Gå til innhold

Ati på SLI ?


Bossk

Anbefalte innlegg

Hepp

 

Har et aldri så lite spørsmål som sikkert kan besvares så enkelt som ja og nei. Googling er ikke helt min greie for å si det slik så jeg klarte faktisk ikke finne så mange svar selv etter en liten halvtime googling...

 

Men kan man bruke et ATI kort (f. eks. X800) på et SLI hovedkort (f. eks. A8N SLI)?

 

Eller er det slik at ATI skjermkort kun kan brukes på Crossfire hovedkort og nVidia kort på SLI?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det han spør etter er om det er mulig å bruke et ATI kort på et SLI hovedkort. I så fall er svaret ja. Jeg kjører selv et 1800xl kort på mitt AN8 SLI.

 

Men hvis du lurte på om det gikk ann å kjøre 2 ati kort i SLI så er det nei. Dette er kun mulig med 2 identiske Nvidia kort.

 

:tease:

Lenke til kommentar

Du kan jo bruke hvilke som helst kort, både ATI eller nVidia på et SLI hovedkort. Bare ikke bruk 2 ATI kort på det SLI kortet. Et SLI hovedkort klarer et vanlig ATI skjermkort.

 

Men SLI funksjonen kommer i bruk da du bruker 2stk, og da må det være 2like nvidia kort med støtte for SLI

Lenke til kommentar

Altså.

 

Man kan bruke Ati-kort på et HK som har støtte for SLI, men da vil man ikke kunne kjøre dualgfx i SLI. Jeg har feks et Asus A8N Deluxe med et HIS x850XT kort.

 

Dersom du skal kjøre Crossfire så må du benytte et HK med Crossfirestøtte og ha to Atikort. Ett masterkort og ett "vanlig" Atikort.

 

Sli -> nVidia K + 2 nVidia GFX

Crossfire -> Crossfire HK + 2 Ati GFX

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Det jeg lurte på var om man kunne kjøre 1 Ati kort på SLI hovedkort. Å det har jeg fått svar på :) Nåmå jeg bare finne ut hvilket skjermkort jeg skal kjøpe :p X700en min begynner å halte :p

 

Takk for hjelpen :)

5719724[/snapback]

 

Hvis du har et SLI-hovedkort så ville jeg vurdert å gå for et Nvidia-skjermkort som har støtte for SLI, f.eks. GF7800GT. Da har du ihvertfall muligheten til å kjøre SLI senere hvis du vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...