Gå til innhold

Ny PC eller Xbox360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husker jeg prøvde Perfect Dark Zero til 360. ble ikke akkurat imponert. hadde ingen "next-gen" følelse over seg. tydelig at det er et gamecube/xbox prosjekt som er porta over til 360.

5727996[/snapback]

Det er for det at det ikke er noe "next-gen" spill. Det skal noe til for at det plutselig kommer et spill som er et så stort sprang frem at det kan kalles det.

Lenke til kommentar
Husker buggen med Morrowind på PC at du kunne bli slengt ut til Windowsen helt plutselig.. Det slapp du med Xbox versjonen da..

5728777[/snapback]

 

 

Ikke for å forsvare morrowinds crash to desktop problem på noen måte. (Noe som jeg forresten bare har opplevd 2 ganger hittil, etter over hundre timer spilling..) Men de lange loadetidene på xbox spiser langt mer tid enn hva en eventuell CDT og følgende restart på pc vil ta. ;)

Lenke til kommentar

Morrowind kresha på xbox og hele tiden også, det ble verre og verre til lenger du spillte. Minne problem tror jeg (jeg hadde mange hus fulle av saker)... Jeg ville velgt 360 fordi jeg få mer spille glede av en console, tror aldri jeg faktisk aldri har spilt ut et pc spill noen gang. Kansje fordi på pc er det alltid noe nytt/annet å drive med. Desuten er det alltid flere bugs i pc spill fordi de blir laget for alle typer hardware i motsettning til en console som alltid er lik.

 

Har aldri hatt noen av de problemene med 360 som er nevnt ovenfor og jeg har runda nesten alle spilla som har kommet til nå, så jeg har brukt den en del.

 

PC er selfølgelig my greiere å ha, men vis det bare er nette og mail og sånn du vill bruke den til ellers så syntes ikke jeg det er mye vits siden du allerede har en pc.

 

Tror du nevnte HDTV, vis du har et video kort med tv utgang på pc'en så kan du se forskjellen bare ved å koble tv og pc sammen. Du ville ikke kunne lese den skrifta her på en vanlig tv, så det har en del å si. Jeg har ikke HDTV (alt for dyrt ennå vis du skal ha en bra en) men jeg syntes fremdeles det er stor forbedering I grafikk fra xbox og ps2, på noen spill ihvertfall.

 

Fikk en brukt AMD Athalon XP 3000+ for 700kr på nettauksjon. Så jeg ville tro at vis du holdt øyene opene og kjøpte litt etter hvert så ville det ikke blitt så ille å oppgradere pc'en.

 

Edit: her er foresten en video som samenlingner farcry som var en av de grafisk beste spillene til pc for ca 1 år siden med 360 versjonen som kommer snart

http://xboxmovies.teamxbox.com/xbox-360/28...ter-Comparison/

Endret av TrIpMiX
Lenke til kommentar
Jeg ville helt klart gått for PC. Bedre spillutvalg, lettere å skaffe modifikasjoner av spill, større utvalg av diverse spill-hardware (joysticker osv), fungerer bedre på mange spilltyper (FPS, RTS, RPG), kan oppgraderes etterhvert etc.

5724973[/snapback]

 

Det tar 5-6 år før en konsoll får en oppfølger. Skjermkortet til de fleste av PC-ene i dag må byttes ut flere ganger i måneden for å spille de nyeste FPS-spillene.

5725027[/snapback]

 

Hva faen er det du babler om? Man kan fint ha samme skjermkort i over et år, og trenger ikke betale mer en 2000 kr for et nytt et.

 

 

takker for alle svar :) skal sjekke litt mer rundt Xbox 360 og sjekke litt mer rundt. Og superseven, det du sier om skjermkort er bare vås. Kjøper du et dugende skjermkort til et par tusenlapper holder det gjerne et år. Om du ikke er så jævlig kresen på at grafikken alltid skal vere på topp.

5727388[/snapback]

 

Kjøper man et 512 MB kort holder det kanskje 2 år. Antallet MB er en ting, kompatibilitet er en annen ting.

5727448[/snapback]

 

Og der beviste du akkurat at du ikke har peiling på skjermkort, hvor stort minnet er på et skjermkort har ekstremt lite å si.

Lenke til kommentar

Jeg har noen argumenter som kanskje ikke er "de vanligste", men here goes:

 

En ting jeg er drit lei av med pc (dvs, under windows!) er alt styret for å holde maskinen "spillbar". Oppdatere drivere, kjedelige installasjonsprosesser, gudjammerlig irriterende kopibeskyttelser (ja skad de ærlige forbrukerne mens piratene fortsetter som før! good going, game publishers!) Alt dette var utrolig deilig å slippe å forholde seg til da jeg gikk over til 360'en. Bare å plugge inn spillet og lene seg tilbake i sofaen.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Jeg ville helt klart gått for PC. Bedre spillutvalg, lettere å skaffe modifikasjoner av spill, større utvalg av diverse spill-hardware (joysticker osv), fungerer bedre på mange spilltyper (FPS, RTS, RPG), kan oppgraderes etterhvert etc.

5724973[/snapback]

 

Det tar 5-6 år før en konsoll får en oppfølger. Skjermkortet til de fleste av PC-ene i dag må byttes ut flere ganger i måneden for å spille de nyeste FPS-spillene.

5725027[/snapback]

 

Hva faen er det du babler om? Man kan fint ha samme skjermkort i over et år, og trenger ikke betale mer en 2000 kr for et nytt et.

 

 

takker for alle svar :) skal sjekke litt mer rundt Xbox 360 og sjekke litt mer rundt. Og superseven, det du sier om skjermkort er bare vås. Kjøper du et dugende skjermkort til et par tusenlapper holder det gjerne et år. Om du ikke er så jævlig kresen på at grafikken alltid skal vere på topp.

5727388[/snapback]

 

Kjøper man et 512 MB kort holder det kanskje 2 år. Antallet MB er en ting, kompatibilitet er en annen ting.

5727448[/snapback]

 

Og der beviste du akkurat at du ikke har peiling på skjermkort, hvor stort minnet er på et skjermkort har ekstremt lite å si.

5738096[/snapback]

 

Riktig. Navnet har mest å si. Jeg har et Intell-skjermkort, den oppfyller alle kravene både når det gjelder PixelShading o.l for å spille Doom III, allikevel går det ikke, av den grunn at kortet ikke heter "ATI Radeon/Nvidia GeForce 9999-XT8888-et-eller-fucking-annet".

 

Jeg gidder ikke pugge alle disse skjermkort-seriene (det kommer et nytt hver uke), og irriterer meg grenseløst over at jeg må kunne masse piss om en brikke inne i PC-en (populært kallt skjermkort) bare for å kjøpe et spill jeg skal spille 4-5 ganger i uka for rekreasjonens skyld.

 

Dere som sier at PC slår knockout på 360 kan krype tilbake til vannkjølinga deres, for dere har tydeligvis ikke peil på konsoll. Sammenlign eldre PS2-spill (som f.eks QIII) med nye (som f.eks GT4), og dere vil se at spillene på konsoll får tydelig bedre grafikk. NFS: MW har også høyere teksturoppløsning enn PC-versjonen, for å nevne noe, og FIFA 06 har bedre shader.

 

XBOX har eksistert i snart 6 år, det utvikles fortsatt spill til den, og den selger fortsatt, jeg har aldri hatt en PC som har vært up-to-date i mer enn 3 år (hadde en som ble kjøpt i 2001 som holdt mål til 2004, etter den store prosessor-krigen, og før den store skjermkort-krigen).

Lenke til kommentar
Greit, jeg gidder ikke diskutere med deg når du bare prøver bruke det faktum at du ikke har peiling, og bruke det mot oss som har peiling. Vist du ikke har peiling, så ikke uttal deg.

5748915[/snapback]

 

Har ikke sagt jeg har greie på skjermkort, jeg personlig har lyst til å kjøre et ATI Radeon 9999-whatever langt opp i anus på en hver CS-fjortiss som tror at PC slår knockout på 360. Gidder som sagt ikke pugge alle nummerene på skjermkortene, mtp at det kommer nye skjermkort hver uke.

