Kriwin Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 HEi! Er det noen som gidder å fortelle en noob (meg) hvordan jeg lager et design til siden min?? Hadde vært fint med litt design og! Mvh Kristian Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 om du har drevet lite med det, kan et gratis design være fint i starten, til du evt. får laget noe bra selv! Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Et design kan bestå av så mangt... Spørs hvordan du vil ha det, hva som er "poenget" med siden, hvem som mål-gruppen, hva du skal lage(forum, blogg, gjestebok, webshop e.l.), osv..... Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Kan du litt Photoshop, html og css er det ikke noe problem å lage et design. Å få ideen til noe som kan funke er det som er vanskeligst. - Syns nå jeg da. Ut ifra posten din later det ikke til at du kan så altfor mye om hverken PS, html eller css. Vil anbefale deg å lese litt på noen tutorials om de forskjellige emnene og heller spørre litt mer spesifikt når det er noe du lurer på senere. Som regel lager man et bilde i photoshop, slicer det og bruker save for web. Deretter setter man sammen bildene med html og css i en webside. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Man trenger jo ikke photoshop for å lage et webdesign, funker fint om man er kreativ med css. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Man trenger jo ikke photoshop for å lage et webdesign, funker fint om man er kreativ med css. 5722335[/snapback] Så sant så sant. Allikevel bruker de fleste Photoshop eller en annen form for bildebehandler når de lager websider. Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Ingen av mine gamle sider var i nærheten av photoshop. Men jeg brukte mye paint. Man kan lage mange fine skygger i paint. Jeg anbefaler deg først å tegne opp sida i paint. Tegner hvor menyene skal være og hvor innholdet osv. Endret 8. mars 2006 av anderenlee Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 jeg sitter ofte med papir og penn og sketcher først (dette er hovedsakelig for å fokusere på design/layout delen), så fikser jeg koden og fargene (oftest bruker jeg gimp til fargene). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå