Gå til innhold

P4 [email protected].. Høyne multiplier?!

Eidos_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe problem å klokke til over 3GHz hvis du har det rette utstyret. Hovedkortet ditt (Asus P4S533) klarer ikke høyere fsb enn 166, og da med PCI-hastighet på 42MHz. Du lever farlig mann!

Med den 2.26GHz prosessoren din burde du heller hatt et Asus P4B533 f.eks. Da kunne du stilt fsb mye høyere og du hadde hatt PCI/AGP-lock, noe som er veldig greit når man skal kjøre høy fsb!

Konklusjon som jeg har vært inne på før.. Asus P4S533 passer best sammen med 400MHz bus prosessorer! Men 2.8GHz er jo rimelig bra da..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-22 16:21, skrev havegg:

Det er ikke noe problem å klokke til over 3GHz hvis du har det rette utstyret. Hovedkortet ditt (
) klarer ikke høyere fsb enn 166, og da med PCI-hastighet på 42MHz. Du lever farlig mann!

Med den 2.26GHz prosessoren din burde du heller hatt et
f.eks. Da kunne du stilt fsb mye høyere og du hadde hatt PCI/AGP-lock, noe som er veldig greit når man skal kjøre høy fsb!

Konklusjon som jeg har vært inne på før.. Asus P4S533 passer best sammen med 400MHz bus prosessorer! Men 2.8GHz er jo rimelig bra da..

P4s533 er vel ikke så veldig bra til overklokking hvis man kjører på 100fsb. da kan du ta maks 120fsb hvis man ønsker å leve trygt. da er pci på 40mhz.

Kan du forklare hvordan jeg skal klare mer??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...