 

Poenget mitt fra starten av har vært at en 360 varer mye lenger enn en PC, og at spesielt skjermkort utdateres fort. Et skjermkort som varer 2 år koster mer enn hva en 360 gjør. I tillegg varer sjelden en prosessor mer enn 3 år.

 

Ingenting tvinger deg til å lese trådene jeg har svart på hvis du hyperventilerer eller får hjerteattakk hver gang noen kritiserer de hellige skjermkortene som tydeligvis betyr alt for visse mennesker.

Lenke til kommentar
Jeg vil ha Personlige meninger, jeg vil ikke ha noen jævla krangletråd, forstått?  :thumbup:

5720578[/snapback]

 

The king has spoken.

5749043[/snapback]

 

 

Du skal ikke ha lang gangfart i et forum for å forstå hvor sånne tråder som oftest tar veien hen. Om du spør etter KUN personlige meninger, og ikke lar folk argumentere eller sette spørsmålstegn ved andre sine utsagn så vil du sitte igjen med masse propaganda og svada fra hver side. Men det er jo forskjell på sunn diskusjon og drittkasting da.

 

La oss ta en titt på det du skrev opprinnelig:

 

Dilemma her.

Ny PC eller Xbox 360?

 

Jeg vil ha begge deler men har ikke råd akkurat nå. Xbox 360 er jo selfølgelig gaming dings no. 1 for tiden og hadde ikke hatt noe og ha en. Hendig og ha når man får besøk også :) Men PC har internett, msn, E-mail kan surfe på nette + spill også  :cool:

 

Men er ikke sikker på hva jeg skal kaste bort pengene mine på.

Kan se at på komplett.no koster en:

 

box 360 - Konsoll med tilbehør, 20GB Harddisk, headset med mer.

kr 3.395,-

 

og en bra og rimlig PC kommer på ca 5000 til 7000

 

Men tilbake til Xbox. Er Xbox sann veldig bra grafikk messig? er håndkontrollene bra? har hørt den bråker noe så inn i helvete. sant? noen problemer? mulig og spille gamle XBox spill på 360? Burde jeg vente til PS3 heller? eller gå for en Xbox 360.

 

Jeg vil ha ny PC eller Xbox 360 hovedsaklig for Oblivion  :love:

 

Jeg vil ha Personlige meninger, jeg vil ikke ha noen jævla krangletråd, forstått? Så nå tar jeg meg en vellfortjent snus og venter på svar  :thumbup:

5720578[/snapback]

 

 

Om du sier HOVEDSAKLIG for oblivion, ville jeg UTEN TVIL gått for PC. Dette er en personlig mening som grunnes med MODS. Jeg spiller forgjengeren enna pga forskjellige modifikasjoner og plugins. Det er også digg å spille et såpass gammelt spill på en ny pc, pga heftig framerate og kort loading.

 

Du spør også om du burde vente til ps3. Jeg ville sagt JA. Først og fremst pga spillbibllioteket (det som allerede finnes, og det forventede.) Prosessorkraft viser seg å spille en liten rolle i forhold til hvor fornøyelige spillene er. Kjøper du en ps3 så vil du kunne ta ifra biblioteket til både ps1 og ps2. (det er per i dag såvidt jeg vet ingen begrensninger i bakoverkompatibilitet.) Xbox 360 er ikke bakoverkompatibel med alle eldre spill, det finnes en liste over de spillene som funker her. Det står også at du trenger en software emulator for hvert av spillene, noe som sikkert må lastes ned. Så uten internett på boxen er du sikkert screwed. (kun spekulasjon fra min side, noen som kan bekrefte/avkrefte?) Om du liker elderscrolls så kan jeg nevne at morrowind IKKE står på listen av kompatible spill per i dag.

 

Et annet argument som jeg ser andre ikke trekker frem her er prisen på spill. De fleste x360 spill er 100-200 kroner dyrere enn sine motparter på pc, dvs 10 spill = ett til totusen kroner. (totusen kroner er godt på vei til et high-end skjermkort.)

Prisen kommer sikkert til å dale noe, men det viser seg at xbox-spill (ikke 360) fremdeles ligger over pc-spill i pris.

Endret av slash
Lenke til kommentar
Dilemma her.

Ny PC eller Xbox 360?

 

Jeg vil ha begge deler men har ikke råd akkurat nå. Xbox 360 er jo selfølgelig gaming dings no. 1 for tiden og hadde ikke hatt noe og ha en. Hendig og ha når man får besøk også :) Men PC har internett, msn, E-mail kan surfe på nette + spill også  :cool:

 

Men er ikke sikker på hva jeg skal kaste bort pengene mine på.

Kan se at på komplett.no koster en:

 

box 360 - Konsoll med tilbehør, 20GB Harddisk, headset med mer.

kr 3.395,-

 

og en bra og rimlig PC kommer på ca 5000 til 7000

 

Men tilbake til Xbox. Er Xbox sann veldig bra grafikk messig? er håndkontrollene bra? har hørt den bråker noe så inn i helvete. sant? noen problemer? mulig og spille gamle XBox spill på 360? Burde jeg vente til PS3 heller? eller gå for en Xbox 360.

 

Jeg vil ha ny PC eller Xbox 360 hovedsaklig for Oblivion  :love:

 

Jeg vil ha Personlige meninger, jeg vil ikke ha noen jævla krangletråd, forstått? Så nå tar jeg meg en vellfortjent snus og venter på svar  :thumbup:

5720578[/snapback]

 

 

Jeg solgte den stasjonære i helgen og kjøpte meg en laptop. Etter jeg fikk xbox 360 ble det slutt å spille på pc. Anbefaler deg å skaffe deg en laptop som du kan surfe, se film, høre på musikk og xbox 360 til spill

Skal du ha optimal grafikk i Oblivion må du velge xbox 360 da ingen pc i dag klarer HDR+AA

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Jeg vil ha Personlige meninger, jeg vil ikke ha noen jævla krangletråd, forstått?  :thumbup:

5720578[/snapback]

 

The king has spoken.

5749043[/snapback]

 

 

Du skal ikke ha lang gangfart i et forum for å forstå hvor sånne tråder som oftest tar veien hen. Om du spør etter KUN personlige meninger, og ikke lar folk argumentere eller sette spørsmålstegn ved andre sine utsagn så vil du sitte igjen med masse propaganda og svada fra hver side. Men det er jo forskjell på sunn diskusjon og drittkasting da.

 

La oss ta en titt på det du skrev opprinnelig:

 

Dilemma her.

Ny PC eller Xbox 360?

 

Jeg vil ha begge deler men har ikke råd akkurat nå. Xbox 360 er jo selfølgelig gaming dings no. 1 for tiden og hadde ikke hatt noe og ha en. Hendig og ha når man får besøk også :) Men PC har internett, msn, E-mail kan surfe på nette + spill også  :cool:

 

Men er ikke sikker på hva jeg skal kaste bort pengene mine på.

Kan se at på komplett.no koster en:

 

box 360 - Konsoll med tilbehør, 20GB Harddisk, headset med mer.

kr 3.395,-

 

og en bra og rimlig PC kommer på ca 5000 til 7000

 

Men tilbake til Xbox. Er Xbox sann veldig bra grafikk messig? er håndkontrollene bra? har hørt den bråker noe så inn i helvete. sant? noen problemer? mulig og spille gamle XBox spill på 360? Burde jeg vente til PS3 heller? eller gå for en Xbox 360.

 

Jeg vil ha ny PC eller Xbox 360 hovedsaklig for Oblivion  :love:

 

Jeg vil ha Personlige meninger, jeg vil ikke ha noen jævla krangletråd, forstått? Så nå tar jeg meg en vellfortjent snus og venter på svar  :thumbup:

5720578[/snapback]

 

 

Om du sier HOVEDSAKLIG for oblivion, ville jeg UTEN TVIL gått for PC. Dette er en personlig mening som grunnes med MODS. Jeg spiller forgjengeren enna pga forskjellige modifikasjoner og plugins. Det er også digg å spille et såpass gammelt spill på en ny pc, pga heftig framerate og kort loading.

 

Du spør også om du burde vente til ps3. Jeg ville sagt JA. Først og fremst pga spillbibllioteket (det som allerede finnes, og det forventede.) Prosessorkraft viser seg å spille en liten rolle i forhold til hvor fornøyelige spillene er. Kjøper du en ps3 så vil du kunne ta ifra biblioteket til både ps1 og ps2. (det er per i dag såvidt jeg vet ingen begrensninger i bakoverkompatibilitet.) Xbox 360 er ikke bakoverkompatibel med alle eldre spill, det finnes en liste over de spillene som funker her. Det står også at du trenger en software emulator for hvert av spillene, noe som sikkert må lastes ned. Så uten internett på boxen er du sikkert screwed. (kun spekulasjon fra min side, noen som kan bekrefte/avkrefte?) Om du liker elderscrolls så kan jeg nevne at morrowind IKKE står på listen av kompatible spill per i dag.

 

Et annet argument som jeg ser andre ikke trekker frem her er prisen på spill. De fleste x360 spill er 100-200 kroner dyrere enn sine motparter på pc, dvs 10 spill = ett til totusen kroner. (totusen kroner er godt på vei til et high-end skjermkort.)

Prisen kommer sikkert til å dale noe, men det viser seg at xbox-spill (ikke 360) fremdeles ligger over pc-spill i pris.

5750495[/snapback]

 

 

Ingen pc i dag som kan kjøre HDR+AA i oblivion. Xbox 360 klarer det fint.

Det skal ikke være noe FPS drop i Oblivion på xbox 360.

Har du hard disk til xbox 360 så blir loading time minimal. Tviler på at PC er noe vinner der heller

Du får alle offisielle mods til xbox 360

Lenke til kommentar

Slash: Ja jeg vet det. oOg det er derfor jeg sjefer litt, men det så ut som du klarte og svinge diskusjonen inn på rett bane igjen.

 

Og jeg vil ha Xbox 360 hovedsaklig for Oblivion (jeg er morrowind til de grader) og pcen min er fra steinaldern som jeg har sagt tidligere. Og at Xbox 360 er igrunnen mye mer sosialt en PC og jeg har en diger fin helt ny skjerm jeg kan koble den på + en hel haug med andre gode argumenter jeg har fått (som jeg ikke gidde og finne nå, men om det skulle vere et must så skal jeg klare og rote frem de også, men tror du forstår).

 

Og jeg spiller igrunnen veldig veldig lite på PC, stort sett bare på LAN og EVE Online. Og jeg har heller ikke hatt console siden Nintendo tiden så forandring fryder tror jeg. :cool:

 

avanore: Jeg holder meg til Stasjonær PC pga prisene på laptops og jeg hater tastaturet på på bærbar (ja, jeg kan sette i et vanlig tastatur, men personlig foretrekker jeg stasjonære PC`er).

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Så jeg tror jeg faller på Xbox 360 og venter til sommern med ny PC.

Og skal skaffe meg trådløst internett når jeg bestiller xbox 360 (man må ha det for og spille "live" om jeg ikke har forstått helt feil)

 

Dette med Live er bare en engangssumm man betaler en gang ikke sant?

 

Så var det et spm til jeg glemte :nei:

Lenke til kommentar
Så jeg tror jeg faller på Xbox 360 og venter til sommern med ny PC.

Og skal skaffe meg trådløst internett når jeg bestiller xbox 360 (man må ha det for og spille "live" om jeg ikke har forstått helt feil)

 

Nei, du trenger ikke trådløst for å koble deg opp med Live. Jeg brukte tp-kabel rett fra adsl-modemet første uka (til jeg fikk skaffet wlan-adapter til 360'en) - gikk helt fint.

 

Live koster forøvrig 100 kr eller noe sånt i mnd... HVIS du skal spille mot andre folk (gold). Hvis du bare vil bruke Live til å laste ned demoer, trailere, patcher etc trenger du ikke betale noe som helst (silver).

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...