Gå til innhold

Bildefeil og blitzkvalitet i D70s

Anbefalte innlegg

jeg har to spørsmål. Jeg har observert at det er flere erfaringer med feil i bilder og mekanikk i D70s. Betyr dette at jeg bør revurdere dette kjøpet, eller er det bare enkeltfeil. Hvordan er blitzkvaliteten til D70s? Bør jeg ha ekstra blitz?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har to spørsmål. Jeg har observert at det er flere erfaringer med feil i bilder og mekanikk i D70s. Betyr dette at jeg bør revurdere dette kjøpet, eller er det bare enkeltfeil.

Selvsagt blir det flere erfaringer med feil når det hundretusenvis av modeller internasjonalt. Ingen ting å bekymre seg for. Jeg har noe sånt som 7 D70(s) i min omgangskrets, og har hørt om én feil, og hvis noe går feil har du forbrukerkjøpslov og garanti på din side.

Hvordan er blitzkvaliteten til D70s? Bør jeg ha ekstra blitz?

5719371[/snapback]

Som intern blitz fungerer den utmerket, men den kan ikke bryte fysikkens lover. Den er liten i areal og gir dermed relativt harde skygger, og den kan åpenbart ikke brukes indirekte via tak og vegger. Sammen med en SB-600, 800 eller en "Sigma Blitz EF 500 DG Super Nikon NAITTL" kan den derimot brukes som trådløs master med TTL-lysmåling eller manuelle instillinger fra kameraet, noe jeg benyttet meg av stadig vekk, og kommer til å fortsette å benytte meg av på D200.

Om du burde kjøpe en ekstern blitz blir en smakssak, men jeg går ingensteder uten min, selv i dagslys om jeg ikke skal ta landsskapsbilder.

Lenke til kommentar

Må bare slenge meg med her. Tror ikke det er mer feil på D70(s) enn på andre kameramodeller. Og skulle noe skje har du jo garanti på kameraet.

Blitzen på kameraet er helt grei den, og siden den alltid er på kameraet kan den være god å ha i et knipetak. Men tar du mye bilder med blitz vil nok en ekstern blitz være å foretrekke da disse gir mye bedre resultat.

Lenke til kommentar

Hei. Takk for svar. Jeg har i snart 20 år brukt F3 og er svært fornøyd med den, men jeg ser jo at fremtiden er digital, og har man Photoshop på pc`n er det jo ingen sak å redigere bilder selv. Men det er jo det da at man vet hva man har og ikke hva man får. Jeg er veldig spent på dette. Er helt fersk på digital fotografering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...