Gå til innhold

Bilde fra pc -> Tv

mESA

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å få vist bilde på tven min.

Jeg har hatt dette problemet lenge, og har formatert for ikke så lenge siden, og det er første gang jeg tester etter formatasjonen.

Speccs:

Har standar 28" Panasonic tv type:TX-28LK1F/S

Radeon 9800XT

Jeg satt å funderte på hvorfor det ikke ville komme frem sånn "grønn/rød" knapp som man trykker på for å aktivere skjermbildet. Jeg fiklet lenge med dette, og endelig (uviten om hvordan jeg gjorde det) fikk knappen frem.

Men bildet kommer ikke til tv'en.

På tvinstillingene har jeg testet Format og Country (har den atm på Norway og PAL B, og har testet de andre instillingene).

Det er ikke noe gale med tvutgangen, ikke kabelen. Er usikker på skjermkortet, men tviler egentlig litt. Jeg har installert den siste driveren (trur jeg) som er ute atm.

Noen mulighet for at noen her på forumet vet hva som er feil?

Jeg kan prøve noen "TV-Data-programm", men noen her som har noen de ambefaler?

Endret av MeSa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eg ville sjekke først var at Scart-pluggen (om du har) og TVen er korrekt innstillt.

I innstillingane for skrivebordet, ser du 2 skjermar der? Det skal vise som 1 og 2. Har du prøvd å utvide skrivebordet?

Lenke til kommentar

Det er ikke noe gale med scartpluggen som jeg kan se. Tv'en er korekt innstilt som jeg vet om, har no testet de fleste kanalene, fra 0-10 og AV.

Jeg har 2 skjermer, men hvordan utvide skrivebordet?

Edit: Fant ut hvordan man utvida skrivebordet, men her var det noe rart.

Når jeg gikk innpå "advance" på skjerm nr 1, og aktiverte tv'en, så kom det sånn aktiveringslyd fra høytaleren (sånn bjong som når du kobler til en enhet du ikke har sett før)

Men når jeg gikk utav, til skjerminstillingene, så når jeg valgte skjerm nr 2 som

"extend my windows desktop onto this computer.", og trykte "apply", da kom det en lyd igjen. Men denne gangen var det sånn lyd som når man trekker ut en enheten(feks usphardisk, så trekker du den ut).

Hmm.... er det her problemet ligger? Jeg er fortsatt usikker på hva problemet er da

:/

Endret av MeSa
Lenke til kommentar

TX-28LK1F/S står det bak.

Edit: Hvilken modell har vel ingenting å si?

Jeg har fått bilde på den før... Dunno hvordan da... Men kan ikke huske jeg har gjort noe annet enn no...

Endret av MeSa
Lenke til kommentar

det du kunne prøvd var et program som heter TV-Tools...er ikke 100% sikker på om dette programmet støtter ATi, men tror det. Dette skulle være et meget enkelt program å sette opp og bruke. Har aldri prøvd det selv, men har en del kompiser som måtte bruke dette på noen gamle nVidia kort. Dette funket veldig bra for deres del.

Lenke til kommentar

Isåfall, hvor man fixer refreshen ? Er det en annen mulighet enn avangsert på settings på display properties?

Min står der i så fall på 60Hertz.

Rag3d vet jeg faktisk ikke hva er:/

(utrolig nok:P)

Har tvtools en hjemmeside?

Etter litt google fant jeg et par sider, men veldig få engelske

Er dette gratis?

Edit:Fant www.tvtools.info, dette er vel høst sansynlig hjemmesiden :p

Edit2: Det var desverre bare for nVidia :/

noen som har noen andre forslag?

Endret av MeSa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...