Gå til innhold

Hvilket OS.


Spinner109

Anbefalte innlegg

Jeg har bestillt nye deler.

Det er:

HK: ASUS A7V8X (max utgaven med LAN, sata osv.)

CPU: XP2000+

RAM: 2x256MB PC3200 (vil kjøre på PC2700.)

 

Jeg må reinstallere OS, og jeg lurer på hvilket os som kan utnytte ressursene best.

Jeg har nå XP, men vurderer 2k (SP3).

 

Jeg vil bruke maskinen mest til spill, Internet og slikt.

 

Noen forslag??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Win2000!!!!

Bruker mindre ressurser enn xp og er mye bedre på spill, mener jeg!

Har kamerater som har brukt xp til spill og de fikk mye bedre kvalitet på spillene i 2000 enn xp..

Xp er for den som vil ha det litt fint og !tøfft" på pc`n.. mener ihvertfall jeg..

 

xp stjeler også båndbredde ra nettet hvis d ikke er skikkelig konfiga..

Lenke til kommentar

vel dette er nesten som amd/intel striden. det er like mange argumenter på begge sider, og det blir andre noe konklusjon uansett. men det jeg har erfart er at noen maskiner "liker" win 2000 bedre og omvendt. min nabo sin pc går raskere på win 2000 enn xp, men hos meg er det motsatt. du får vel bare velge ett og se om du blir fornøyd eller ikke, visst ikke kan du prøve det andre. var i hvetfall det jeg gjorde etter jeg oppgraderte.

ps: visst du skal gå fra win 2000 til XP anbefaler jeg clean install, har dårlig erfaring med oppgradereing av OS.

 

[ Denne Melding var redigert av: Caveman på 2002-09-22 13:18 ]

Lenke til kommentar

WinXP!!!!

Bruker mindre ressurser enn 2000 og er mye bedre på spill, mener jeg!

Har kamerater som har brukt 2000 til spill og de fikk mye bedre kvalitet på spillene i xp enn 2000..

2000 er for den som vil ha det litt fint og !tøfft" på pc`n.. mener ihvertfall jeg..

 

2000 stjeler også båndbredde ra nettet hvis d ikke er skikkelig konfiga..

Lenke til kommentar

Alle os kan så og si konfigureres til å bruke et minimum av ressurser. Selvfølgelig bruker xp mer hvis du har alt det grafiske tullet på. Selvfølgelig bruker det mer hvis du kjører alle mulige servicer som du ikke har brukt for i det hele tatt. XP og 2K er jo igrunn ganske likt, SP3 og SP1 inneholder jo ca det samme. De er begge like ustabile hvis du installerer allverdens programmer og spill. Jeg ville valgt XP rett og slett av den enkle grunn at det er nyest, nyere drivere, funksjoner osv. Hvis du konfigurerer det riktig så er det like bra, hvis ikke bedre enn 2K og trenger slettes ikke bruke mer ressurser.

 

Installer XP. Installer SP1. Gå gjennom service lista. disable alt unødvendig (f.eks print spooler hvis du ikke har printer :wink:. Noen vil kanskje kalle det unødvendig, men du sparer faktisk 1MB med ram på det.

 

tjo

Lenke til kommentar

Fatter ikke helt dette..."win2000 er mye bedre på spill enn XP". Trodde ikke win2000 støtta alle spill engang jeg.

 

Ellers må jeg tilføye at jeg har kjørt både 2k og xp, er meget godt fornøyd med begge. Har brukt XP i 1 år uten problemer. Ikke et vondt ord om det. Men skru av alt av fanzy fading og fargehællvett.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-22 15:04, skrev Spinner109:

Tror jeg velger 2k, men er det noen flere synspunkter dere synes jeg burde overveie.

Har selv hørt at sp3 fikser masse med spilling.

Fikk ikke installert SP1 til XP.


 

har du piratkopi funker det nok ikke nei, men minde du vet hvordan det fikses (noe vi ikke skal gå inn på). eller visst du har norsk xp må du installere den norske pakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...