SW-547 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Det er vel nå i overkant av 3 mnd. siden jeg bestemte meg for å kjøpe en Canon EF 200mm f/2.8L linse. Jeg begynner nå å bli ganske frustrert over leveringssituasjonen på original objektiver til Norge. Først trodde jeg bare det var trege butikker som ikke torde å ta inn til lager, men så ringte jeg Canon Norge. Der kunne de fortelle at de ikke hadde peiling på når det kom noen varer. De hadde heller ikke ordrebekreftelse med en leveringsdato på noen varer, de kunne m.a.o. ikke si filla om hvem, hva eller når! Etter en lengre samtale med diverse mennesker ble jeg mer og mer sikker på at personene i denne delen av Canon systemet var mindre begavet og overhodet ikke egnet til innkjøp eller logistikk. De hadde et problem, sa en av de ansatte, de solgte for mye. Jeg spurte om hun hadde nevnt dette for sjefen sin men jeg tror ikke hun fattet begrepet. Datoene som står i de fleste nettbutikker, feks 5-10 dager, må være tatt ut av luften og medfører ingen riktighet iht. det Canon vet om fremtidige leveranser. Det hele minner om fisketur, kanskje får jeg noe og kanskje ikke. Hvis jeg logger meg inn på omtrent hvilken som helst nettbutikk i USA så har de varen på lager, enten som importert eller som US modell. Jeg skjønner at USA er et mye større marked, men dette sier noe om at det ikke er produksjonen av enheter som er problemet. Det ser for meg ut som det er en ubrukelig logistikk organisasjon i Norge/Norden/Europa som er problemet. Jeg skjønner godt at de som skal ha noe annet enn folkezoomen 70-700 handler i USA. Er det andre som har samme problemet eller er jeg bare grinete Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Norge er åpenbart et pinlig lite marked for flere applikasjoner. Jeg har vært borti det samme flere ganger når det gjelder sykkeldeler. Ødelegger du et sært lite stag i gaffelen i starten av sesongen kommer det til å stå "august" på kalenderen før du kan ut og sykle igjen hvis du stoler på det norske systemet. Bestiller du rett fra UK eller USA er du på farta igjen innen en uke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå