Str1fe Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Når jeg skur på maskinen så henter den ip adresse i en evighet. Den holder på evig og blir alldri ferdig. Når jeg prøver å fornye gjenom cmd får jeg feilmeldingen: "Det oppstod en feil under oppkobling : RPC server er ikke tilgjengelig" (ikke helt ordrett men noen i denne duren) Jeg har en misstanke om at det kan ha noe med at jeg disablet og endret en del "Services" i gårkveld. Dette var da i følge en FPS tweak og dette var services jeg egentlig ikke trengte eller kunne endre på for bedre ytelse. 1. Disabled - Alerter2. Disabled - Application Layer Gateway Service 3. Manual - Application Management 4. Manual - Automatic Updates 5. Manual - Background Intelligent Transfer Service 7. Disabled - Clipbook 8. Manual - COM+ Event System 9. Manual - COM+ System Application 10. Disabled - Computer Browser *1 11. Enabled - Cryptographic Services *1b 12. Manual - DHCP Client *2 13. Disabled - Distributed Link Tracking Client 14. Disabled - Distributed Transaction Coordinator 15. Automatic - DNS Client 16. Disabled - Error Reporting Service 17. Automatic - Fast User Switching Compatibility *3 18. Disabled - Help and Support *4 19. Manual - Human Interface Device Access 20. Disabled - IMAPI CD-Burning COM Service *5 21. Disabled - Indexing service 22. Manual - ICF/ICS *6 23. Disabled - IPSEC Service 24. Manual - Logical Disk Manager 25. Manual - Logical Disk Manager Administrative Service 26. Disabled - Messanger 27. Disabled - MS Software Shadow Copy Provider 28. Disabled - Net Logon 29. Disabled - NetMeeting Remote Desktop Sharing 30. Manual - Network Connections 31. Disabled - Network DDE 32. Disabled - Network DDE DSDM 33. Manual - Network Location Awareness 34. Disabled - NT LM Security Support Provider 35. Manual - Performance Logs and Alerts 36. Automatic - Plug and Play 37. Disabled - Portable Media Serial Number 38. Disabled - Print Spooler *7 39. Automatic - Protected Storage 40. Disabled - QoS RSVP 41. Disabled - Remote Access Auto Connection Manager 42. Manual - Remote Access Connection Manager 43. Disabled - Remote Desktop Help Session 44. Automatic - Remote Procedure Call 45. Manual - Remote Procedure Call Locator 46. Disabled - Remote Registry 47. Disabled - Removable Storage *8 48. Disabled - Routing and Remote Access 49. Disabled - Secondary Logon 50. Automatic - Security Accounts Mangaer 51. Automatic - Server 52. Disabled - Shell Hardware Detection 53. Disabled - Smart Card *9 54. Disabled - Smart Card Helper *9 55. Disabled - SSDP Discovery Service 56. Manual - System Event Notification 57. Disabled - System Restore Service *10 58. Disabled - Tast Scheduler 59. Disabled - TCP/IP NetBIOS Helper 60. Manual - Telephony 61. Disabled - Telnet 62. Disabled - Terminal Services *11 63. Disabled - Themes 64. Disabled - Uninterruptible Power Supply *12 65. Disabled - Universal Plug and Play Device Host 66. Disabled - Upload Manager 67. Disabled - Volume Shadow Copy 68. Disabled - WebClient 69. Automatic - Windows Audio 70. Disabled - Windows Image Acquisition *13 71. Manual - Windows Insatller 72. Manual - Windows Management Instrumentation 73. Manual - Windows Management Instrumentation Driver Extensions 74. Disabled - Windows Time 75. Disabled - Wireless Zero Configuration 76. Disabled - WMI Performance Adapter 77. Automatic - Workstation Dette var det jeg endret på (her står det altså slik jeg endret det til). Jeg husker ikke hva jeg hadde de på før. Noen som vet hva feilen kan være? Lenke til kommentar
Str1fe Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Etter massse research så fant jeg endelig ut av det. Så hvis noen andre har samme problem som meg så er dette hvordan jeg løste det. Jeg aktiverte DHCP Client Så nå virker det igjen Lenke til kommentar
anothernoob Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Hei, hvordan aktiverte du DHCP? Lenke til kommentar
brgr Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 DHCP er aktivert som standard og gjør det mulig å få IP instillinger og slikt automatisk ifra en ruter. Du kan deaktivere DHCP, men da må du huske å sette statisk IP adresse siden maskinen ikke lengre vil motta disse automatisk selv lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå