Gå til innhold

"Harddiskinnstillinger i XP"

Anbefalte innlegg

Prøvde å formatere nå og slenger i xp-cd'en. Alt går knakandes i xp-setup'en helt til installasjonen begynner å sjekke om jeg har gamle installasjoner av xp på diskene. Den finner en installasjon, men problemet er at den tror at installasjonen er på D:, mens den i virkeligheten er på C: (der den skal være). De to partisjonene er på samme disk. Gått mektig lei problemet så velger bare å putte disken i en annen maskin, overføre alle filer som jeg vil beholde, merge de to partisjonene sammen, formatere og putte tilbake til den gamle. Så kommer spørsmålet: Hva kommer dette problemet av? Altså "Den finner en installasjon, men problemet er at den tror at installasjonen er på D:, mens den i virkeligheten er i C:(der den skal være). De to partisjonene er på samme disk". Også, hvordan ville dere satt opp innstillingene på følgende oppsett mtp logical, dynamic(?) osv

SATA

-------

HD1: * Os-disk og * Filer

IDE

-----

HD2: * Filer

HD3: * Filer

(Stjernene representerer partisjoner)

Håper dere forstår noe av det jeg har skrevet.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet kan oppstå dersom du har flere primary partisjoner. Når du skal installere XP må det ha en primary partisjon. Flere primary partisjoner kan føre til kluss med C: D: E: osv.... Filer og annet rusk trenger ikke primary og da må du bruke Extended og logiske partisjoner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...