Gå til innhold

Brae mods til HL2


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Jeg bare lurer på om dere vet om noen brae HL2 mods?

Det ville vært veldig fint om dere skrev hvorfor dere liker modden eller hva den handler om :) Gjerne lag en top-5 liste eller noe sånnt ;)

 

 

Hvis det er lov (?) kunne dere gjerne legge til noen brae BF2 mods også :D

 

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening er disse de beste hittil:

Metastasis

Single player mod som er fantastisk bra laget.

Goldeneye Source

Gode gamle Goldeneye for Nintendo 64 i ny drakt.

The Hidden Source

Helt unik mod, utrolig morsom.

The Battlegrounds

Two different teams battle for the control over the american colonies. The Royal British Army loyal to the crown is trying to maintian it's influence in "New England". Driven by high taxes and the dream of being an independent country the American rebel forces try to push the british troops out of the contintent.

Mistake of Pythagoras

You are Gordon in a parallel world. The city is now under attack from unknown enemies. You have to find out a way to stop the invasion by traveling into their world and correcting the "mistake."

Endret av FloppyDisk
Lenke til kommentar

De eneste bra singleplayer moddene til Half-Life 2 så langt, etter min mening;

 

SMOD: http://www.fileplanet.com/160216/160000/fi...e-2---SMOD-v3.5 - en veldig morsom (og utrolig voldelig/blodig!) mod til hl2 som gir deg mange kule våpen og effekter osv. Må prøves for å selv finne ut hvor fantastisk dette er.

 

Day Hard: http://www.smanu85.it/public/site_inside/d...me.php?pag=home - en mod som konsentrerer seg mer om humor (som det er massevis av) og spillbarhet enn grafikk. Mange latterstunder her, veldig gode custom ting og en skrekk-bane midt i som nesten er hvert nedlastningen alene!

 

Missing Information: http://files.filefront.com/HL2_Missing_Inf...;/fileinfo.html - en mod som prøver å inkludere noen ting som ble kuttet fra det originale Half-Life 2 (ting som ble tatt ut etter leaken f. eks). Ikke ulovlig, en bane (Borealis, hvor man er på en båt) er nesten uspillbar i dens nåværende tilstand, men E3 banene fra 2003 er med, du må spille dem akkurat som de ble spilt for å komme videre, men gøy uansett. MEN, mange av våpnene som ble kuttet ut er inkludert for fullt, bl. a: OICW, mp5k, molotov cocktail, hopwire (en superkul granat som spretter opp i lufta og sender ledninger i alle retninger, den blir hengende og hvis noe(n) berører ledningene, BANG!), ishakke, snikskytterrifle, flare-gun, Tau Cannon AKA Gauss, SLAM (fra hl2dm), m.m. Anbefales!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Day Hard: http://www.smanu85.it/public/site_inside/d...me.php?pag=home - en mod som konsentrerer seg mer om humor (som det er massevis av) og spillbarhet enn grafikk. Mange latterstunder her, veldig gode custom ting og en skrekk-bane midt i som nesten er hvert nedlastningen alene!

 

Missing Information: http://files.filefront.com/HL2_Missing_Inf...;/fileinfo.html - en mod som prøver å inkludere noen ting som ble kuttet fra det originale Half-Life 2 (ting som ble tatt ut etter leaken f. eks). Ikke ulovlig, en bane (Borealis, hvor man er på en båt) er nesten uspillbar i dens nåværende tilstand, men E3 banene fra 2003 er med, du må spille dem akkurat som de ble spilt for å komme videre, men gøy uansett. MEN, mange av våpnene som ble kuttet ut er inkludert for fullt, bl. a: OICW, mp5k, molotov cocktail, hopwire (en superkul granat som spretter opp i lufta og sender ledninger i alle retninger, den blir hengende og hvis noe(n) berører ledningene, BANG!), ishakke, snikskytterrifle, flare-gun, Tau Cannon AKA Gauss, SLAM (fra hl2dm), m.m. Anbefales!

5732884[/snapback]

 

 

Disse to vil jeg ikke anbefale. "Day Hard" er bra lagd i textires osv. Men fryktelig klønete, og desutten så må du passe på å save hele tia, for det er nemlig veldig lett å dø. Personlig syns jeg ikke mapsa er noe bra. Veldig forvirrende og man vet ikke alltid hva man skal gjøre. Jeg syns modden ble veldig forvirrende og klønete.

 

"Missing Information" skal jeg ikke slakte så fryktelig. Men jeg skjønner ikke helt hva du mener. Det er to maps. Den ene befinner seg på en båt. Men jeg kommer meg ikke videre enn etter stigen man klatrer opp i fra vannet. Det går jo ikke ann på komme videre! Har prøvd alt fra å knuse rutene. Sende Flairs igjennom ting og hakke ned veggen med is-hakken. Hva gjør jeg?

 

Maps 2 er også ikke så veldig mye? Du tar en titt på Gamle Gman og den nye Gman og så kommer du til en bane der du kan loke rundt og løfte opp ting med en ny slags gravity gun, for å så kanskje dette i vannet og ikke komme opp igjen. Jeg skjønnte ikke helt koseptet med de to mapsa.

Lenke til kommentar
Disse to vil jeg ikke anbefale. "Day Hard" er bra lagd i textires osv. Men fryktelig klønete, og desutten så må du passe på å save hele tia, for det er nemlig veldig lett å dø. Personlig syns jeg ikke mapsa er noe bra. Veldig forvirrende og man vet ikke alltid hva man skal gjøre. Jeg syns modden ble veldig forvirrende og klønete.

 

"Missing Information" skal jeg ikke slakte så fryktelig. Men jeg skjønner ikke helt hva du mener. Det er to maps. Den ene befinner seg på en båt. Men jeg kommer meg ikke videre enn etter stigen man klatrer opp i fra vannet. Det går jo ikke ann på komme videre! Har prøvd alt fra å knuse rutene. Sende Flairs igjennom ting og hakke ned veggen med is-hakken. Hva gjør jeg?

 

Maps 2 er også ikke så veldig mye? Du tar en titt på Gamle Gman og den nye Gman og så kommer du til en bane der du kan loke rundt og løfte opp ting med en ny slags gravity gun, for å så kanskje dette i vannet og ikke komme opp igjen. Jeg skjønnte ikke helt koseptet med de to mapsa.

5778468[/snapback]

 

Vel, jeg skal være enig i at DayHard kan være ganske forvirrende iblant og noen bugs her og der, men den er fremdeles ganske spillbar, det er flere veier man kan velge å gå istedet for at alt er så utrolig lineært (selv om dette kan være forvirrende, så gir det modden en litt mer adventure-følelse, i tillegg til bedre replayability). Det at det er veldig lett å dø kommer vel bare an på personen som spiller, hm? Kanskje tone ned et par hakk på vanskelighetsgraden?

 

Når det gjelder MI, så antar jeg at du aldri har vært med på hypen fra før Half-Life 2 kom ut...

 

veldig, veldig mange HL-fans analyserte hver eneste BINK-video som ble sluppet fra E3-messen i 2003 og 2004, og mange (inkludert meg selv), kunne videoene utenat i hodet. Alle var helt forundret over den fantastiske grafikken og spesielt, fysikkmotoren, som Maps 2 (som du kaller dem, egentlig er det Tech-Demo baner) er laget for. Disse to banene var de som ble vist til folket på messen i 2003 for å presentere fysikkmotoren, ansiktstrekkene (derfor man tar en så god titt på den gamle og den nye G-Man) og forskjellige effekter, og de følgende banene fra E3-delen i denne modden er gameplay-visninger fra messen. Ergo, denne modden her er mest ment for de hardcore HL-fansene enn resten.

 

Når det gjelder båten så kan du ikke ha lest posten min så veldig godt...

 

en bane (Borealis, hvor man er på en båt) er nesten uspillbar i dens nåværende tilstand

 

Dette var en bane som ble kuttet fra HL2, men som var inkludert i leaken som ble sluppet mot slutten av 2003. Som sagt, den er nesten uspillbar, men de som holder på med denne modden forbedrer den, og andre baner som skal bli inkludert i senere versjoner, hele tiden. Men hvis du vil komme videre etter å ha klatret opp stigen (ikke kom hit og klag hvis banen virker uferdig, jeg har sagt mitt), så står Colonel Odessa rett til høyre på platået. Han snakker til deg og går og åpner døra. Voila!

 

Men det som jeg virkelig syntes gjorde denne modden verdt å spille var alle de nye våpnene som ble inkludert... som sagt, de ble kuttet fra det originale HL2. Hvis du vil prøve de, kan du jo alltids skrive inn "impulse 101" i console.

Endret av Berntsen
Lenke til kommentar

Dystopia synes jeg er en god multiplayer mod. Den er en slags Team Fortress i en fremtids "cyber-punk" setting.

 

Hidden: Source er også en multiplayer mod jeg vil anbefale. Her er en spiller nesten usynlig, mens resten av laget skal prøve å drepe den usynlige.

 

Av singleplayer moder er det bare Minerva: Metastasis 2 av de som jeg har spilt som jeg vil anbefale videre.

 

Det er fortsatt som forhåpentganske få kvalitets moder der ute til HL2, men det finnes et hav av gode moder som er "in the works" som forhåpentligvis kommer snart...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kom over en mod som heter Eclipse her om dagen. Fantastisk flott mod. Også en forfriskning er at det er tredje-person synsvinkel i denne modden. Begynner å bli lei av at absolutt alle mods til HL/HL2 måååå være FPS bare fordi HL/HL2 er FPS.

Sjekk ut Eclipse her:

http://students.guildhall.smu.edu/~eclipse/index.html

 

For de late kan jeg nevne at du spiller en sorceror (hva er dette på norsk?) og skal løse puslespill uten bruk av våpen. Du har kun telekinetiske evner som du kan bruke. Det er i eventyrsjangeren.

 

Ta også en titt på http://moddb.com/ hvor du finner mange modifikasjoner til Half-Life, Half-Life 2 og mange andre spill. Der fant jeg en litt dårlig laget mod basert på den populære TV-serien Prison Break (modden heter Jail Escape). Interessant konsept, men ikke noe mer. Blir litt dumt å lage spill basert på TV-serier. Særlig en slik serie som er så klart definert av manus.

 

Selv har jeg spilt en del Grand Theft Auto modder (både for GTA1, GTA3, GTA:Vice City og GTA:San Andreas), men det er nå kun Half-Life som har de beste moddene siden Half-Life er laget for å modifiseres (har en modulbasert struktur).

Et spill til som jeg har hørt det skal være noen bra modder for er Doom3, men har ikke fått testet det enda. Oooppps. Denne tråden var visst om Half-Life 2 mods den ja. HEHE. Sorry folkens. Lot meg rive med mens jeg skrev...*slutt!

Lenke til kommentar
finner den med en gang på google

Ja, gjorde det... :blush:

Men jeg likte ikke modden i det heletatt, hopperundt med isøks uten mening på steiner var ikke min type spill... :(

 

Kom over en mod som heter Eclipse her om dagen. Fantastisk flott mod. Også en forfriskning er at det er tredje-person synsvinkel i denne modden. Begynner å bli lei av at absolutt alle mods til HL/HL2 måååå være FPS bare fordi HL/HL2 er FPS.

Jeg signerer den.!

Tusen takk for en meget anderledes mod.!

 

Nå spiller ikke jeg noe særlig med Fantacy men dette likte jeg...

Screenshot

 

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...