Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med Gforce 6800 Ultra


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har brukt et gammelt ATI 9600 kort, og det har funka perfekt. Men, når jeg idag satte inn mitt Gforce 6800 Ultra kort, så får jeg trøbbel.

 

Har testa 3 spill på det, World of Warcraft, Star Wars Empire At War og LOTR Battle for Middle Earth 2. Ingen av spillene fungerer skikkelig, og blir slitende med grafikkproblemer som f.eks at grafikken blinker og blir helt rar. På World of Warcraft blir skjermbildet fryst i 10-20 sekunder hvert 5te sekund sånn ca.

 

Jeg vet ikke hvordan det er med de andre spillene, men World of Warcraft har ihvertfall altid funka fint på det gamle ATI 9600 kortet mitt.

 

Jeg installerte 6800 kortet med de siste driverne fra Nvidia.com, og har brukt Nasty File Remover for å fjerne alt som skal ligge igjen av gamle drivere. Kortet er ikke overklokka, og jeg skal ha mer en nok Watt i powersupplyet mitt.

 

Hva i all verden kan dette komme av?

 

Mvh,

Marius.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv med fjærning av gamle drivere etter alle kunstens regler kan det fortsatt ligge litt igjen som kan skape problemer.

Det beste hadde vært og ta backup av maskina slik den er nå og prøve seg på en nyinstallasjon.

Har du fortsatt samme problemene så er det mest sansynlig HW feil på kortet og du kan hente fram backupen du tok.

Lenke til kommentar

Ekstra strømledning har den fått. Og total reinstallasjon av PC'en ekke noe jeg gidder å gjøre bare for å få spille et spill eller to med litt bedre grafikk.

 

Uansett, årna seg med eldre drivere, fastwrite OFF i Bios og andre lydkort-drivere.

 

Men, alikevel... Hadde jo vært digg å kunne bruke skikkelige drivere da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...