Gå til innhold

Mottar feilmelding: "Sett inn simkort"


Anbefalte innlegg

Er det noen som har det samme problemet med at du får meldingen: sett inn simkort. Dette kan skje opptil flere ganger om dagen. Det er også en strek over telefonrørsymbolet i displayet. Kan da verken sende eller motta sms, ringe eller motta samtaler.

Må da slå av og på telefonen for at den skal virke igjen. Opplevde også her om dagen at dato og klokke var tilbakestilt til januar 2000?

 

Siden vanlig garanti er utløpt er service trolig utelukket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er også en strek over telefonrørsymbolet i displayet. Kan da verken sende eller motta sms, ringe eller motta samtaler.

Siden vanlig garanti er utløpt er service trolig utelukket.

5719372[/snapback]

Det er fordi du er uten dekning, så da er trolig antenen sliten også.

Hørtes ut som den sang på siste vers

Lenke til kommentar

Vel bransjen aksepterer en reklamasjonstid på to år så hvis du ikke har herpet telefonen din selv så er det bare å sende den inn.

 

Hvis telefonen er over to år gammel kan du fortsatt få den fikset, men da må du ha tålmodighet. Problemet er at forhandlerene ikke annerkjenner en fem års reklamasjonsfrist. Det du da må gjøre er å kontakte Forbrukerrådet. Her får du litt informasjon om hvordan du skal gå fram etc. Ellers så kan du jo bare skrive et brev til forhandler rekommandert eller via mail at hvis telefonen ikke blir reparert innen 14 dager så sender du saken til megling hos Forbrukerrådet. Deretter hvis du får negativt svar så sender du inn en klage på butikken. Klageskjema hentes på www.forbrukerradet.no.

 

Forhåpentligvis vil forhandler gi seg nå siden du har realisert noen trussler. Men gir de seg ikke enda må Forbrukerrådet megle. Når de har meglet og ikke kommet fram til et resultat blir saken sendt til FTU. I FTU vil mest sannsynlig forhandler bli dømt til å reparere telefonen eller heve kjøpet (hvis du vil det i stedet, men må kreves i klagen til Forbrukerrådet). Anker ikke forhandler dommen til Tingretten blir dommen rettskraftig og du kan enten få forhandler til å utbedre feilen eller få pengene. Dette kommer ann på hva dommen blir.

 

Frunnen til at jeg sier at du vil vinne fram i FTU er at forhandler har tapt alle sakene der de henviser til to års reklamasjon. Gang på gang har FTU slått fast en fem års reklamasjonsfrist.

 

Så det hele er egentlig opp til hva du vil.

 

Edit: Sjekk at det ikke er sim kortet ditt. Deretter burde du høre med forhandler.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar

Tipper SIM-festet er blitt dårlig. Prøv med et annet SIM-kort. Hvis det ikke hjelper, er det SIM-festet som må byttes. Det skal ikke koste deg noe så lenge telefonen er brukt "normalt" og er under 2 år gammel. Finn fram kvitteringen og gå til butikken der telefonen er kjøpt.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Hei Folkens. Takk for mange svar/forslag.

 

1. Det er ikke dekningen som er problemet, bor bare 200m fra senderen med fri sikt rett over elven. Har også flere telefoner med abonnement fra samme leverandør og de virker helt greit.

 

2. Det kan være simfestet. Har faktisk forsøkt å legge i mellom litt papir (mellom batteriet og simkortet) for at det skal bli bedre kontakt med det hjalp heller ikke.

 

3. Skal forsøke med et annet simkort for å se om det kan løse problemet.

 

4. Men ikke minst, fungerer ingen av tingene så skal jeg forsøke det med reklamasjonsfristen.

Endret av Sjarky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...