TaZ Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal beskrive det men trenger et norsk tastatur hvor tyske tegn er merket på fremsiden av knappene.. Er en kamerat av med som skriver en del med tyske kunder og savner tyske tegn som ü,ä dobbel s osv.. Finnes det?eller alternativ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Om du finne it tastatur med tyske teikn er vel det eit tysk tastatur? Forskjellen på tysk, norsk og engelsk tastatur er jo akkurat dei bokstavane. Har du sett på Ebay om det finnes noko? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Noen av de andre tastene er også forskjellig plassert på tysk tastatur. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Han ville ikke ha tysk tastatur,men om det lar seg gjøre med norsk tastatur vet jeg ikke.. Er bare å sette innstillingene til tysk så blir ø,å,æ og + di tegna som mangler men mener jeg har sett gamle tastatur der disse tegna sto fremme på æøå+ knappene.. Er bare y og z som er byttet om tror jeg... Endret 8. mars 2006 av taz Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 ü ä ë ï ö ÿ har man jo på norske tastatur, men man må bruke en tastekombinasjon. Trykk først på ¨ (rett ved siden av å som regel) og så på a, e, o eller i etc. Da slipper man også å bytte tegnsett mellom tysk og norsk hele tiden. Dobbel-s er jeg usikker på. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Fant dette Den tyske karakteren ß (Eszett) kan skrives i de fleste nettlesere ved å holde inne alt ALT mens en skriver 0223 på talltastene helt til høyre ╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬ ╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬ ╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬ ╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬ ╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬ Endret 8. mars 2006 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå