Gå til innhold

Lærer suspendert for Bush-kritikk

Anbefalte innlegg

smoothie - Lærere kan utøve ytringsfrihet hvis de vil. Men siden dette ikke er tillatt på skolen av lærere i sin posisjon som lærer, så kan skolen gi dem sparken for akkurat dette.

Akkurat som at du kan godt gå til sjefen din og verbalt angripe ham. Men da kan han like så godt gi deg sparken.

Ytringsfriheten har konsekvenser utenfor det offentlige rom, selv om man fremdeles har lov til å bruke den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lyst å bevise det du nettopp sa Havana, eller var det bare nok en tom påstand skutt ut i løse luften av noen som ikke klarer å innrømme at andre har et poeng?

Når det er sagt, så er det helt sikkert lærere som gjør det samme andre veien - det betyr ikke at det som ble gjort av denne læreren er OK. Om en lærer hadde hatt motsatt politisk orientering, og deres elever gjorde andre oppmerksom på dette, hadde jeg støttet dette fullt ut.

Og når en slik sak kommer ut i media, gir det andre elever rundt om i USA en ide om at kanskje de og skal si fra hvis de har en lærer som misbruker posisjonen sin.

Lenke til kommentar

løse luften, skal je lete etter en artikkel som skal bevise det, hvis det er linker som beviser ting så kan jeg bevise at jorden er flat, etter 3 min på google.....

læreren gjorde noe han ikke skulle gjort, men en annen lærer som f.eks sa "irak og al-quida er det samme, drep alle arabere" [overdramatisert] hadde antageligvis ikke fått sparken, og la oss ikke glemme at dette er en administrasjon som prøver å presse darwin ut av skolen

Lenke til kommentar

at det ikke finnes hendelser som tilsier dette er en spekulasjon fra din side.....

hendelser som f.eks, at darwin blir presset av, forsøkt, presset ut av den amerikanske skolen, viser at målet til nåværende administrasjon ikke er nøytrale lærere.....

Lenke til kommentar

Ærlig talt, hvis du mener at noe har skjedd så er det du som må bevise at det har skjedd. Hvis du ikke vet at det har skjedd, så foreslår jeg at du lar være å late som det er en selvfølge at det ville skjedd. Hvis du skal komme med argumenter, prøv å komme med noe som har substans og ikke bare vill synsing.

Lenke til kommentar
at det ikke finnes hendelser som tilsier dette er en spekulasjon fra din side.....

hendelser som f.eks, at darwin blir presset av, forsøkt, presset ut av den amerikanske skolen, viser at målet til nåværende administrasjon ikke er nøytrale lærere.....

5737022[/snapback]

:roll: Problemet ditt er at det du sier er fullstendig vas. Administrasjonen har ikke gjort noe for at dette skal skje, Bush har faktisk sagt selv at han ønsker at elever skal få se alle slags teorier og bestemme for seg selv, men at den enkelte skole må bestemme dette for seg selv. Det er det han har uttalt selv.

Om en skole i Alabama eller et eller annet sted skulle da velge å skyve evolusjon ut av skolen hadde ikke hatt noe som helst med Bush å gjøre, men med akkurat den skole å gjøre.

Men som Pricks prøver å få ut av deg, kan du egentlig vise til et eneste eksempel på at det du sier stemmer?

Alt det tar er en link fra en pålitelig kilde. Men det ser ut til at du har for lengst gitt opp på å bevise det du sier, og velger heller å kverulere.

Lenke til kommentar
Han kan i hvert fall bvise at jorden er flat:

Why a Flat Earth?

5742968[/snapback]

Hehehe, minner meg om 9/11 diskusjonene den der:

The Earth accelerating in circular motion would behave no differently than would a car taking a corner: loose objects (humans and animals would act like loose change or a cup of coffee on the dashboard) would slide around, or be thrown off completely. There would be an apparent centrifugal force on everything. During the day, when things would be facing the sun and therefore on the inside of the "orbit", buildings would be crushed and humans beings squashed like grasshoppers in a centrifuge. And at night, when everything would be at the outside, trees and buildings would be ripped from the ground and flung into outer space, and humans wouldn't stand a chance. Obviously, there is a flaw in Efimovich's "orbit" theory.
:!:
Lenke til kommentar

Vel...

Hvis læreren gjentatte ganger (påvist kun 2 ganger i dette forum) bedriver tøys og tull, så mener jeg at man fortjener å bli sparket. Da etter å ha fått en reprimande. Det å sparke folk i hytt og pine fordi de sa upassende ting mener jeg er maktmisbruk.

Jeg mener at det er bedre om personer ytrer seg, selv på grotesk feil grunnlag. For da har man muligheten til å ta tak i gale ting og forsøke å rette på ting. Slår man ned på feil tale så fører det kun til at den slags ytringer forsvinner under jorden hvor man ikke vet at den finnes og ergo ikke kan gjøre noe med den.

En dårlig sjef takler ikke verbale angrep og derfor sparker "problemet". En god sjef lytter. Men som vi har sett for mange ganger. Det finnes stort sett bare dårlige sjefer, så hvis du vil beholde jobben så bør du "holde mest mulig kjeft".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...