Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det overklokker ikke for deg, men du kan skru op FSB/HTT og AGP frekvens med det. Så det er et program til å overklokke med.

5721845[/snapback]

og dette vil si? MÅ jeg i Bios for å overklokke?

hva er FSB/HTT og AGP?

er ganske ny i dette :D

Lenke til kommentar

AGP-bussen er overgangen mellom grafikkortet og hovedkortet, ikke noe særlig vits å overklokke, og det kan skade grafikkortet.

FSB/HTT er FSB/HTT :p FSB/HTT * Prosessorens multiplier = Prosessorens hastighet, så hvis du øker hastigheten på FSB/HTT øker du også hastigheten på Prosessoren. Så dvs. at du ikke må overklokke med BIOS, du kan overklokke med Clockgen.

Edit: Leif

Endret av Økonom
Lenke til kommentar
Noen forslag til hvor mye man bør overklokke en laptop? er litt redd for at den skal smelt. masse plast vettu:D

5722281[/snapback]

Overklokking av laptop er vell egentlig ikke anbefalt siden kjølingen i laptop ikke er av det beste, men hvis du absolut må så kom først med spesifikasjoner... ;)

Lenke til kommentar

Spec: Det er en HP pc

Prosesor: Intel Celeron 2.8ghz

HDD: 30 Gb siemens

Ram: 256 mb, 192 system

Skjermkort: Ati Mobility Radeon 9000/9100 IGP 64mb Skal overklokkes etter hvert

HK: 089c 31.36

vil klokke prosesoren om ram'en og. tempraturen ligger på rundt 50-57 grader Celsius.

FSB en min er allerede på 100mhz. er det mye?

Endret av hmmmmmmm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
du kan jo prøve å få 100MHz ekstra ut av den.

5726286[/snapback]

hva mener du med det? :hmm:

5726729[/snapback]

Start med å lese her.

Høyst sannsynlig har din laptop en PLL som ikke støttes av ClockGen..

Du kan da evt. sjekke SetFSB's Homepage.

Det er *ikke* å anbefale å oc'e en laptop..uten å sørge for bedre kjøling.

I tillegg har de sjelden PCI-lock samt oft integrert grafikk så det er meget begrenset overklokk man kan få til .. som regel rundt 10% noe du ikke vil merke mye til i praksis..

Når man i tillegg har en bærbar med "desktop Celeron" bør man kanskje heller vurdere å kjøpe ny laptop... :D

Lenke til kommentar
du kan jo prøve å få 100MHz ekstra ut av den.

5726286[/snapback]

hva mener du med det? :hmm:

5726729[/snapback]

Start med å lese her.

Høyst sannsynlig har din laptop en PLL som ikke støttes av ClockGen..

Du kan da evt. sjekke SetFSB's Homepage.

Det er *ikke* å anbefale å oc'e en laptop..uten å sørge for bedre kjøling.

I tillegg har de sjelden PCI-lock samt oft integrert grafikk så det er meget begrenset overklokk man kan få til .. som regel rundt 10% noe du ikke vil merke mye til i praksis..

Når man i tillegg har en bærbar med "desktop Celeron" bør man kanskje heller vurdere å kjøpe ny laptop... :D

5726956[/snapback]

skal faktisk kjøpe ny laptop om 2 år...

men er det mulig å klokke, helt konkret.... eller bør jeg ikke? er VELDIG avhenging av laptopen min... :p

Lenke til kommentar
[men er det mulig å klokke, helt konkret.... eller bør jeg ikke? er VELDIG avhenging av laptopen min... :p

5728852[/snapback]

Helt konkret bør du definitivt ikke overklokke laptopen din.

Hvis du har ytelsesproblemer som du ønsker å løse så er det 98% sikkert at de ikke skyldes CPU-frekvensen, men manglende minne. Kjøp til 256 MB til, så vil det meste sannsynligvis gå vesentlig bedre.

Gjelder ikke hvis det er spill som er problemet, men her er det uansett skjermkortet som er begrensningen. CPU'en din er garantert ikke flaskehalsen, med mindre du driver med tallknusing. Og da burde du antagelig ha en annen laptop...

- Trond

Endret av Bols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...