Gå til innhold

Stdin til kjørende prosess

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som vet om man kan sende tekst til en allerede kjørende prosess over stdin? Vet prosessiden (pid).

Skal brukes slik: Program A starter program B, men har ikke tid til å vente på svar fra B (skal gjøre andre ting og tang). Når B har et resultat skulle den sendt det til A. B kan godt vite pid-en til A. Altså, er det mulig å sende data mellom to prosesser uten at de har en forbindelse mellom seg fra starten av?

Takk!

Richard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved første tankekast føler jeg du må sette opp et device som program A lytter til. Deretter kan jo program b echo > /dev/vd

Eventuelt må programmet lytte på en bestemt port, f.eks. 4242. Så da kan du sende data til 127.0.0.1:4242

Endret av drange
Lenke til kommentar
Ved første tankekast føler jeg du må sette opp et device som program A  lytter til. Deretter kan jo program b echo > /dev/vd

Eventuelt må programmet lytte på en bestemt port, f.eks. 4242. Så da kan du sende data til 127.0.0.1:4242

5720042[/snapback]

Ja, jeg må nok det. Får bruke sockets. Har søkt litt og funnet en annen person lurer på det samme på denne siden, han fikk også svar at det ikke går direkte.

Takk uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...