Polar Pål Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Er vel laget et strategispill fra Koreakrigen, husker ikke hva det het. Realisme og spillbarhet går jo ikke alltid hånd i hånd kan man si 5725885[/snapback] Tror det het "The Forgotten War" eller noe. Men det sier jo litt: det er kanskje det eneste spillet fra den krigen. Hvorfor det har blitt skrevet så få bøker, lagd så få filmer og spill om den konflikten forstår jeg ikke. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Oi... der ble jeg flau... Leste mens jeg satt i telefon. Jeg bøyer megi støvet. :-| Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Er vel laget et strategispill fra Koreakrigen, husker ikke hva det het. Realisme og spillbarhet går jo ikke alltid hånd i hånd kan man si 5725885[/snapback] Tror det het "The Forgotten War" eller noe. Men det sier jo litt: det er kanskje det eneste spillet fra den krigen. Hvorfor det har blitt skrevet så få bøker, lagd så få filmer og spill om den konflikten forstår jeg ikke. 5725890[/snapback] Nåja, vi har jo M*A*S*H*. Men spill er det dårlig med. At Vietnam og WW2 er sterkt representert i de nevnte media er fordi USA var tungt involvert. Korea-krigen var de vel akkurat for lite involvert i til å ha interesse av å filmatisere det så mye som med andre konflikter. Finnes sikkert asiatiske filmer om Korea-krigen, hva vet jeg. Lenke til kommentar
Agg Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 det er kanskje det eneste spillet fra den krigen. Simulatoren Mig Alley utspilte seg under Korea krigen...har dog ingen teori om hvorfor denne krigen har fått såpass lite oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Janster Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hei du Leter du etter et FPS spill fra de gamle dager skal du lete lenge. MEN det finnes 1 ... det er en HALFLIFE 1 MOD som du kan laste ned gratis. Mellom yankee og briter, det er litt kult, du har bare 1 skudd av gangen, stiller deg opp og skyter.. Har desverre ikke link, men tipper google finner det for deg tror de oppgraderer det til hafllife 2 as we speak Hilsen Jan Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 det er kanskje det eneste spillet fra den krigen. Simulatoren Mig Alley utspilte seg under Korea krigen...har dog ingen teori om hvorfor denne krigen har fått såpass lite oppmerksomhet. 5726001[/snapback] Fordi det ikke var en krig, det var en "politiaksjon" Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 det er kanskje det eneste spillet fra den krigen. Simulatoren Mig Alley utspilte seg under Korea krigen...har dog ingen teori om hvorfor denne krigen har fått såpass lite oppmerksomhet. 5726001[/snapback] Fordi det ikke var en krig, det var en "politiaksjon" 5729262[/snapback] hehe.. "Koreakrigen".. smak på ordet.. men jeg skjønner hvordan du tenker.. USA gikk til krig for å bekjempe kommunismen.. Korea-krigen er egentlig enda ikke avsluttet. Ingen som erklærte seg som seiersherre og ingen fredsavtale. Kanskje det er derfor det ikke blir laget så mange filmer eller spill om krigen, fordi det fortsatt er et sensitivt tema i USA i dag. Borgerkrigen i USA var imellom Sør- og Nord-statene. Jeg tror ikke amerikanere liker og drepe andre amerikanere, selv om det er spill. I de fleste FPS'ene (og andre sjangre) er det en ond side og en god side, og spilleren er som regel god. Derfor er det greit og plafre ivei, så lenge en har god samvittighet. Det er hvertfall min teori.. Lenke til kommentar
Knarke Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hadde vel vært omtrent like moro som en FPS fra Vestfronten i 1916."Mission1: Attack when you hear the whistle!", for så å dø i en maskingeværild tre sekunder etter. 5723874[/snapback] What we have here, er en solid spillidé. Et realistisk fps-spill fra første verdenskrig, med en dynamisk verden rundt deg, bestående hovedsakelig av brune teksturer, lyden (den manglende lyden?) av granatsjokk, og veldig, veldig mye blod. For å gjøre det enda mer realistisk avinstallerer spillet seg så snart du dør, som enten vil være når du stormer ut av skyttergraven, eller når du unnlater å storme, som vil resultere i et udelikat skudd i bakhodet av nærmeste befal. Spillet kunne egentlig bare vært på noen hundre MB, siden du uansett aldri ville sett motstanderen, eller kommet til noen nye brett. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 USA kalte det en poltiaksjon for å omgå kongressen (må ha godkjennelse for å ærklære krig..men en poltiaksjon ) Men det er jo som regel fra Amerikansk synspunkt at spill lages, så det var derfor jeg nevnte det Litt av grunnen er vel at 1. WW2 var/er fremdeles friskt i minnet i Korea krigens tidsalder. Utstyr og slikt (med unntak av fly kanskje) har ikke forbedret seg noe nevneverdig. Teknologisk og våpenmessig blir det derfor uintressant i forhold til WW2 som spilletema...det er rett og slett for lite nytt, og WW2 har ett mye større backdrop å spille på. Vietnam er så omtalt p.g.a. kontroversene over det som foregikk der. Det har også nyere teknoliogi, som gjør det mer intressant for spilleren... Også... -WW2 har X antall filmer...The longest day, bridge over the river Kwai, casablanca, eagle'snest a bridge too far, o.s.v. o.s.v.. -Vietnam har Platoon, Apocalypse now, o.s.v... -Koreakrigen har...MASH. er det virkelig en overraskelse at det ikke blir laget mer spill om det?? Lenke til kommentar
slash Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Dør man ikke blir man liggende, reddet og sendt hjem...hvis man er hellig. Så du må være jesus eller ha helgenstatus for å bli sendt hjem? Eller ville det være nok å være døpt og konfirmert? Boheme netter: ja, jeg ser for meg at dette hadde blitt en millionsuksess!! Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg mener at det er bare fantasien som setter begrensingene om hva man kan lage spill om. Hvis man kunne lage en blanding mellom Total War og en FPS ville det vært kult. Man kunne styre de store slagene i borgerkrigen som i Rome: total war, mens i noen oppdrag kunne man hatt litt mere FPS. Man hadde jo mange forskjellige våpen, seksløpere, winchestere og front-ladere. Til og med Gatling-guns! Ikke alle slag er som vi ser på film der de står i rekker og skøyt hverandre i pen, pyntelig rekke. De hadde store angrep på fort og strategiske områder som broer osv. Taktiske angrep som bakhold og angrep bak front-linja var også vanlige. Det er masse som kunne gjort dette til et bra spill. Bare å bruke fantasien Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) MEN det finnes 1 ... det er en HALFLIFE 1 MOD som du kan laste ned gratis. Mellom yankee og briter, det er litt kult, du har bare 1 skudd av gangen, stiller deg opp og skyter.. Har desverre ikke link, men tipper google finner det for deg tror de oppgraderer det til hafllife 2 as we speak 5729224[/snapback] Det stemmer, det kalles Battle Grounds 2. Battle_Grounds_2 *Skytte ett skudd, springe lade springe* *Skytte ett skudd, springe stikke med bayonet, springe lade springe* *Skytte ett skudd, springe lade springe* osv . . Jeg gikk lei etter en liten time. Endret 10. mars 2006 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Hellig=Heldig.....jaja... Lenke til kommentar
Janster Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Der var spillet ja, takker Jeg synes da det ser rent fint ut jeg da.. Men sant, det er mulig ikke det beste setting for en FPS.. Men det er godt og ha valget. Janster Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 for de som vil ha litt napolionic warfare så har det kommet en del moder til M&B som gir deg og finden oldschool muskets osv. ganske gøy med 40 vs 40 som plaffer løs.. Lenke til kommentar
Feonar Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Middelalderen hadde funket... Bue og sverd "fps" er det ikke for mange av... "Call of Duty: Hundred years war" Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Her var det så mye off-topic som en kan få det; en tråd full av digresjoner... Lenke til kommentar
_MrMilo_ Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Tror Design var litt rask på avtrekkeren nå. Blir det en konflikt mellom dere to nå kan vi lage en fps ut av det. 5725854[/snapback] .. som vil gå under kategorien fiktiv krig Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Middelalderen hadde funket... Bue og sverd "fps" er det ikke for mange av... "Call of Duty: Hundred years war" 5741556[/snapback] Blir for mye button-bashing med sverd. Den som klarer å klikke mest uten å ødelegge musa vinner. Bue er så som så da. Krever litt mer strategi, kanskje til og med litt taktikk. Det blir forsåvidt mer som dagens skytespill egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå