Frico855 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Jeg vet IKKE hva som skjedde men etter jeg satte min trådløse ruter direkte inn i bredbåndsmodemet fikk jeg kontakt. Så satte jeg opp alt som normalt og koblet den trådløse til IP adaperen.. og vips... kontakt. Jeg har prøvd dette før og det funket ikke. Men denne gangen funket det. Og appropo nettverkskortet mitt.. så er det mulig jeg mangler driver til den Uannsett, takk for all "hjelp".. Fikk nytt ADSL 6000/640 fra BlueCom den 7. mars. Hadde fra før BKK SHDSL 2500/2500 (denne linjen går IKKE over telefon, men gjennom kabelanlegget i borettslaget) Alt så ut til å funke, inkl. IP telefoni. Men jeg kommer meg ikke på nett. For å begynne fra start (slik at jeg er sikker på at det ikke er en liten koblingsfeil fra min side): Vanlig tlf.kabel fra telefonstøpselet til en Billion ADSL2+ bredbåndsmodem (Bipac 5102SM). Videre fra den, med en nettverkskabel (ikke krysset), til en ZyXEL Prestige 2002 ATA (ViOP Analog Telephone Adaptor). Så fra ZyXEL til både en analog telefon og min PC (med en ikke krysset nettverkskabel) Har også sjekket om alle kabler er i og på rett plass (skal sjekke for n'te gang så snart jeg er ferdig å skrive) PS. Jeg har kabler til overs. Har prøvd å switche med en rød nettverkskabel (krysset) men ingen endring. Som sagt IP-telefon funker, men ikke å komme seg på nett. Har ringt BlueCom 3 ganger og alle gangene har de fått kontakt med bredbåndsruteren og alt ser OK ut. SÅ tenker du, som BlueCom har sagt: "da er det noe feil ved innstillingene på din PC!" .. det har jeg også sjekket.. flere ganger. Men finner ikke ut hva som er "feil". Hver gang jeg starter nettverket med "Enable" så bruker den lang tid på "acquiring network address" for å så si at jeg er "Connected", noe jeg altså IKKE er. Har også vært inne på properties og sjekket at Internet Protocol står på og at "Obtain an IP server address automatically" og "Obtain DNS server address automatically" er på. Noen som har peiling?? Trenger hjelp asap. Takker for oppmerksomheten... Endret 8. mars 2006 av Frico855 Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Prøv å koble PC rett i modem for å se at det fungerer ok. Lenke til kommentar
Frico855 Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Prøv å koble PC rett i modem for å se at det fungerer ok. 5720464[/snapback] Skulle til å legge til det i posten min.. Har prøvd det også uten hell. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Lan og Adsl lampene skal blinke raskt og være grønn. Du kan sjekke om PC får ip ved å skrive IPCONFIG i dos. Lenke til kommentar
Frico855 Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Lan og Adsl lampene skal blinke raskt og være grønn. Du kan sjekke om PC får ip ved å skrive IPCONFIG i dos. 5720604[/snapback] LAN og ADSL lyser, men blinker kun når jeg bruker telefonen. I DOS fikk jeg dette når jeg skrev "ipconfig": Ethernet adapter Cable Connection: Connection-specific DNS Suffix : <blank> Autoconfiguration IP Address : 169.254.165.103 Subnet Mask : 255.255.0.0 Default Gateway : <blank> ... Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Kan du prøve med en annen maskin? Bærbar el. Problemet ligger i at maskinen din ikke får tildelt IP-addresse, eller at nettverkskortet ditt er gåent. Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Default Gateway : <blank> Da har du jo ikke kontakt med routeren. Regner med at du tidligere har hatt kontakt med routeren og har vært inni konfigurasjonen; Sjekk at HTTP port 80/(eller server) og FTP (port 21 eller noe) ikke er blokket fra routeren og ut mot pcen. Edit; Er tvilsomt at det er http-block heller siden du ikke kom igjennom med å koble vekk routeren (så lenge du ikke glemte å overføre PPPoE (hvis du har det) login fra routeren og over til modemet mens du forsøkte dette) Edit2; My bad, Zerge! Endret 8. mars 2006 av kahorn03 Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Bluecom leverer adsl over ethernet, så det skal ikke være nødvendig å konfigurere "modemet" Siden IP-telefoni-adapteret fungerer, og det ligger bak modemet, samt at maskinen hans ikke fungerer bak IP-telefoni-adapteret eller direkte bak modemet, så er det nok der feilen ligger. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Så vitt meg bekjent kan man ikke konfigurere 5102SM. Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Hei. IP: 169.254.x.x betyr at du ikke har fått IPadresse fra modem/router, dette stemmer jo godt med "Default Gateway : <blank>" helt tydlig du ikker har kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå