kremt Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Du må nok ta noen titter på A4 ja I mine øyne såpass mye nyere bil enn Saab`en at det er verdt det du ikke får ved den. Det er da vel en del A4 til salgs allerede, du har jo bruktimport også hvis du vil det Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Hadde det vært opp til meg hadde jeg kjøpt 1) Svart 2) Rød 3) Atlasgrå 4) Sølvgrå 5) Delfingrå (som den jeg har i sikte er...) Men om det kommer et bra tilbud på en brukt A4 må man nesten ta det for det det er... Fargen er tross alt ikke verdt å betale veldig mange titusener for... Viktigere for meg at den har FIS og 4 el.vinduer enn at den er svart... Stort sett bare mørkeblå, alle grønnfager og burgunder som er totalt uaktuelt for meg. 5734301[/snapback] Hvorfor så høy fokus på FIS? Ville satt midtarmlene på listen også. Har du vurdert alacantara seter? Vi har det på a6en og jeg må si jeg foretrekker det fremfor vanlig skinn! Vil tro at det holder penere også, vanlig skinn blir jo ganske skrukkete når det drar litt på årene... Edit: lagt til bilde av vår gamle a6. Endret 11. mars 2006 av Hefla Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Her må da valget være veldig enkelt Saab95 er jo en mye råere bil en Audi A4. Man får mye mer bil for pengene ved å velge Saab, og jeg syntes ærlig talt det er en mye finere bil samt mye større. Jeg solgte nye Audi og VW i fire år, og hadde A4 som firmabil i 3 av disse fire årene med div motorvarianter, og når jeg nå skulle velge meg ny bil så sto selfølgelig A4 som et høyt alternativ. Jeg var ute etter en A4 turbo og prøvde flere til jeg kom over en Saab93 2,0T med alt utstyr som Aero pakke,skinn,klima osv (jeg falt pladask) Etter og ha fått låne denne bilen i en helg så var faktisk ikke valget noe vanskelig lenger. Min Saab 93 er en orginal 180HK og som du selv har skrevet, så et chipping veldig enkelt på Saab. Jeg kjørte Audi A4 i tre år, jeg kjørte Saab 93 i en helg og valget mitt falt på Saab, jeg storkoser samt gleder meg til vær eneste biltur Edit- Saab forever!! Endret 11. mars 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Smak og behag, Audi er uansett mye finere Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Smak og behag, Audi er uansett mye finere 5735669[/snapback] Helt til du har prøvd en Saab Lenke til kommentar
voluz Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Hvorfor så høy fokus på FIS? Ville satt midtarmlene på listen også. Har du vurdert alacantara seter? Vi har det på a6en og jeg må si jeg foretrekker det fremfor vanlig skinn! Vil tro at det holder penere også, vanlig skinn blir jo ganske skrukkete når det drar litt på årene... Fordi biler uten FIS får meg til å kjenne meg tilbake i steinalderen igjen. Litt teknologi må man da ha... Armlene er selvsagt også på lista ja. Det har heldigvis 85 % av alle A4'er. Alcantra er pent og godt det, men svært få som har det. Er stort sett delskinn eller helskinn det går i ser jeg. Med stor overvekt av delskinn... Skinn kan vel holde seg bra om man gir det god behandling, setter det inn med skinnpleiestoff etc. et par ganger i året osv. Jeg kjørte Audi A4 i tre år, jeg kjørte Saab 93 i en helg og valget mitt falt på Saab, jeg storkoser samt gleder meg til vær eneste biltur. Er jo forsåvidt enig. Det er i hovedsak 1 grunn til at jeg ikke løper og kjøper Saab, og det er kun mangelen av 4x4, som jeg er rimelig opptatt av å ha... Genial fremkommelighet om vinteren og genialt veggrep ved aktiv kjøring om sommeren. Audi slår vel i mine øyne Saab såvidt på design, men ikke med mye... (Mest hekken Audi alltid har vært bedre på...) Som du sier får man svært mye bil for pengene i 9-5. En av grunnene til det er jo at bruktbilprisene på Saab raser litt synes jeg... Er drøyt at man får en 2003-modell 9-5 med veldig mye utstyr til 230 000 kroner... Mens en A4 2003-mod, dårlig utstyrt, med 1.9 TDi eller 1.8 TQ koster helt oppi 350-400 000 kroner. (Da gjør man ikke et godt kjøp som kjøper da, men de blir jo solgt de også ser jeg...) Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Hvilket prisleie er det du tenker deg egentlig? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Hvilket prisleie er det du tenker deg egentlig? 5736050[/snapback] Tja... noe rundt 300k. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Diesel A4 Bensin A4 Enda en Diesel A4 Saab 9-5 2.0t Saab 9-5 2.3t vector Endret 11. mars 2006 av kremt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå