Gå til innhold

Hvilken spillkonsoll er best?

RunarL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Drittunge nr.1: "Faren min er sterkere enn faren din!"

Drittunge nr.2: "Nei!"

Drittunge nr.1: "Jooo..!"

Drittunge nr 2: "Nei, for faren min er politimann!"

:shrug::tease:

Foretrekker forøvrig XBOX, selv om spillene som finnes på XBOX, PS2, og GC har helt lik grafikk. :yes: Eneste forskjellen på spillene på disse konsollene og på PC er at PC-versjonen har støtte for høyere oppløsning.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Ville selv gått for Xbox. Best grafikk, raskest loadetid, harddisk du kan lagre savegames og musikk på, DVD-spiller med trådløs fjernkontroll, desidert best onlinefunksjon, og sist men ikke minst at den er billigst. PS2 vinner kanskje på spillutvalg, men du finner garantert noe du liker til Xbox (inkludert noen supre bilspill).

Lenke til kommentar
Jeg dropper iallefall gamecube!

Xbox316 er vel bedre en ps2, men bør jeg vente til ps3 kommer ut, eller er den oppskrytt?

5723283[/snapback]

Folk som tror at PS3 er lysår forran 360 har blitt kraftig lurt. Antageligvis er den bare litt kraftigere, slik som første generasjons XBOX var i forhold til PS2, og dette merket vi ikke før konsollene hadde eksistert noen år.

Lenke til kommentar

Nå var det jo ganske store tekniske forskjeller på Xbox og PS2, i alle fall mer enn forholdet Xbox 360 til PS3. Klokkehastigheten er for eksempel mer enn dobbel så stor.

Men nå som maskinene har så mye kraft at den ikke lenger setter en stopper for hvor langt man kan presse maskinen, ligger makta hos spillutviklerne. Og når Xbox 360 ser ut til å være en god del billigere enn PS3, tror jeg du ville valgt den. Men kanskje bør du vente litt, og se om Microsoft kommer mer ei mindre bråkete versjon?

Lenke til kommentar
Jeg liker vel sånn bilspill (grand turismo, NFSU o.l), action lignende (MOH, GTA).

5722037[/snapback]

Da tror jeg X-Box er mitt i blinken for deg :)

5722360[/snapback]

Det neste GTA, GTA: Liberty City (allerede ute på PSP) som skal slippes, kommer til PS2 tror jeg i slutten på April. Men GTA kommer 'vanligvis' til PC og XBox mellom 1 og 2 år, etter PS-versjonen.

Gran Turissimo er bare på PS2.

Need for Speed kommer på alle konsoller.

Du kan fint få tak i en brukt PS2 rimelig billig vil jeg tro, og er du heldig kan du få med ett bra spillbibliotek.

En XBox kan også skaffes billig brukt, men den kommer det ikke noen nye eksklusive spill til, ihvertfall ikke fra Microsoft, da de har sagt at de ikke skal lage noe nytt til denne lenger, og tviler på at noen tredjeparts-leverandører vil lage eksklusive spill for en konsoll som ikke konsoll-utvikler støtter lenger.

Så dersom valget faller på XBox bør den være brukt m/mange spill, eller 360'en.

Du kan sannsynligvis få tak i både PS2, XBox og GameCube pluss endel spill til samme prisen som du må ut med for en 360, med harddisk, og spill.

Så dersom det er de spillene du nævnte du skal spille så ville jeg gått for PS'en.

Action-spill kan være mye rart, men dersom du er mest intressert i førstepersons-skytespill, er vell kanskje PC eller XBox best.

Hvis det er mere eventyr-aktige spill, så tror jeg PS2 er bedre.

Lenke til kommentar

Liker du action og bilspill så står valget mellom PS2, Xbox og Xbox 360. Gamecube har en del greie titler i dette segmentet også, men den har ikke i nærheten så mange som de tre andre har.

KongRudi: Det tar nok ikke lenger en ca 6-9 mnder fra GTA spillene slippes på PS2 til xbox og pc versjonene kommer. Men uansett så er egentlig GTA i den måten det presenteres på PS2, Xbox og pc ganske utdatert.

Lenke til kommentar
Uansett, kjøp noe du kan chippe! (ikke GC) Venter du 1-2 år, så KANSKJE xbox360 bråker litt mindre, og KANSKJE det finnes en dårlig mod sak til den da...

5730828[/snapback]

Den kommentaren kan du holde for deg selv, usaklig. Gamecube er ikke noe dårlig konsoll fordi den ikke kan moddes. Ikke alle som har tenkt å chippe maskinen sin.

Gamecube er forresten den billigste konsollen på markedet for tiden (har alltid vært det om jeg ikke husker feil).

Nintendo Gamecube har desverre ikke det aller størtste spill utvalget, selv om de har mange gode titler.

Xbox 360 koster forresten 3-4 ganger mer enn gamecube og du får ikke med spill.

PS2 begynner som regel på 1000,- uten spill. (PS2 er forresten den elste av konsollene med sine 5år(?))

Lenke til kommentar

jisøsss. dette blir som alltid en smakssak.

Av valgene så hadde jeg valgt xbox modda.(sier vel seg selv)

Best grafikk (sterkest hardware), rask loading, passe utvalg av spill og digge håndkontrollere (kontroller s)

og i tillegg multimediafunksjonen man kan ha.

PS2 har et bredere spillutvalg, men litt dårligere grafikk og mye lengre loading - så jumboplass.

Gamecube har mange spesielle spill, kanskje mest egnet for barn. En koselig maskin verdt å ha (spes med zelda) men den kommer på plassen bak xboxen.

Men alt i alt så hadde jeg nok spart spenn til Xbox360, evt spart lenge til PS3.

Xbox360 sin vifteløsning og DVD løsning bråker ikke mer enn en kraftig PC uansett.

Revolution blir en latterlig affære - en oveklokket gamecube med idiotiske desperate forsøk på å revulosjonere spillbransjen ... for barn.

Dette var mine personlige synspunkt.!

I dag skal GRAW kjøpes.

Endret av talgmar
Lenke til kommentar

Faren min er sterkest for han er den eneste som tør å gå egne veier, tenke nyskapende, har den beste kontrollen, har nesten ikke loadetider, og har et unikt spillbibliotek som kanskje er noe snevert innenfor visse sjangre, men som til gjengjeld har VIRKELIG gode spill som du ikke finner på andre platformer.

Faren min bråker også mindre enn konkurrentene, pluss at han koster mye mindre og tåler mer bank.

Revolution blir en latterlig affære - en oveklokket gamecube med idiotiske desperate forsøk på å revulosjonere spillbransjen ... for barn.

Gå å brenn.. Jeg mener det. Jeg hater folk som deg som alltid ser negativt på friske ideer. Jeg skal le HARDT i din retning når sony og microsoft om noen år begynner å kopiere ideene til nintendo.

//edit: hvor mange "hvilken konsoll er best"-tråder finnes det egentlig? De ender jo alltid med masse usaklige utsagn og fanboy-drittkasting uansett...

Endret av slash
Lenke til kommentar
Men nå som maskinene har så mye kraft at den ikke lenger setter en stopper for hvor langt man kan presse maskinen, ligger makta hos spillutviklerne.

5723484[/snapback]

Beklager, men dette stemmer ikke. 512 megabyte minne er ikke i nærheten av å være nok til at maskinvaren "ikke setter en stopper for hvor langt man kan presse maskinen". Ikke på langt nær.

Til trådstarter:

Jeg har alle maskinene du vurderer å kjøpe, PS2, GC, Xbox og 360. Her er det jeg synes du bør ta med i betraktningen:

GameCube:

+ Best design: Liten, lett og gir meg grom-følelsen

+ Best kontroll: Mest ergonomisk og behagelig

+ Mange gode actioneventyr/plattform: Zelda: WW, Metroid Prime 1-2, Killer 7, Beyond Good & Evil, Super Mario Sunshine

+ En del gode japanske RPG-er: Baten Kaitos, Tales of Symphonia

+ Den peneste utgaven av Resident Evil 4 :)

+ PIKMIN

+ Korteste lastetider

+ Rimelig

- Minst spillutvalg

- Få gode racingspill: NFS: MW og F-Zero GX er de eneste jeg kommer på sånn i farten

- Svak tredjepartsstøtte: EA og Ubisoft de eneste vestlige som konsekvent støtter GC

- Manglende onlinetjeneste

- På vei ut nå

PlayStation 2:

+ Størst spillutvalg

+ Flest gode japanske RPG-er: Disgaea, Phantom Brave, Dragon Quest VIII

+ Mange gode skrekkspill: Project Zero 1-3, Forbidden Siren, Resident Evil 4

+ Mange gode offbeat-spill: Rez, Gregory Horror Show, Space Channel 5, Amplitude

+ Mange gode slåssespill: Tekken, Soul Calibur

+ Mange gode actioneventyr/plattform: Shadow of the Colossus, Ico, God of War, GTA, Beyond Good & Evil, Jak & Daxter, Dark Chronicle

- Svakest maskinvare/dyr pris vs. ytelse

- Mange spill har lange lastetider

- Svak onlinetjeneste

- På vei ut etterhvert, noe senere enn de to andre antakelig

Et lite tillegg her: Jeg vil påstå at PS2, på tross av å være plattformen hvor nye GTA-spill tradisjonelt sett kommer først, også er den dårligste plattformen å spille GTA på. Masse loading og problemer med lav bilderate preget i hvert fall San Andreas. Spill GTA på PC.

Xbox:

+ Kraftig maskinvare til en rimelig penge

+ Kortere lastetider og mer avansert grafikk enn på PS2, noe som merkes da mange spill slippes parallellt på disse plattformene. Xbox er altså vanligvis den beste plattformen å spille dagens multiplattformspill på. (Dette er en posisjon som er i ferd med å tas over av 360)

+ Flest gode vestlige RPG-er: Jade Empire, KOTOR 1-2, Deus Ex: IW

+ Halo, Panzer Dragoon Orta, Outrun 2

- Færrest må-ha-spill av de tre

- Ulekkert design

- På vei ut nå

Xbox 360:

+ Suverent kraftigst (selv om det ikke betyr at alle spillene er direkte vakre :))

+ Xbox Live Arcade gir deg mulighet til å kjøpe knalltøffe spill online for en rimelig penge, noe vi aldri har sett før på konsoll

+ Systemet med achievement-poeng gjør det mer meningsfylt å runde også middelmådige spill (så fremt man bryr seg om hvor mange gamer points man har)

+ Solid spillutvalg til å være så fersk, med mange gode spill

- Elendig spillutvalg sammenliknet med de tre andre alternativene

- Dyr, både maskinen og ofte også spillene

- Bråker mer enn alle de andre til sammen (i hvert fall den jeg har)

Hvis jeg skulle kjøpe en spillkonsoll i dag, og jeg hadde råd til det, ville jeg vurdere 360. Grunnen til dette er ikke at 360 har det beste spillutvalget, men at det i løpet av et års tid vil bli sparsomt med nye utgivelser til de tre konsollene vi har hatt i noen år nå. Men som noen her sa, så får du alle de tre andre konsollene til prisen av 360, evt. en av dem og en hel del spill.

I tillegg ser jeg at du liker typiske vestlige spill, som MOH, racing og GTA, og i så fall tror jeg 360 vil være et trygt kjøp. Som nevnt finnes det mange gode grunner til å kjøpe seg en av de tre andre konsollene også - jeg har GameCube fordi jeg må kunne spille Wind Waker, Prime, RE4 og Killer 7, jeg har PS fordi jeg må kunne spille Amplitude, Ico, Rez og SOTC, og jeg har Xbox fordi jeg må kunne spille Psychonauts, Halo og Panzer Dragoon Orta. Det hele avhenger litt av hvilke sjangre du er mest higen på: Xbox og 360 er FPS-maskinene, mens PS2 og GC er bedre på actioneventyr/plattform og festspill.

Uff, jeg vet ikke om dette hjalp, men jeg forsøkte i hvert fall. Ville ikke vært foruten noen av dem egentlig :)

Lenke til kommentar

Gå å brenn.. Jeg mener det. Jeg hater folk som deg som alltid ser negativt på friske ideer. Jeg skal le HARDT i din retning når sony og microsoft om noen år begynner å kopiere ideene til nintendo.

5731162[/snapback]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...