Gå til innhold

Hvilken spillkonsoll er best?

RunarL

Anbefalte innlegg

Men gamecube suger jo.. Fatter ikke de som sier at det har best design og best kontrollere... GC suger... Det er nå iallefall min mening.. Desuten var GC zelda'n elendig.. Men som du sier.. For barn..

5731202[/snapback]

Da må jeg få lov til å spørre hvilke GC-spill du har testet, og hvor lenge. For meg virker det nemlig som du ikke har den fjerneste anelse om hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei altså folk må jo få mene det de sjøl vil. GC design kontra f.eks xbox er opplagt for min del. Der GC glimrer med pent og lite design,samt forrige generasjons beste kontrollere kommer xbox med det mest forferdelig innen konsolldesign på lang tid,samt den mest elendige kontroller ved lansering :)

Begge maskinene har mange gode spill,for enhver smak.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Men gamecube suger jo.. Fatter ikke de som sier at det har best design og best kontrollere... GC suger... Det er nå iallefall min mening.. Desuten var GC zelda'n elendig.. Men som du sier.. For barn..

5731202[/snapback]

Da må jeg få lov til å spørre hvilke GC-spill du har testet, og hvor lenge. For meg virker det nemlig som du ikke har den fjerneste anelse om hva du snakker om.

5731263[/snapback]

Quoted for truth..

Høres ikke ut som vedkommende har testet f. eks RE4 eller metroid prime, eller desperat prøvd å overvinne 3 kompiser på super smash bros eller mario kart... Eller han kanskje bare er misunnelig på oss som i det hele tatt har MULIGHETEN til å spille 4 player. :p Å ikke like designet på cuben virker jo litt bakvendt for meg.. den er kompakt og stille. Er det virkelig bedre med en diger bråkete sak?

Gamecuben ble vel kvitt barnepreget det eventuellt hadde for godt når de beste spillene i resident evil spillene samlet seg her.

Lenke til kommentar

5731202[/snapback]

Dette er vel problemet til veldig mange tenåringer nå til dags. De klarer ikke spille noe uten at det er "tøft". Selv om grafikken på Zelda er tegneserieaktig, er det det et at de vakreste spillene i forrige generasjon. Og at når et spill får 10/10 så suger det sier vel litt mer om deg. Kanskje du skal prøve den i mer enn 2 minutter før du bestemmer deg. Folk som deg burde åpne øynene litt mer. Spill handler om underholdning, ikke at det skal være "tøft".

Lenke til kommentar

Ingen vits å argumentere mot Xaero Chief, han må være den mest trangsynte fanboyen på forumet her. Diverse quotes:

JEG HATER SONY!

Men PS2 SUGER jo når det gjelder grafikk.. Klart den verste konsollen etter min mening...

Oppskrytt!

Jeg liker bare rett og slett ikke å spille på playstation.. Det eneste spillet jeg likte der var Fifa 06.. Det var faktisk tøft;)

Svaret er enkelt

Kjøp Xbox-versjonen.. Da slipper du slike problemer

Jeg så hær en dag at 360'n fikk bare 4 som karakter i bla. VG..

Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si! Han Rune Fjeld Olsen kan ikke gi karakterer!!

Han ga 4 grunnlag for spillene! Men såvidt jeg husker så ga han Gamecube-konsollen 6! Den kan jo ikke lese av DVD plater engang!!

JEG BLIR SÅ IRRITERT!

Hvem slags tosker er det vel som kjøper seg playstation?^^

De må være dumme!

And the list goes on...

Hvor gammel er du egentlig?

Lenke til kommentar

Han sier hvilken type spill han liker, og ut fra det ser vi lett at Gamecube ikke passer for han i det hele tatt. Hvorfor Gamecube blir nevnt hele tiden er uten for min forstand. Liker du gta, racing og action kjøper du ikke en konsoll hvor alle slike titler kan telles på en hånd.

Nintendo har for min del ikke kvittet seg med barnestempelet selv om jeg har gamecube og liker spillene til den. Jeg ser mer på det som familievennlig underholdning, men det appelerer veldig mye til barn og da spesielt barn mellom 4-10 år. Barn i alderen 11-16 liker som regel mer PS2 med gta og andre ting med splash mos og andre ting som de egentlig er for unge til å spille.

