Skallesei Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Er det på noen måte mulig å bruke/kombinere to internettilkoblinger? F.eks. en ethernettilkobling og en wlan tilkobling fra to forskjellige routere. Sånn at kabeltilkoblingen blir som en slags "backup" internettilkobling? - Hvis det trådløse nettet detter ned eller jobber seint kan kabeltilkoblingen tre i kraft. Evt. en kombinasjon som bruker begge linjene for det de klarer. MVH Skallesei Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Å slå sammen 2 tilknytninger går an, men om jeg ikke husker feil så må det vel være støtte for dette hos isp?? er ikke sikker. Bytte linje når den ene går ned. Det går vel an... Uansett så må du opp med en egen pc som kan settes opp som ruter. Det må i såfall bli en linux pc, men dertil tilhørende programvare osv osv. Er sikekr på at det finnes løsning for det, men tviler på at det er lett. Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Hørtes komplisert ut.. Grunnen til at jeg lurer er at jeg bor rett ved skolen og kan koble meg til det trådløse nettet der, men det driver å detter ut av og til, så da vil jeg at min egen adsl-tilkobling skal tre i kraft så jeg fortsatt har kontakt med internett. På denne måten er jeg koblet til internett hele tiden. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Bundling av linjer krever at ISP har tilrettelagt for dette. Det du kan gjøre er å kjøre Load Balancing mellom linjene, da må du vanligvis enten kjøpe en router som støtter dette, eller så kan du sette opp en maskin som tar seg av dette. Du vil ikke få noen høyere topphastighet på enkelt nedlastinger, men hvis du laster ned flere filer samtidig, vil du kunne komme opp i den samlede max hastigheten. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Det fantes et program som het midpoint, men ser det er trukket tilbake fra markedet nå. (finnes nok i en avkrok på internett). Det finnes routere med inngang for to adsl linjer. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314072&cks=PRL Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Bundling av linjer krever at ISP har tilrettelagt for dette. Hvordan finner jeg ut dette? Det du kan gjøre er å kjøre Load Balancing mellom linjene, da må du vanligvis enten kjøpe en router som støtter dette, eller så kan du sette opp en maskin som tar seg av dette. Du vil ikke få noen høyere topphastighet på enkelt nedlastinger, men hvis du laster ned flere filer samtidig, vil du kunne komme opp i den samlede max hastigheten. 5720009[/snapback] Altså.. Jeg må sette opp hardwaren slik som på bildet under? Hvilket program bruker jeg for å kjøre "load balancing"? F.eks. MidPoint? Det er jo ganske gammelt, så det har vel kansje kommet noe nytt? Endret 8. mars 2006 av Skallesei Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Det fantes et program som het midpoint, men ser det er trukket tilbake fra markedet nå. (finnes nok i en avkrok på internett).Det finnes routere med inngang for to adsl linjer. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314072&cks=PRL 5720021[/snapback] Dette blir jo "Load Balancing" som kpolberg skriver i innlegget over? Endret 8. mars 2006 av Skallesei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå