FmStorm Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hvis jeg har en IP-adresse. Hvordan kan jeg finne ut hvem det er? Lenke til kommentar
alex_v_s Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Bruker du windows xp eller nyere? isåfall kontrollpanel->nettverk->Lokal nettverkstilkobling, så går du på support taben, burde stå der. Du kan evt bruke ipconfig slik; start->run->cmd , enter , skriv inn ipconfig , enter , da burde det komme opp en liste med alle nettverkskorta dine, og hvilke IPadresser de bruker. Og bare sånn til informasjon, sitter du på nettet/nettverk har du nok en IP adresse... Endret 8. mars 2006 av alex_v_s Lenke til kommentar
FmStorm Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Bruker du windows xp eller nyere? isåfall kontrollpanel->nettverk->Lokal nettverkstilkobling, så går du på support taben, burde stå der.Du kan evt bruke ipconfig slik; start->run->cmd , enter , skriv inn ipconfig , enter , da burde det komme opp en liste med alle nettverkskorta dine, og hvilke IPadresser de bruker. Og bare sånn til informasjon, sitter du på nettet/nettverk har du nok en IP adresse... 5720965[/snapback] Vet dette. men hvis noen har f.eks tulla på en side ved å spamme og ved siden av spammet står det en IP adresse, hvordan finner jeg ut hvem som eier den? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Vet dette. men hvis noen har f.eks tulla på en side ved å spamme og ved siden av spammet står det en IP adresse, hvordan finner jeg ut hvem som eier den? 5720985[/snapback] Du kan finne hvilken Internettleverandør IP-adressen tilhører ikke hvilken person som har benyttet adressen på det tidspunktet. Forsøk med: http://www.ripe.net/perl/whois/ Lenke til kommentar
alex_v_s Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Ok, slik ment. Det finnes enkelte programmer som lar det spore IP adressa (google på whoIP), men for å finne ut nøyaktig hvem som har gjort det må du nok finne nettleverandøren som ga ut IPen og så ta kontakt med de tenker jeg... <edit> litt sein der ja... </edit> Endret 8. mars 2006 av alex_v_s Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Og den type opplysninger utleveres bare til Politiet i forbindelse med etterforskning. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Du kan ikke sånn uten videre finne ut hvem som er registrert på ip'n. Men du kan gå inn her: http://www.ripe.net/fcgi-bin/whois Så taster du inn ip'n. Du får da vite hvilket teleselskap som deler ut ip'n. Så sender du en mail til selskapet der du forklarer ditt problem. Nettleverandøren vil så antakeligvis (hvis det er en stor sak) ta opp dette med brukeren av ip'n. Lenke til kommentar
FmStorm Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå