ATi-Radeon Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hei! Hvordan finner man alle maskinene på ett nettverk? Problemet er vi har ett trådløst nettverk, så er det noen i omerådet som bruker det nettverket. De har også skiftet admin pass på routern så vi får ikke satt opp en brann mur. Men spørsmålet er vell egentlig; Hvordan kan jeg finne alle maskinene på ett nettverk? Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Se på dhcpinformasjon i routeren, men dersom du ikke har admintilgang til den, er det ikke så lett. Først av alt, reset routeren og sett et godt admin-passord... M. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Se på dhcpinformasjon i routeren, men dersom du ikke har admintilgang til den, er det ikke så lett. Først av alt, reset routeren og sett et godt admin-passord... M. 5721544[/snapback] gjort det tror jeg, men virker som han har noe autoprotect elns på ;s vurderer å gå over med ett balltre Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Mener du at du ikke får resatt routeren til fabrikk-oppsettet? Det har jeg i tilfelle aldri opplevd?! Det skal være en knapp/prosedyre for dette som normalt overstyrer alt som måtte være konfigurert og som setter routeren tilbake til oppsettet den hadde som ny. Dette betyr imidlertid at du må konfigurere alt på nytt igjen også... Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 vi har fått skifta passord nå, men kan finnes det noe program som viser alle maskinene på nettet? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 På min router har jeg et eget menyvalg som heter "Monitoring" hvor jeg får både oversikt over status, hitorikk og diverse, inklusive påkoblede maskiner... Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 finnes lignende software? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Du kan prøve det vedlagte programmet. Vet ikke helt sikkert hvor effektivt det er da jeg ikke har prøvd det på store nettverk. Det skal vise alle maskinene på nettverket og din interne og eksterne IP. mvh. Valentino myipss10.zip Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Takker for programmet jeg også Valentino! Skal teste det så snart jeg får anledning! Ellers sjekk under https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=380032 og/eller under sticky her, mener det finnes noen linker og ikke minst masse relevant info... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå