Gå til innhold

Chess Forsikring, noen erfaring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi spør for å finne ut hvordan du kan enklest få løst saken din. Du bryter ingen forumregler som følge av dette :).

 

Tingen er nemlig den. Forsikringen din dekker deg ikke dersom det er en feil som har oppstått uten ytre påvirkning (altså, er ikke du selv skyld i skaden så fungerer ikke forsikringa). Derfor er vi usikre på hvorfor du har sendt saken inn dit.

 

Det du må gjøre siden det her er snakk om en feil som går på din reklamasjonsrett er å ta kontakt med butikken han du kjøpte telefonen kjøpte den av - vise kvittering (og gjerne også din kontrakt på at du kjøpte telefonen videre), for så å reklamere på produktet.

 

Dvs at om produktet er kjøp på expert - så har expert PLIKT til å reparere telefonen for deg gratis, så lenge det er snakk om en feil som ikke har oppstått som følge av ytre påvirkning.

 

Så jeg spør igjen - HVEM er den kjøpt av originalt? :)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet er det 1, ett års garanti på SE K700i.

SE-telefoner kjøpt før 1. september 2005 har 1 års garanti.

SE-telefoner kjøpt fra og med 1. september 2005 har 2 års garanti.

5744829[/snapback]

 

Er nyere SE-Telefoner med 2års garanti?

Hvorfor?

 

Er dei påbudt det da?

Men min telefon er jo kjøpt før 1.september. Altså 1års garanti...?

Lenke til kommentar

Nok en gang - garanti er en frivillig ordning fra produsent - som skal gi deg rettigheter utover det vanlig lovverk gir. Du har 1 års garanti på din telefon siden den er fra før 1. september. Men det er ikke så farlig, for:

 

Du har uansett reklamasjonsrett i 2 år (og muligens 5, men dette er ikke avklart ennå) :). Reklamasjonsrett er lovpålagt - og alle produsenter og butikker på følge dette - reklamasjonsrett har du mot feil som oppstår av seg selv, som ikke du selv er skyld i, i grove trekk.

 

Så HVOR er telefonen originalt kjøpt? :)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...