Legg merke til at jeg sa at jeg liker spillene til Nintendo, selv om jeg syns de ser barnslige ut.

Hovedproblemet med Nintendo og barnestempelet de prøver å kvitte seg med er at stuasjonen ikke er bedre på Gamecube enn på N64. Faktisk er den nesten verre. Gamecube prøvte med en haug med resident evil spill og eternal darkness samt to metroid spill, men de plasserte Zelda inn i en mye barnsligere grafikk (selv om det ikke ødela spillet for min del, men vannet ødela den for min del siden jeg gikk lei).

Lenke til kommentar
Uansett, kjøp noe du kan chippe! (ikke GC) Venter du 1-2 år, så KANSKJE xbox360 bråker litt mindre, og KANSKJE det finnes en dårlig mod sak til den da...

5730828[/snapback]

Det finnes modchip til gamecube... http://www.modchip.com/gamecube/

Gjør litt mer research før du kommer med bastante påstander... :nei:

5731161[/snapback]

Tosk! jeg har aldrig sakt at det ikke finnes chip til GC.... Har selv chipet flere GC, det jeg mente var at han skulle kjøpe noe som kan chipes, men ikke GC.

Ps2 og xbox har nesten de samme funksjonene (moddet), så det blir nesten hipp som happ hvilken av de du kjøper, ps2 har flest bra bilspill, mens xbox er litt letter å ha med å gjøre når det gjelder multimedia delen

Lenke til kommentar
Han sier hvilken type spill han liker, og ut fra det ser vi lett at Gamecube ikke passer for han i det hele tatt. Hvorfor Gamecube blir nevnt hele tiden er uten for min forstand. Liker du gta, racing og action kjøper du ikke en konsoll hvor alle slike titler kan telles på en hånd.

5731777[/snapback]

kan det jo tenkes at han også liker andre typer spill, hvem vet?

Jeg synes det lettvint å si at det ikke finnes mer enn fem titler av typen action og racing på GC. Blant racerne er det relativt få som er verd penger, men følgende må man i hvert fall sjekke ut:

- Burnout

- Burnout 2: Point of Impact

- Need For Speed: Most Wanted

- Mario Kart: Double Dash!!

- F-Zero GX

Action/actioneventyr er det mange av, og mange veldig gode:

- Eternal Darkness

- Star Wars Rogue Leader: Rogue Squadron II

- P.N. 03

- Jedi Knight 2: Jedi Outcast

- Call of Duty: Big Red One

- TimeSplitters 1-3

- Medal of Honor Frontline/European Assault

- Prince of Persia 1-3

- Tom Clancy's Splinter Cell 1-3

- Beyond Good & Evil

- Freedom Fighters

- Hitman 2: Silent Assassin

- Viewtiful Joe 1-2

- Metal Gear Solid: The Twin Snakes

- Metroid Prime 1-2

- Resident Evil Remake

- Resident Evil Zero

- Resident Evil 4

- Resident Evil: Code Veronica

- XIII

- Gun

- Peter Jackson's King Kong: The Official Game of the Movie

- The Incredible Hulk: Ultimate Destruction

- Second Sight

- True Crime

- Spider-Man 2

Jeg skal villig innrømme at GameCube ikke er FPS-maskinen; som jeg skrev tilfaller den utmerkelsen Xbox/360. Og nei, den har ikke GTA. Men det er likevel liten grunn til å male fanden på veggen. Jeg tror kanskje ikke det er rett maskin for trådstarter i dette tilfellet, men det er ikke akkurat et håpløst valg heller, selv om man er glad i action og racing.

Lenke til kommentar

5731202[/snapback]

Synes Zelda WW til GC var bra, og det er mange som er enig der for det har jo fått mye gode karakterer.

Og når de sier at Gamecube er for barn så er jeg ikke helt enig, GC har Resident Evil Zero, Resident Evil 4, Resident Evil Remake(som jeg fikk i posten i dag:)) og så er det jo Eternal Darkness. Og det er jo ikke akkurat spill for barn.

