Gå til innhold

Tips til skjermkort til medie PC (IKKE gaming)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg holder på å bygge en medie PC bestående av en intel P4 2,5 GHz prosessor, TV kort mm. Per i dag har jeg en 30 tommers Sony TV (ikke LCD) men Scart innganger men skal etterhvert oppgradere til en LCD TV. Skjermkortet mitt er et ATI Radeon 9700 med S-video ut men jeg tror ikke dette gir et optimalt bilde på TVn (?) samt at det bråker en del da det ikke er vifteløst. Jeg ønsker derfor å kjøpe meg et skjermkort som oppfyller følgende krav:

1. AGP eller PCI tilkopling (ikke PCIe da hovedkortet mitt ikke har dette).

2. Det skal ha utgang for tilkopling til LCD skjerm (DVI tilkopling) samt mulighet for tilkopling til TV (s-video, kompositt whatever) slik at det blir BRA bilde på TVn. Mao. det er viktig at dette kortet gir "like gode" signaler ut som f.eks. en god DVD spiller etc.

3. Kortet skal helst være vifteløst.

4. Kortet skal IKKE brukes til gaming og jeg er kun ute etter gode 2D egenskaper, gode bilder og gode innstillingsmuligheter.

5. Prisen skal være overkommelig (vil ikke ha noe til 4 - 5000 kroner).

Finnes det et slikt kort? Setter pris på alle innspill.

Mvh.

muthe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Har du noen erfaring med dette kortet eller eventuelt tilsvarende kort? Det har jo s-video utgang så dermed vil det jo kunne koples til en TV men det jeg lurer på er om bildekvaliteten blir bra - dvs. dersom man spiller en film på PCn (og codecer mm. alt er optimalt) så vil filmen se like bra ut på TVn som om man hadde spilt av filmen via en DVD spiller til noen tusenlapper?

muthe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...