mESA Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Jeg har problemer med å få vist bilde på tven min. Jeg har hatt dette problemet lenge, og har formatert for ikke så lenge siden, og det er første gang jeg tester etter formatasjonen. Speccs: Har standar 28" Panasonic tv type:TX-28LK1F/S Radeon 9800XT Jeg satt å funderte på hvorfor det ikke ville komme frem sånn "grønn/rød" knapp som man trykker på for å aktivere skjermbildet. Jeg fiklet lenge med dette, og endelig (uviten om hvordan jeg gjorde det) fikk knappen frem. Men bildet kommer ikke til tv'en. På tvinstillingene har jeg testet Format og Country (har den atm på Norway og PAL B, og har testet de andre instillingene). Det er ikke noe gale med tvutgangen, ikke kabelen. Er usikker på skjermkortet, men tviler egentlig litt. Jeg har installert den siste driveren (trur jeg) som er ute atm. Noen mulighet for at noen her på forumet vet hva som er feil? Jeg kan prøve noen "TV-Data-programm", men noen her som har noen de ambefaler? Endret 11. mars 2006 av MeSa Lenke til kommentar
mESA Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Ingen som vet svaret? Fordi da gidder jeg ikke sitte å vente på å få svar :/ Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Det eg ville sjekke først var at Scart-pluggen (om du har) og TVen er korrekt innstillt. I innstillingane for skrivebordet, ser du 2 skjermar der? Det skal vise som 1 og 2. Har du prøvd å utvide skrivebordet? Lenke til kommentar
mESA Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Det er ikke noe gale med scartpluggen som jeg kan se. Tv'en er korekt innstilt som jeg vet om, har no testet de fleste kanalene, fra 0-10 og AV. Jeg har 2 skjermer, men hvordan utvide skrivebordet? Edit: Fant ut hvordan man utvida skrivebordet, men her var det noe rart. Når jeg gikk innpå "advance" på skjerm nr 1, og aktiverte tv'en, så kom det sånn aktiveringslyd fra høytaleren (sånn bjong som når du kobler til en enhet du ikke har sett før) Men når jeg gikk utav, til skjerminstillingene, så når jeg valgte skjerm nr 2 som "extend my windows desktop onto this computer.", og trykte "apply", da kom det en lyd igjen. Men denne gangen var det sånn lyd som når man trekker ut en enheten(feks usphardisk, så trekker du den ut). Hmm.... er det her problemet ligger? Jeg er fortsatt usikker på hva problemet er da :/ Endret 9. mars 2006 av MeSa Lenke til kommentar
mESA Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 20 timer siden sist gang jeg sendte spørsmål... Ser ikke ut som det hjelper stort:/ Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Tv'en er korekt innstilt som jeg vet om, har no testet de fleste kanalene, fra 0-10 og AV.Den setningen tyder på at du ikke helt vet hva du snakker om..... Hva slags Panasonic TV har du? (TX-28?) Lenke til kommentar
mESA Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Seff har jeg ikke peiling på hva jeg snakker om Det er derfor jeg spør om hjelp. Dunno hvilken modell tv'en er. Har ingen anelse hvor manualen til tv'en er. Der er et bilde som ligner: http://www.e.kth.se/~e99_kjo/hemmabio/tx-28dk1_a.jpg (Men det ser ut som widescreen, det har ikke jeg) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Dunno hvilken modell tv'en er. Har ingen anelse hvor manualen til tv'en er.Hvis du kan/gidder/orker/vil titte bak på TV-en, så står det en lapp med bl.a. modellnr. Den skal hete TX-28xxxxx. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) TX-28LK1F/S står det bak. Edit: Hvilken modell har vel ingenting å si? Jeg har fått bilde på den før... Dunno hvordan da... Men kan ikke huske jeg har gjort noe annet enn no... Endret 10. mars 2006 av MeSa Lenke til kommentar
Balfrog Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Synes å huske at jeg hadde neste samme problemet, i mitt tilfelle var det rag3d, og det refreshrate fikse greiene, som effektivt satta stopper for tv bruken. Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 det du kunne prøvd var et program som heter TV-Tools...er ikke 100% sikker på om dette programmet støtter ATi, men tror det. Dette skulle være et meget enkelt program å sette opp og bruke. Har aldri prøvd det selv, men har en del kompiser som måtte bruke dette på noen gamle nVidia kort. Dette funket veldig bra for deres del. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Isåfall, hvor man fixer refreshen ? Er det en annen mulighet enn avangsert på settings på display properties? Min står der i så fall på 60Hertz. Rag3d vet jeg faktisk ikke hva er:/ (utrolig nok:P) Har tvtools en hjemmeside? Etter litt google fant jeg et par sider, men veldig få engelske Er dette gratis? Edit:Fant www.tvtools.info, dette er vel høst sansynlig hjemmesiden Edit2: Det var desverre bare for nVidia :/ noen som har noen andre forslag? Endret 14. mars 2006 av MeSa Lenke til kommentar
mESA Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Gått 3 dager, har fortsatt problemet. Hadde litt lyst å fått fixa det i helga:/ Lenke til kommentar
CCola Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Egenskaper på skrivebordet -> Instillinger -> Avansert -> [KOrtet du har] - > Der skal det stå om du vil bruke en eller 2 skjermer. Hvis det er et valg om klon der, burde du kanskje velge det også Lenke til kommentar
mESA Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Det har jeg nok prøvd. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 har akkurat samma problem som deg, bare med Radion X800 kort.. Funka før, men nå funker det ikke lengre.... jeg har prøvd så og si alt, men sikkert ikke den ene tingen som gjør at det funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå