Gå til innhold

TES: Ingen HDR + AA samtidig på PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er forskjellen på hdr og bloom?

Jeg vet at man kan bruke AA og bloom samtidig..

5737215[/snapback]

Så vidt jeg vet er det en HDR-ish effekt som skal etterligne øyets reakson på sterkt lys, spesielt i kanter. Slik som over ryggen på et fjell. Bloom er en effekt i ekte HDR, men bloom alene er ikke HDR.

 

Dette er ihvertfall sånn jeg har forstått det. ^^

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på hdr og bloom?

Jeg vet at man kan bruke AA og bloom samtidig..

5737215[/snapback]

Jeg tror ikke at bloom automatisk stiller "blenderåpning". Det er en tulle-HDR, en HDR light. Jeg ville heller spilt det i 1024x768 uten AA med HDR enn med AA og bloom.

Lenke til kommentar

Jeg kommer uten tvil til å velge HDR fremfor AA, av den enkle grunn at jeg alltid har klart meg fint uten AA. Men dette er selvfølgelig individuelt.

 

Litt synd at pc versjonen ikke støtter begge deler på likt, siden mange sikkert ville hatt dette.

Endret av Istapp
Lenke til kommentar
I 1600x1200 er jo det ikke så veldig stor forskjell med og uten AA uansett, og om man klarer å kjøre AA+HDR, så klarer man 1600x1200. (Om man ikke har 19"- LCD da. :))

5721683[/snapback]

 

Jeg har 19" LCD - er det noe galt med det? :dontgetit:

5723619[/snapback]

 

 

Støtter vel ikke så høy oppløsning? Er vel kun crt som gjør det? :hmm:

5723651[/snapback]

 

Riktig. Surt for alle som sitter med 19" LCD monitor eller mindre. De må spille Oblivion i 1280x1024 uten AA+HDR eller med AA uten HDR

Lenke til kommentar
syns 1280x1024 holder i alle spill jeg og jeg bruker nesten aldrig AA.

 

jeg så jeg går for 1280x1024 med HDR og allt annet en AA på max.

 

kan jo godt hende at pc'n ikke klarer det en gang..

5767484[/snapback]

 

Umulig og si det nå, men skal jeg tippe så får du sikkert 20-30 fps med alt på. Som sagt er det kun tipping og ingen som vet ennå. Blir nok mange tråder om dette her når Oblivion er ute

 

Blir artig og se hvordan xbox 360 vs pc blir også. Blir nok mange bilde vs bilde for å sammenligne

Endret av avanore
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjører standard, 1024X768 HDR med skygger o.l drawline satt opp litt og opplever sterk lag til tider (4-8 fps) og noen ganger stygge grafikkfeil (korrupte animasjoner og støy i teksturer).

Systemspecs:

nVidia GeForce GT6600 256mb

AMD Athlon 64 3700+

1024DDR

 

Skal egentlig kjøre dette fint. Hva er feilen?

Lenke til kommentar
Trodde det var slik at den nyeste serien fra ATI støttet begge deler?

5721177[/snapback]

 

Samme her. Men fått det bekreftet nå

On PC, HDR and AA are not supported simultaneously at all, on any video chipset

5721216[/snapback]

 

Er ikke det han mener med uttalelsen, han mener at i Oblivion så er ikke AA + HDR supported, på noen chipset. Det er ikke noe problem for visse PC-skjermkort å takle AA og HDR samtidig. F.eks 1900-serien til ATI.

 

Folk med ATI x800 serien vil ikke klare å kjøre HDR?

5821026[/snapback]

 

x800-serien støtter ikke HDR-løsningen som er brukt i Oblivion, nei.

 

1600x1200 bare strekker texturene og gjør dem mindre detaljerte. 1280x1024 er det beste egentlig.

5767583[/snapback]

 

Ehh... Nei.

 

Blir artig og se hvordan xbox 360 vs pc blir også. Blir nok mange bilde vs bilde for å sammenligne

5767596[/snapback]

 

Har allerede vært mer enn nok diskusjon av Xbox 360 vs PC på TES-forumet. Spillet er i bunn og grunn prikk likt på begge platformer, forskjeller er bare at på PC kan du redigere .ini-filene til å få spillet til å se enda bedre ut. Har du en high-end PC med SLI eller Crossfire-system får du også høyere FPS.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...