Gå til innhold

Hvilket OS.


Spinner109

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-22 15:04, skrev Spinner109:

...

Har selv hørt at sp3 fikser masse med spilling.

...


 

Helt korrekt! Need For Speed: Porsche Unleashed/2000 funka endelig etter en kraftig sp3 oppgradering!

 

*da skal jeg prøve NFS: High Stakes/Road Challenge.. *håpe håpe* (vil bli kvitt dual booten med win98)

 

-----Og hvorfor XP kan til tider virke som "går raskere enn win2k", er fordi MS anbefaler at du har 3 ganger så mye mer ram enn i 2k!

 

Joachim

Lenke til kommentar

Windows XP er det beste Microsoft OS til dags dato. Men(!), da må du ha hardware som støtter Windows XP.

 

_________________

Dell Dimension 8200

CPU :: Intel Pentium 4 Northwood 2.0GHz

GFX :: ASUS v8440 GeForce4 Ti4400 128Mb DDR (295/650)

RAM :: 2x256 PC-800 RDRam

HD :: 2xWD800BB Raid 0

+en Floppy :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Eskil87 på 2002-09-22 20:00 ]

Lenke til kommentar

Har prøvd w2k (rktignok uten sp2 som var da) og jeg liker XP best... Har en del koselige funskjoner og bedre menyer enn w2k. Kan gjøre begge like viss du vil. Stabilt er det ihvertfall med rett hardware(eller rett biosversjon)...har ikke hatt en eneste blåskjerm siden jeg bytta fra Abit kt7a til Msi kt3ultra. Men du bør ha 512mb ram for å bruke XP. Har 256mb ddr og det går tregere på enkelte ting enn med 512mb sdram. En bra funsksjon er "system restore". Funker fint viss du bare bruker det på partisjonen hvor XP er installert...Hvis OS har klikke slipper man i mange tilfeller å reinstallere det. NUH. Kjøre dualboot med Win98se nuh...måtte bare teste en del ting i det.. Noen soppgamle spill som var cracket å nekta å funke i XP

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-22 19:59, skrev Eskil87:

Windows XP er det beste Microsoft OS til dags dato. Men(!), da må du ha hardware som støtter Windows XP.


 

FEIL!

det er ikke hardwaren som ikke støtter XP, det er XP som ikke støtter hardwaren. Såh! :smile:

Hvis du liker pastellfarger og fin gui må du gjerne velge OSet det ble brukt mer tid på designing av grafikken enn kodinga. Er det derimot funksjonalitet, stabilitet og flexibilitet som sitter i høysetet, ja da er W2K m/ SP3 veien å gå.

Har noen nevnt Linux? :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Yallis skrev (2002-09-22 23:12):

Quote:


Den 2002-09-22 19:59, skrev Eskil87:

Windows XP er det beste Microsoft OS til dags dato. Men(!), da må du ha hardware som støtter Windows XP.


 

FEIL!

det er ikke hardwaren som ikke støtter XP, det er XP som ikke støtter hardwaren. Såh! :smile:

Hvis du liker pastellfarger og fin gui må du gjerne velge OSet det ble brukt mer tid på designing av grafikken enn kodinga. Er det derimot funksjonalitet, stabilitet og flexibilitet som sitter i høysetet, ja da er W2K m/ SP3 veien å gå.

Har noen nevnt Linux? :smile:

 

Feil, Det er motsatt. Winxp er bra os, Men det er win2k også. :grin:
Lenke til kommentar

det sies at Win2k er stabilt...

ikke på min PC!!!!

bluescreen hver gang jeg slo på maskinen :sad:

nå kjører jeg winXP ikke den bste OS jeg har prøvd...

må nærmest innstallere ny patch til hvert spill :sad:

mes stabile OS jeg har hatt er faktisk Win95,Win3.11 og DOS... :smile:

 

hvis du ikke gidder å innstallere patcher hele tiden bruk Win2k...

gidder du bruke tid på og laste ned patcher til for eksempel GTA3 Midtown madness 2 osv... kan du bruke WinXP... Ditt valg...

Lenke til kommentar
Quote:


HemiCuda skrev (2002-09-23 09:00):

det sies at Win2k er stabilt...

ikke på min PC!!!!

bluescreen hver gang jeg slo på maskinen :sad:

nå kjører jeg winXP ikke den bste OS jeg har prøvd...

må nærmest innstallere ny patch til hvert spill :sad:

mes stabile OS jeg har hatt er faktisk Win95,Win3.11 og DOS... :smile:


hvis du ikke gidder å innstallere patcher hele tiden bruk Win2k...

gidder du bruke tid på og laste ned patcher til for eksempel GTA3 Midtown madness 2 osv... kan du bruke WinXP... Ditt valg...



Tror du ikke at du måtte gjøre det med win2k nå det kom ut. Eg testet win2k beta eg og det var ikke enkelt å finne drivere til hardwaren min. Winxp/2k/ME/98/95 har det alltid kommet noe fiks til, Og det vil det mest sannsylig gjør i lang tid fremover. Så uansett hvilket os du velger vil det komme noen oppdateringer. :grin: Og det samme gjelder spillene og programmene. :razz:
Lenke til kommentar

Hvis du skal spille endel så ville jeg valgt XP

Dette alene PGA Compability delen i XP her kan du Emulere OS så programer som er beregnet på F.eks Win98 kan kjøres på XP. funker knall på endel eldre spill :smile:

 

Denne funksjonen emulerer

Win 95

Win 98/ME

Win NT 4.0 servicePack5

Win 2000

 

Og det funker :smile:

Lenke til kommentar

Ser seriøst ikke vitsen med å kjøre win2k lengre, ALT funker på min XP boks iallefall, med SP1 og det hele.

Maskinen MIN er iallefall "raskere" med XP enn win2k, rask nok er den uansett.

 

XP har mange lekre funksjoner jeg begyntter av meg daglig, om du trenger dette.. er opp til deg å bestemme, men denna boksen jeg sitter på nå, kan jeg med hånda på hjertet si at er 100% stabil, og jeg har aldri problemer med den... Og det skal legges til at jeg bruker den til mye mer enn winamp, mirc og et fåtall spill.

 

XP+firewall+antivirus... samt litt konfigurering og du er i boks, bare for all del ikke kjør Home edition :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...