Gå til innhold

Rettighetsbegrensninger i Windows & iExplorer

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan det går an å begrense rettighetene i spesielt Internet Explorer? Har en maskin som kun skal ha tilgang til en internett side, og ikke ha mulighet for å kunne taste inn og komme seg til andre adresser. Dette medfører vel også at endel Windowsfunksjoner også må fjernes.

Noen som har noen gode tips? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det du sier er at maskinen bare skal ha tilgang til kun en spesifisert internett adresse?

5719819[/snapback]

Ja, det er riktig. I tillegg, fjerne slike funksjoner som å kunne få frem skjerm egenskaper via desktopen, og slike ting. Jeg har sett at ofte offentlig maskiner på f.eks. biblioteker har slike begrensninger

Lenke til kommentar
det du sier er at maskinen bare skal ha tilgang til kun en spesifisert internett adresse?

5719819[/snapback]

Ja, det er riktig. I tillegg, fjerne slike funksjoner som å kunne få frem skjerm egenskaper via desktopen, og slike ting. Jeg har sett at ofte offentlig maskiner på f.eks. biblioteker har slike begrensninger

5719926[/snapback]

Den letteste måten å gjøre dette på er å bruke group policy, men kan også løses ved å bruke f.eks Meedio.

Du kan f.eks fyre opp IE i kioskmode og disable clt-alt-del, pluss alle F-tastene og windowstasten.

Fjern kontrollpanel og disable gjerne høyretasten på musa.

Jeg kan gi en bedre beskrivelse av programmer hvis det er nødvendig.

Edit: Mener å huske å ha brukt gpedit til dette.

Endret av Quayle
Lenke til kommentar

5719819[/snapback]

5719926[/snapback]

Den letteste måten å gjøre dette på er å bruke group policy, men kan også løses ved å bruke f.eks Meedio.

Du kan f.eks fyre opp IE i kioskmode og disable clt-alt-del, pluss alle F-tastene og windowstasten.

5719938[/snapback]

Takk for tilbake melding Quayle! Dette høres ut som funksjoner jeg kan bruke, men jeg vet ikke hvordan man disable'er disse funksjonene. Tar gjerne en nærmere beskrivelse om du har tid til det

Lenke til kommentar

5719819[/snapback]

5719926[/snapback]

5719938[/snapback]

Takk for tilbake melding Quayle! Dette høres ut som funksjoner jeg kan bruke, men jeg vet ikke hvordan man disable'er disse funksjonene. Tar gjerne en nærmere beskrivelse om du har tid til det

5720016[/snapback]

Hadde du en bedre beskrivelse Quayle?

Lenke til kommentar

Jadda, du kan f.eks bruke gpedit eller Security Administrator. Dette er verktøy, som vha et grafisk grensesnitt gir deg muligheten til å krysse i bokser for å fjerne funksjoner;) Veldig lett å sette seg inn i, det kan være greit å notere ned hvilke endringer du har gjort slik og i hvilke menyer du gjør endringene - slik at du slipper å sitte der en dag og ikke huske hva du har gjort.

Edit: For å starte IE i kioskmode, så bruker du svitsjen -k.

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
Jadda, du kan f.eks bruke gpedit eller Security Administrator. Dette er verktøy, som vha et grafisk grensesnitt gir deg muligheten til å krysse i bokser for å fjerne funksjoner;) Veldig lett å sette seg inn i, det kan være greit å notere ned hvilke endringer du har gjort slik og i hvilke menyer du gjør endringene - slik at du slipper å sitte der en dag og ikke huske hva du har gjort.

Security administrator finner du f.eks her: http://www.softheap.com/secagent.html

5725675[/snapback]

Lenke til kommentar

Security administrator finner du f.eks her: http://www.softheap.com/secagent.html

5725675[/snapback]

5725682[/snapback]

Tusen hjertelig, nå begynner det å hjelpe seg her. En liten ting til, for å starte i en slik kiosk mode må man gjøre det via "Kjør" på start menyen, er det mulig å få til et desktop ikon for iexplorer i kiosk mode?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...