Gå til innhold

Ny PC eller Xbox360


Anbefalte innlegg

Du har et godt poeng med ekstra mods til Oblivion slash. Og etter alt det andre jeg har lest her er det ganske klart at man får mye for pengene om jeg går for Xbox 360 og mye spilleglede (Støy er det eneste som kan vere irriterende som fy tror jeg) Men og bytte ut denne steinalder PC`n frister også. Men sannheten er at jeg faen ikke klarer og velge :O

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pizzafordi: Jeg spurte om PC eller Xbox 360. Har aldri bedt om spesifikasjoner (slikt kan jeg finne ut selv) og for og vere helt ærlig så driter jeg en lang marsj i BF2 :p

 

superseven: takker for infoen: har ikke så mye peiling inne konsoll og iallefall ikke 360`en. Men FPS spill (bortsett fra Oblivion) tar jeg på PC`en. Er meget mulig at jeg skaffer meg en 360. Er litt mer sosialt også :)

Lenke til kommentar
Skal du kun spille bør du kjøpe 360. Bare skjermkortet som kreves for å kjøre på akseptable instillinger i UT2007, Oblivion, Alone in the Dark 5 etc. koster mer enn en XBOX 360. Det skal også nevnes at dette skjermkortet må byttes neste måned for å spille spillene som kommer da.

5722917[/snapback]

 

 

Siden launch av xbox har jeg kjøpt to skjermkort til en relativt rimelig penge. (gf 4 4200 og et fx 5900) De har kostet meg kanskje 3 tusen til sammen, og jeg har uten problem klart å kjøre alle spill som har kommet ut på xbox og pc. (i mange tilfeller mye bedre, som f. eks halo, kotor og doom3.)

 

Så utsagnet ditt er nok litt ekstremt. Så når jeg kjøper to skjermkort på seks år, og har klart å henge med, så beviser vel det at en ikke trenger å kjøpe nytt skjermkort hver måned som du hinter frem til her.

Lenke til kommentar
Skal du kun spille bør du kjøpe 360. Bare skjermkortet som kreves for å kjøre på akseptable instillinger i UT2007, Oblivion, Alone in the Dark 5 etc. koster mer enn en XBOX 360. Det skal også nevnes at dette skjermkortet må byttes neste måned for å spille spillene som kommer da.

5722917[/snapback]

 

 

Siden launch av xbox har jeg kjøpt to skjermkort til en relativt rimelig penge. (gf 4 4200 og et fx 5900) De har kostet meg kanskje 3 tusen til sammen, og jeg har uten problem klart å kjøre alle spill som har kommet ut på xbox og pc. (i mange tilfeller mye bedre, som f. eks halo, kotor og doom3.)

 

Så utsagnet ditt er nok litt ekstremt. Så når jeg kjøper to skjermkort på seks år, og har klart å henge med, så beviser vel det at en ikke trenger å kjøpe nytt skjermkort hver måned som du hinter frem til her.

5723083[/snapback]

 

Nesten hver gang jeg går inn på HW.no ser jeg en artikkel om "ATI Radeon 9999 GLX XT2K whatever", eller "Nvidia GeForce GT26000000 GL über1337 edition".

 

XBOX ble lansert høsten 2001, ikke for 6 år siden.

 

EDIT: Skjermkort-utviklingen var ikke like ekstrem for 5 år siden heller. Det begynte for fullt etter lanseringen av Far Cry, i April 2004.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Ja, når jeg tenker meg om så kjøpte jeg gf4 kortet tidlig 2002.. så det blir fire år. My bad. Men kortet jeg hadde før det var et ati rage 128 som jeg kjøpte av en kompis for snaue fem hundre i 99 eller 2000. (eller kan det være 1998? jeg husker ikke helt..) Så da blir det 3500 kroner på skjermkort de siste seks-sju årene. Ikke noe avskrekkende sum det.

 

Og det store jaget på skjermkort begynte vel heller når ATI kom på markedet på alvor.. (selv om det var mange versjoner av Voodoo opp i gjennom tidene før dette også.)

Lenke til kommentar

Hvordan vet du det? Modder og patcher kan komme på xbox også.

 

Xbox 360 har ikke en gang begynt å vise muskler grafikkmesig, de gomer til å ta noen år før det ikke er "mer kraft å hente".

 

Ja min bråker som fann, men det gjør pc`en også så det går greit. Varm blir den også men det er ikke noe problem.

5721906[/snapback]

 

 

Beth har sagt det selv, de kommer neppe til å la xboxen bruke hjemmebrygg, siden det vil åpne for mange sikkerhetshull i xboksen. De vil nok gi ut patcher og offisielle plugins, men du vil neppe se fete mods som f. eks better bodies, eller alle ansikts-modene.

