Howard Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Nvidia har lettet på sløret omkring sin oppdaterte nForce-serie. Produktene skal vises frem på Cebit. Les mer Lenke til kommentar
eXa Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 er dette bare nforce4 men med sokkel AM2? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 er dette bare nforce4 men med sokkel AM2? 5719344[/snapback] Støtter nforce 4 quad sli ? Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Gleder meg bare mer og mer til AM2 når dere kommer med slike nyheter. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) er dette bare nforce4 men med sokkel AM2?5719344[/snapback] I fare for å hisse på meg noen så vil jeg si: ja, dette er en oppusset versjon av nForce 4. Opppussingen innebærer nok litt bios-tweak for å støtte nye prosessorer med viritualisering og ny ram, og noen drivertweaks for å støtte quad SLI også er det sikkert finpusset litt på firmwaren i den innebygde brannmuren i nettverkskontrolleren og sikkert lagt til et par SATA-porter og USB-porter på southbridge. Altså bare finpussing på det gamle brikkesettet. Får håpe de har krympet brikkesettet fra 180nm (?) til 130 eller 90nm i samme slengen så det bruker mindre effekt og dermed ikke blir så varmt som før. Endret 8. mars 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
Storm29 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Skulle ikke AM2 støtte DDR800 a? Lenke til kommentar
CreativeNX Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Gleder meg til AM2 kommer har spart opp penger til å kjøpe totalt ny pc med AM2 socketen når den kommer *Glede seg* Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Støtter nforce 4 quad sli ? Offisielt er det vel bare Dell av alle ting som har lansert en quad SLI løsning, Men CeBit er jo rundt hjørnet får håpet noen lanserer en quad løsning da.. hadde ikke gjort noe å sett 2xASUS 7800GT DUAL kjøre i et system nei.. men dette blir vel heller en drømmetenking Lenke til kommentar
O.J Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Det er vel de aller færreste som kommer til å bruke Quad-SLI, er vel neppe den største nyheten med de nye hovedkortene. Nforce4 har jo vært ute en stund nå, så er vel logisk med en oppdatering for å støtte nye teknologier. Nforce5-navnet er helt berettiget. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Støtter nforce 4 quad sli ? Offisielt er det vel bare Dell av alle ting som har lansert en quad SLI løsning, Men CeBit er jo rundt hjørnet får håpet noen lanserer en quad løsning da.. hadde ikke gjort noe å sett 2xASUS 7800GT DUAL kjøre i et system nei.. men dette blir vel heller en drømmetenking 5719478[/snapback] Dine drømmer er oppfylt Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Skulle ikke AM2 støtte DDR800 da?5719464[/snapback] I følge de siste ryktene så stemmer det Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 er dette bare nforce4 men med sokkel AM2?5719344[/snapback] I fare for å hisse på meg noen så vil jeg si: ja, dette er en oppusset versjon av nForce 4. Opppussingen innebærer nok litt bios-tweak for å støtte nye prosessorer med viritualisering og ny ram, og noen drivertweaks for å støtte quad SLI også er det sikkert finpusset litt på firmwaren i den innebygde brannmuren i nettverkskontrolleren og sikkert lagt til et par SATA-porter og USB-porter på southbridge. Altså bare finpussing på det gamle brikkesettet. Får håpe de har krympet brikkesettet fra 180nm (?) til 130 eller 90nm i samme slengen så det bruker mindre effekt og dermed ikke blir så varmt som før. 5719426[/snapback] Den innebygde brannmuren trenger ihvertfall en finpuss, og jeg håper også de har fått ned effektforbruket. Ellers er det jo ikke så mye nytt å rope hurra for. AtW Lenke til kommentar
