Roug Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 ser nå at det er tilbud på athlon x2 4200+ koster 2995 på komplett.. har x2 3800 @ 2.6 med luftg, kommer jeg til å merke mye forskjell, vist jeg bytter den ut med 4200+? klokke litt så klart! takk for alle svar Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Om du er heldig får du en som klarer 2700-2800. Neppe noe mere. Bortkastede penger mener nå eg Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Kommer ikek til å merke mye, bortkasta penger.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Behold den du har, er ikke store forskjellen. Men hvis jeg skulle kjøpt nå, hadde det nok blitt 4200+ fremfor 3800+ ja, når prisforskjellen er så liten som den er. Er nok litt mer potensiale i en 4200+ vil jeg tro, men det store spranget er det ikke. Lenke til kommentar
m-lyng Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg lurer også å på handle denne.Men jeg ser at 3700+ som er en del billigere også presterer mere på spill ( http://www23.tomshardware.com/cpu.html) og kan overklokkes bra.Maskinen skal brukes hovedsakelig til spill.Har dere noen formeninger om dette. Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Er det virkelig CPU`en som bestemmer hvordan spillene blir da, gutter? Trodde det var ramen og skjermkortet jeg. Har egentlig aldri hørt om et spill som krever mer enn 1 GHZ CPU for å kunne gå reint. Men nå er ikke jeg så oppdatert på spill systemkrav heller da men. Jeg mener personlig at det er bortkasta penger å kjøpe x2 4200+ når du fra før har 3800+, hva skal du med det da? Går ikke spillene bra nok på den maskina da? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Er det virkelig CPU`en som bestemmer hvordan spillene blir da, gutter?Trodde det var ramen og skjermkortet jeg. Har egentlig aldri hørt om et spill som krever mer enn 1 GHZ CPU for å kunne gå reint. Men nå er ikke jeg så oppdatert på spill systemkrav heller da men. Jeg mener personlig at det er bortkasta penger å kjøpe x2 4200+ når du fra før har 3800+, hva skal du med det da? Går ikke spillene bra nok på den maskina da? 5724807[/snapback] Hehe, med 1GHz har du en flaskehals deluxe. Du kan tenke deg å ha en bil som skal igjennom en tunnel på størrelse med en ert. 3800+ klokker i mange tilfeller bedre enn en 4200+ uansett, så jeg hadde ikke orka å bytte. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg lurer også å på handle denne.Men jeg ser at 3700+ som er en del billigere også presterer mere på spill ( http://www23.tomshardware.com/cpu.html) og kan overklokkes bra.Maskinen skal brukes hovedsakelig til spill.Har dere noen formeninger om dette. 5724786[/snapback] Å gå fra dual-core til single-core nå er vel egentlig ikke noen god ide. Det er ikke så svært mange spill som utnytter X2 i dag, men det kommer fra nå av. Da vil X2 løpe forbi 3700+. Så hvis du går til single core nå, vil du måtte bytte igjen til X2 en gang i fremtiden. Er ytelsen du har nå så svært dårlig da? Lenke til kommentar
m-lyng Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Jeg sitter idag med en p4 3.2 og en p4 2.4. Har tenkt å oppgrader 2.4 til noe bedre en den 3.2 som jeg har. Har tenkt å kjøpe abit kn8-sli og evt en cpu som det er snakk om her. Pris kontra ytelse er spørsmål.Som linken jeg postet viser er at den 3700x til og med er fortere en 2x 4200 når det gjelder spill (idag).Hvor lenge er til evt nye spill vil bruke denne type tecnologi.Dersom det tar et år før nye spill har kommet så spiller det ingn roll for da skal jeg sikkert oppgradere igjen.Tror dere at spill idag kan få patcher som evt gjør nytte av det også.Jeg ville høre flere meninger ang. dette. Endret 9. mars 2006 av m-lyng Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg ville ha kjøpt en X2 (noe jeg antageligvis gjør snart). Tapet i spill fra single til dual er ikke så markant at det utgjør noe som helst problem. Jeg kan godt akseptere det faktum at jeg får 140 istedet for 160 frames per sekund i spill X, når jeg vet at situasjonen vil bli snudd i fremtidige spill. Det gjelder vel egentlig å tenke framtidsrettet og ikke hva som er tilfelle idag. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg sitter idag med en p4 3.2 og en p4 2.4.Har tenkt å oppgrader 2.4 til noe bedre en den 3.2 som jeg har. Har tenkt å kjøpe abit kn8-sli og evt en cpu som det er snakk om her. Pris kontra ytelse er spørsmål.Som linken jeg postet viser er at den 3700x til og med er fortere en 2x 4200 når det gjelder spill (idag).Hvor lenge er til evt nye spill vil bruke denne type tecnologi.Dersom det tar et år før nye spill har kommet så spiller det ingn roll for da skal jeg sikkert oppgradere igjen.Tror dere at spill idag kan få patcher som evt gjør nytte av det også.Jeg ville høre flere meninger ang. dette. 5725213[/snapback] Det er mulig å lage patcher som utnytter dobbelkjerne ja, men det skal være ganske mye arbeid så mange gidder ikke. Spørsmålet er om den dagen spill støtter dobbelkjerne, om da prosessoren vil være for svak og må byttes ut likevel? Lenke til kommentar
Roug Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 ok takk for svar, da gjør jeg ikke det, venter heller på no bedre Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Tror nok det er lurt ja. Men jeg derimot sitter nå på en 3200+. Med et TV-kort som bruker ca. 30-40% prosessorkraft når det kjører hadde det vært digg med dobbelkjerne. Jeg får tenke på det til Søndag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå