Gå til innhold

SAMSUNG PRO815 (ønsker hjelp til nytt kamera)

Anbefalte innlegg

Hei lurer på dette kamera. Er det noen av dere her inne på forum som har fått testet dette kamera?

Jeg har idag Canon Digital PowerShot S2 IS.

Er fornøyd med dette, men ønsker å kjøpe noe nytt.

Selv er jeg kresen når det gjelder detaljer og klarhet på bilder.

Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde lese tester av både Pro815, Fuji S9500 og Panasonic FZ30. Disse 3 er nært beslektet, da alle 3 er i speilrefleksstørrelse, og også har manuelle ringer for zoom og fokus. Dette skiller dem ut fra de halv-kompakte, pluss at de har større og bedre optikk. Du finner tester av alle tre både her på Akam samt hos digit.no. Sistnevnte har faktisk tildelt alle 3 DIWA's gullmedalje for disse modellene. Ingen av dem er dermed møkkakamera, men de har allikevel en del egenskaper som skiller dem fra hverandre. Det dreier seg bl.a. om løsningen for LCD-skjerm (samt størrelsen og oppløsningen på den), hvordan eller om objektivet trekkes ut ved zoom, lysfølsomhet/støy osv. Jeg anbefaler derfor en testleserunde før du bestemmer deg. Selv har jeg FZ30 og kan iallfall anbefale dette varmt.

Jeg har også laget en side med noen produktbilder og utdrag av data for de 3, slik at man i første omgang kjapt kan sammenlikne dem litt. Den finner du på http://www.manskow.net/kameratest, der du velger den øverste linken.

Endret av manskow
Lenke til kommentar

Fordelen med din S2 IS er at du har bildestabilisator. Det har også FZ30.

Dette mangler Samsung og Fuji og jeg tror du da ofte vil oppleve uklare bilder på frihånd med lang tele.

Særlig nå i den mørkere årstid tar jeg ofte skarpere og bedre bilder med min S2 IS på frihånd, enn med speilrefleksen med tilsvarende tele uten bildestabilisator.

Du har et utmerket kamera, men vil du ha noe nytt så er alternativene med stabilisator Panasonic FZ30 og de nye som kommer snart: Canon S3 IS, Sony H2 og Sony H5.

Hvis du velger speilrefleks så har Canon en meget god tele med stabilisator. 70-300 IS USM. Tilsvarer 112-480mm på EOS 300/350/10/20/30.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...