Uansett om hardwaren ikke blir utnyttet fullt ut, så er den låst, og det vil være en grense for hvor mye en kan få uttav den. Dette var/er jo forrige utgaven av xboxen et bevis på, og det ligger jo i alle konsollers natur. Så selv om utviklerne blir flinkere å skvise inn mest mulig utav hardwaren så blir det til slutt tomt. Så da må de begynne å kompensere, så f. eks bedre grafikk vil resultere i mindre og mer klaustrofobiske områder og mer loading.

5722817[/snapback]

Er klar over at bxen er "låst" hardware messig, men den er sterk nokk til å følge utviklingen (innen grafikk for eksempel) lenge. Vist du ser på grafikke på de første og siste xbox spillene er det gjort en syk utvikling, og 360 har mer kraft å utvikle grafikk på i forhold til hva xbox hadde når den kom å hva som da var vanlig (vist du skjønner hva jeg mener (er trøtt nå)).

Endret av The O
Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart gått for PC. Bedre spillutvalg, lettere å skaffe modifikasjoner av spill, større utvalg av diverse spill-hardware (joysticker osv), fungerer bedre på mange spilltyper (FPS, RTS, RPG), kan oppgraderes etterhvert etc.

Lenke til kommentar
Jeg ville helt klart gått for PC. Bedre spillutvalg, lettere å skaffe modifikasjoner av spill, større utvalg av diverse spill-hardware (joysticker osv), fungerer bedre på mange spilltyper (FPS, RTS, RPG), kan oppgraderes etterhvert etc.

5724973[/snapback]

 

Det tar 5-6 år før en konsoll får en oppfølger. Skjermkortet til de fleste av PC-ene i dag må byttes ut flere ganger i måneden for å spille de nyeste FPS-spillene.

Lenke til kommentar
Jeg ville helt klart gått for PC. Bedre spillutvalg, lettere å skaffe modifikasjoner av spill, større utvalg av diverse spill-hardware (joysticker osv), fungerer bedre på mange spilltyper (FPS, RTS, RPG), kan oppgraderes etterhvert etc.

5724973[/snapback]

 

Skjermkortet til de fleste av PC-ene i dag må byttes ut flere ganger i måneden for å spille de nyeste FPS-spillene.

5725027[/snapback]

 

Bare tull, folk som er oppegående i dag kjøper et kort som holder ut måneden av gangen :roll: Men eg skjønner kor du vil hen :)

Lenke til kommentar

takker for alle svar :) skal sjekke litt mer rundt Xbox 360 og sjekke litt mer rundt. Og superseven, det du sier om skjermkort er bare vås. Kjøper du et dugende skjermkort til et par tusenlapper holder det gjerne et år. Om du ikke er så jævlig kresen på at grafikken alltid skal vere på topp.

Lenke til kommentar
takker for alle svar :) skal sjekke litt mer rundt Xbox 360 og sjekke litt mer rundt. Og superseven, det du sier om skjermkort er bare vås. Kjøper du et dugende skjermkort til et par tusenlapper holder det gjerne et år. Om du ikke er så jævlig kresen på at grafikken alltid skal vere på topp.

5727388[/snapback]

 

Kjøper man et 512 MB kort holder det kanskje 2 år. Antallet MB er en ting, kompatibilitet er en annen ting.

Lenke til kommentar
tror nok det bli 360 på meg, tror jeg komme til og få mer spilleglede av den enn en PC. litt mer koslig og chilli i sofaen med en trådløs kontroll og en colaboks på bordet :)

5727615[/snapback]

 

Ja det er noe eget med konsoll når det gjelder å kose seg med spillene :wee:

Lenke til kommentar

Får mer nytte av en PC da du kan bruke den til mer enn bare spilling. Det er jo ett stort underholdningssenter og du har lett kontakt med dine venner.

 

Xbox360 begynner jo å slite grafikkmessig allerede virker det som. Har prøvd en del spill til det og det er absolutt ikke imponerende. Er vel kanskje 2 gode spill tilgjengelig på boksen . Kan hende PS3 kommer ganske snart så jeg ville ha ventet.

Lenke til kommentar

Er det kun for spillenes del man vil oppgradere, så ville jeg valgt Xbox 360. Da har man ei grei spillmaskin til 3000 kroner som holder i minst 5 år framover.

 

EDIT: Grafikken til Xbox 360 blir langt bedre når utviklerne blir bedre kjent med hardwaren.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...