Ca3 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hei, jeg har snekret meg en mediacenter pc, som jeg har på rommet mitt, den er koblet til en 30" tv-skjerm, men jeg er litt skuffet over lesbarheten av det som kommer frem på tv'en, det er litt dårlig kvalitet, i mediaportal er det grei kvalitet, men på skrivebordet, og hvis jeg skal surfe litt, må jeg faktisk anstrenge meg for å se hva som står er det noen som har en løsning på dette? hvis det finnes en? Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hei, TV vil jo aldri bli like bra som LCD / PC-skjerm (jeg antar du har en vanlig CRT TV) men så vidt jeg har greid å lese meg fra til så har kabeltypen mellom PC og TV mye å si. I rangert rekkefølge (best til dårligst kvalitet) så bør du bruke a) DVI / VGA b) S-Video c) Kompositt. I Mastiff sine HTPC guider så anbefaler han og en løsining (eneste som visstnok duger til vanlig TV) som innbefatter å bruke en VGA til Scart tilkopling. Dette er ikke hyllevare men man kan lage selv eller bestille fra et Dansk selskap. Dette skal visstnok gi suveren kvalitet. muthe Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Hei, TV vil jo aldri bli like bra som LCD / PC-skjerm (jeg antar du har en vanlig CRT TV) men så vidt jeg har greid å lese meg fra til så har kabeltypen mellom PC og TV mye å si. I rangert rekkefølge (best til dårligst kvalitet) så bør du bruke a) DVI / VGA b) S-Video c) Kompositt. I Mastiff sine HTPC guider så anbefaler han og en løsining (eneste som visstnok duger til vanlig TV) som innbefatter å bruke en VGA til Scart tilkopling. Dette er ikke hyllevare men man kan lage selv eller bestille fra et Dansk selskap. Dette skal visstnok gi suveren kvalitet. muthe 5724922[/snapback] Kompositt er så dårlig at du ikke burde vurdere det i hele tatt! Og ja kabelen du bruker sier faktisk veldig mye. S-Video er litt bedre enn kompositt, men du får fortsatt et ganske uskarpt bilde. VGA og komponent kabel er rn del bedre, men jeg kan anbefale DVI/HDMI for å få den beste skarpheten. Dette er viktigere på større skjermen er for små, da skarpheten er viktigere. Husk at kompositt er såapss dårlig at det ikke er å vurdere engang. På kompositt så teller også kvaliteten på kabelen en del. Men du vil aldri komme opp på noen av de andre sin kvalitet. Er det CRT TV-skjerm, så vil du nok ikke få den samme sakrpheten som på lcd, da lcd gir et mye skarpere bilde. Endret 9. mars 2006 av andrull Lenke til kommentar
VillKusseSladden Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Noen som vet hvilke kabel lengder vi snakker om før man får ett svakere signal? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Noen som vet hvilke kabel lengder vi snakker om før man får ett svakere signal? 5740101[/snapback] Er ikke helt sikker, men 10m fungerer flott det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå