Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken ny ruter/modem?

Anbefalte innlegg

Hei! Er på utkikk etter en trådløs ruter, er ganske blank på dette området. Har for øyeblikekt en Sparklan WX-6215M, link. Denne fungerer greit, men sliter litt med dårlige signaler og slake hastigheter. Er jo bare trossalt 11 Mbps, så jeg skal kanskje ikke forvente så mye mer.

Men nå som jeg er på utkikk etter et bedre alternativ, men det kanskje like greit å kjøpe modem og ruter i samme boks? Har er modem fra telenor nå, som fungerer bra.

Hva vil dere anbefale? Rutern står nå i -1 etg. og jeg i 2 etg, det fungerer, men det er endel mur imellom oss så den kobler seg av av og til. Så jeg regner med at jeg trenger en som kanskje har 2 eller 3 antenner.

Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å si at jeg gjerne vil ha 108 Mbps. Bruker også endel p2p og torrent, så den burde være stabil til det. 4 stk porter er heller ikke å forakte..

Men burde jeg gå for en løsning som har ruter/moden i samme boks? Fordeler/ulemper?

Endret av Petterahl
Lenke til kommentar
Glemte å si at jeg gjerne vil ha 108 Mbps. Bruker også endel p2p og torrent, så den burde være stabil til det. 4 stk porter er heller ikke å forakte..

Men burde jeg gå for en løsning som har ruter/moden i samme boks? Fordeler/ulemper?

5720188[/snapback]

linksys håndterer dette vedlig bra, jeg har selv 2 bærbare og en stajonær via trådløs og en telio ip telefoni. fungerer fint det for min del.

Lenke til kommentar
Hei! Er på utkikk etter en trådløs ruter, er ganske blank på dette området. Har for øyeblikekt en Sparklan WX-6215M, link. Denne fungerer greit, men sliter litt med dårlige signaler og slake hastigheter. Er jo bare trossalt 11 Mbps, så jeg skal kanskje ikke forvente så mye mer.

Men nå som jeg er på utkikk etter et bedre alternativ, men det kanskje like greit å kjøpe modem og ruter i samme boks? Har er modem fra telenor nå, som fungerer bra.

Hva vil dere anbefale? Rutern står nå i -1 etg. og jeg i 2 etg, det fungerer, men det er endel mur imellom oss så den kobler seg av av og til. Så jeg regner med at jeg trenger en som kanskje har 2 eller 3 antenner.

Takker for svar ;)

5719947[/snapback]

hei

synes min d-link di 624 router er veldig stabil for tida og tror

DGL-4300+ var veldig stabil(gaming router)

litt offtopic mitt spørmål men hvor stor linje har du, og har du speedtouch modem?

lurer på om mitt ikke takler 6 mbit linje :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...