PS2 har mange spill som er beregnet på barn, men ingen som sier at den er for barn.

Etter min meining så er Xbox den dårligste. Det er for at jeg ikke har hatt penger til og kjøpe den.

Lenke til kommentar

Heisann, jeg orker ikke å lese alle innleggene, så jeg slenger bare inn min egen lille tanke om tingen. Jeg jobber i et radioprogram ved navn Stygg Avatar på Radio Nova (studentradioen i Oslo) som jo dreier seg om spill, og vi sitter ofte og tester og koser oss. Det som er påfallende, er at de gangene vi har satt oss sammen for en skikkelig kosekveld med gaming, er det Gamecuben som engasjerer oss mest. Det er Den konsollen som gjør susen, som løfter stemningen. Det er Den konsollen som får oss til å hate og elske hverandre. Gamecube er Den konsollen som vi virkelig samler oss rundt og blir sittende med i timevis. Multiplayermessig er det den overlegent beste konsollen og den du kommer til å ha det mest gøy med hvis du er av typen som vi ha nyskapende og morsomme spill, både i singel - og multiplayer. Noen hevder sikkert at det er lite spill til den kan jeg tenke meg. Det er det ikke. Det er tonnevis av bra spill til den og de fortsetter å komme til Revolution (next-gen Nintendo) kommer på markedet.

Det var altså mine to cent. Ha det flott.

Pop.

(edit følger)

Nå har jeg lest litt mer i denne tråden, og ser at et argument i mot Gamecube er at den ikke kan chippes/moddes. Vel. Den kan kanskje ikke spille av mp3'er og filmer. Men det finnes en kjekk liten sak som heter Freeloader som gjør at man kan spill fra alle kanter av verden. Ikke dumt! Den fungerer slik at man putter først i Freeloadercd'en og deretter spillet man vil spille. Enkelt og greit.

Ah, for et engasjement det er i denne tråden.

Og når det gjelder fanboys, finnes det tonnevis av dem. Jeg er glad i Nintendo, det skal jeg ærlig innrømme, men jeg har hatt det mye morro med andre konsoller også. Husk at dette gjelder spill, ikke liv og død. Det skal da være MORRO å spille, det er det som er det viktigste.

Fred!

Endret av Tim Pop
Lenke til kommentar

Tim Pop:

Hmm... vet ikke om jeg er helt enig her.

GC har mange artige spill, men er etter min mening en svak maskin som multiplayerkonsoll. Mens PS2 har eye toy, Buzz og Singstar som direkte Killer Apps når det gjelder å spille med mange venner. På den måten syntest jeg også PS2 løfter seg som den konsollen med mest innovasjonsrike måter å spille på.

Skal man derimot ha nettunderholdning på konsoll, kommer man ikke utenom at Live gruser alt annet den dag i dag.

Samtidig har den også mange spill som er utrolig bra til multiplayer over Live.

Jeg syntest også at GC har mange artige spill til multiplayer, slik som Smash Bros og Mario Kart Double Dash (OK, akkurat dette spillet var en stor skuffelse for meg).

Men dersom man liker best å spille sammen med mange kompiser, er PS2 er soleklart valg for meg.

Og liker man å kunne spille med andre over nett? Vel, der har vi Xbox(360).

Men... dette er absolutt en smak og behag ting. Dette er bare mine meninger

Lenke til kommentar
GC har mange artige spill, men er etter min mening en svak maskin som multiplayerkonsoll. Mens PS2 har eye toy, Buzz og Singstar som direkte Killer Apps når det gjelder å spille med mange venner. På den måten syntest jeg også PS2 løfter seg som den konsollen med mest innovasjonsrike måter å spille på.

5742358[/snapback]

Hver sin smak.

Buzz, Singstar og EyeToy er i mine øyne ganske kjipt gjennomførte spill som ikke gjør noe annet bra enn å tiltrekke seg ikkegamers til konsollmarkedet.

Eyetoy er kanskje morsomt i det øyeblikket man ser seg selv på skjermen, gameplayet er like innovativt som brunost på brødskiva.

Singstar er kanskje moro om man har sangglade venner, som i tillegg ikke bryr seg om at utvalget sanger er ekstremt snevert. Jeg vet ihvertfall at jeg ikke hadde fått med meg noen jeg kjenner til å synge foran tven i edru tilstand.

Buzz kunne til nød vært moro på et femten minutters vorspiel.

Å bruke uttrykk som "innovasjonsrike" og "killer apps" sammen med disse spillene blir bare feil.

Lenke til kommentar

Ja du har sikkert rett, men PS2 fallt i vertfall ikke i smak hos meg... Syntes grafikken\Gameplayet\Kontrollene var elendige.. Men det er nå bare min mening

5722216[/snapback]

Grafikken på PS2 er helt lik grafikken på de to andre konsollene den konkurerer mot.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

5742358[/snapback]

Hver sin smak.

Buzz, Singstar og EyeToy er i mine øyne ganske kjipt gjennomførte spill som ikke gjør noe annet bra enn å tiltrekke seg ikkegamers til konsollmarkedet.

Eyetoy er kanskje morsomt i det øyeblikket man ser seg selv på skjermen, gameplayet er like innovativt som brunost på brødskiva.

Singstar er kanskje moro om man har sangglade venner, som i tillegg ikke bryr seg om at utvalget sanger er ekstremt snevert. Jeg vet ihvertfall at jeg ikke hadde fått med meg noen jeg kjenner til å synge foran tven i edru tilstand.

Buzz kunne til nød vært moro på et femten minutters vorspiel.

Å bruke uttrykk som "innovasjonsrike" og "killer apps" sammen med disse spillene blir bare feil.

5742411[/snapback]

EyeToy og Buzz er da absolutt innovasjonsrike.

Det har ikke blitt gjort før, og i alle fall ikke med noe spesielt suksess.

Singstar er noe som er utrolig gøy med mange venner, og liker man det ikke edru, liker man det på fylla.

Kanskje killer apps blir feil... men jeg mener da at alle delene er en enorm suksess, og har tiltrukket mange gamere, og ikke gamere.

Og det er da samme hvilken gruppe det tiltrekker seg dersom det er mange som kjøper en PS2 bare på grunn av dette

Lenke til kommentar

5731202[/snapback]

Gamecube-konsollen er det ingenting galt med. GC inneholder flere barnslige spill, og jeg er enig i at flere av spillene på GC er oppskrytt, men: Finnes det en remake av Resident Evil 1 til de andre konsollene? Nei.

Og til alle som klager på at GC ikke kan spille DVD: GC benytter seg av Mini-DVD.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

5731202[/snapback]

Gamecube-konsollen er det ingenting galt med. GC inneholder flere barnslige spill, og jeg er enig i at flere av spillene på GC er oppskrytt, men: Finnes det en remake av Resident Evil 1 til de andre konsollene? Nei.

Og til alle som klager på at GC ikke kan spille DVD: GC benytter seg av Mini-DVD.

5742641[/snapback]

Det stemmer :)

Og hvis man justerer litt på laseren, og bytter dekselet til et som har plass til en full size DVD, kan den lese vanlige brenne DVD'er. Dersom man chipper den da

Lenke til kommentar

Med tanke på at det finnes titallsmillioner PS2 der ute vil det nok bli produsert spill for denne i lang tid ennå.

Jeg syntes vel oerhört sier det ganske bra, så jeg skal ikke gjenta.

Jeg har aldri eid noen konsoll før 360, men jeg har testet allle særdeles mye og generelt interessert i medie. Jeg syntes det er vanskelig å velge siden alle tilbyr forskjellige opplevelser. Vil man ha utvalget velger man PS2 og vil man ha spilleopplevelser litt utenom det vanlige så velge man GC (jeg vill nok ventet på Revolution nå) Xbobx 1 er vel midt i mellom men siden den er sterkere en sin likemann (PS2) kan den visse bedre grafikk++ en PS2.

Men som oerhört sier: Kjøp deg en Xbobx 360. Da er du rustet for framtiden, både når det gjelder spill og andre multimediatjenester.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...