O.J Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Link Oida, det der var ytelse! Endret 8. mars 2006 av O.J Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Dette er jo helt "greit". Men det jeg er mest skuffet over er at det bare er 6 SATA porter. Det hadde kostet dem lite å legge til flere og det hadde spart mange folk for MASSE bry. En annen ting som hadde vært greit var DDR2-1000 støtte. Men chipsetprodusenter er som regel veldig konservative... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Men det jeg er mest skuffet over er at det bare er 6 SATA porter. Det hadde kostet dem lite å legge til flere og det hadde spart mange folk for MASSE bry. 5719540[/snapback] Helt enig. Hvorfor ikke ha støtte for 10+, så kan hovedkort produsentene velge hvor mange de vil putte på kortet. Men det blir vel mange som mister jobben i de firmaene som lager kontroller brikkene som blir satt på hvor man ikke trenger de mer. Men det hadde blitt billigere for oss hvis de hadde gjort det. At de ikke støtter større minne hastighet har sikker med saken at de må ha noe å lansere senere, oppdaterte brikkesett. Det blir vel en stund til de trenger å lage nForce 6 brikkesettene tipper jeg. Endret 8. mars 2006 av AndersT2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) En annen ting som hadde vært greit var DDR2-1000 støtte. Men chipsetprodusenter er som regel veldig konservative...5719540[/snapback] Nå er det ikke brikkesettprodusentene men prosessorprodusenten som lager minnekontrolleren og dermed de som setter standarden for hvilken type minne og hastigheter man kan koble til. I lang tid var det ryktet at høyeste offisielle hastighet ville bli DDR2-667, så jeg synes det er bra at AMD har valgt å støtte helt opp til DDR2-800. (Trolig fordi JEDEC er i ferd med å gjøre DDR2-800 til en offisiell standard). Men ikke la deg skuffe, det blir sikkert mulig å kjøpe DDR2-1000 og overklokke minnebussen 25% for å utnyttet det. Edit: Husk at hvis man sammenligner med Intels brikkesett så må man huske at FSB struper minnebåndbredden. Med 800FSB får man bare utnyttet to kanaler med DDR2-400, og med 1066FSB får man bare utnyttet to kanaler med DDR2-533. AMD ville med andre ord altså tatt overtaket på minnebåndbredde allerede ved støtte for to kanaler med DDR2-667, men velger altså å støtte DDR2-800. Endret 8. mars 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 6 sata er for lite?? Ja til en viss grad, men det er få av oss som fyller opp 6 sata. Fra gammelt av så var det jo maks 4 ata. Men det kommer sikkert hk med støtte for mer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) 6 sata er for lite?? Ja til en viss grad, men det er få av oss som fyller opp 6 sata. Fra gammelt av så var det jo maks 4 ata. Men det kommer sikkert hk med støtte for mer. 5719611[/snapback] Jeg tror det blir vanligere og vanligere å ha mange harddisker, delvis fordi folk begynner å få øyneen opp for at det er et veldig praktisk medium, dels fordi kapasiteten ikke øker så fort som den burde. Personlig hadde jeg neppe klagd om det kom hovedkort med 30-sata-porter AtW Endret 8. mars 2006 av ATWindsor Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Dette er jo helt "greit". Men det jeg er mest skuffet over er at det bare er 6 SATA porter. Det hadde kostet dem lite å legge til flere og det hadde spart mange folk for MASSE bry. 5719540[/snapback] nForce4 støtter bare 4, men likevel har jeg 8 på mitt ASUS A8N-SLI Premium ([HINT]ekstra kontroller på hovedkortet[/hint]). Uansett hadde jeg ikke engang VURDERT å slenge 10-12 eller enda flere disker på en halvslapp integrert kontroller. En PCI(-E)-kontroller er ikke det jeg vil kalle "MASSE bry". Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Dette er jo helt "greit". Men det jeg er mest skuffet over er at det bare er 6 SATA porter. Det hadde kostet dem lite å legge til flere og det hadde spart mange folk for MASSE bry. 5719540[/snapback] nForce4 støtter bare 4, men likevel har jeg 8 på mitt ASUS A8N-SLI Premium ([HINT]ekstra kontroller på hovedkortet[/hint]). Uansett hadde jeg ikke engang VURDERT å slenge 10-12 eller enda flere disker på en halvslapp integrert kontroller. En PCI(-E)-kontroller er ikke det jeg vil kalle "MASSE bry". 5719637[/snapback] Hva slags ulemeper mener du integrerte kontrollere har i forhold til PCI-kontrollere? (PCIe-kontrollere til 1x som har 4 porter har jeg ikke sett enda, men forsåvidt, hva gjør disse bedre enn de integrete) AtW Endret 8. mars 2006 av ATWindsor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå