester og høre andres erfaringer. 5736959[/snapback] Men begge de to coloredge-skjermene jeg fant der har responstid på 30 og 37ms. Det er jo latterlig høyt hvis man har planer om å bruke skjermen til spill eller film... Lenke til kommentar
substeve Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Men begge de to coloredge-skjermene jeg fant der har responstid på 30 og 37ms. Det er jo latterlig høyt hvis man har planer om å bruke skjermen til spill eller film... 5736969[/snapback] Det kan så være, jeg har ikke sett på de skjermene du peker til. Ta en titt på Eizos hjemmesider så finner du sikkert noe som passer til gaming. Når det gjelder responstid så kommer det en ny standard som bedre skal reflektere faktiske forhold, dagens metode er ganske unøyaktig, og det gjelder ikke bare produsentenes uklarheter i spesifikasjonene rundt grey-to-grey og black-to-white responstid. Endret 11. mars 2006 av substeve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå