Gå til innhold

2x 7800gt eller x1900XT?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kvalitet tror jeg ikke er et tema her. Det du må tenke på er støy og varmeutvikling. Naturlig nok vil de to 7800GT kortene utvikle mest støy og bruke mer strøm, samt at ytelsen vil trolig ligge under eller marginalt over den til X1900XT. Det er også vært å nevne at ATi planlegger et massivt priskutt på sine brikker, så X1900XT vil nok være det beste valget.

Lenke til kommentar
Kvalitet tror jeg ikke er et tema her. Det du må tenke på er støy og varmeutvikling. Naturlig nok vil de to 7800GT kortene utvikle mest støy og bruke mer strøm, samt at ytelsen vil trolig ligge under eller marginalt over den til X1900XT. Det er også vært å nevne at ATi planlegger et massivt priskutt på sine brikker, så X1900XT vil nok være det beste valget.

5719235[/snapback]

Vet du om det fins noen tester mellom 7800GT i SLI og x1900XT? Er fult klar over at ATi planlegger et massivt priskutt, det er nemlig derfor jeg spør ;)

Lenke til kommentar

5719235[/snapback]

Så 1 stk x1900XT skal i teorien yte bedre enn 7800GT i SLi? :thumbup:

Lenke til kommentar

Har kjørt 2 stk 7800 GTX i Sli over en lengre periode. Min erfaring er at de fleste spill ikke klarer å utnytte Sli tilstrekkelig. Gikk over til et X1900XTX i forrige uke, og ble overrasket over hvor mye bedre og stabilt dette yter i spill sammenlignet med Sli.

Sli kunne til tider gi høyere FPS, men i nesten samtlige spill kunne det oppleves at FPS`n var veldig ustabil og kunne sprette fra 100 til 20. Dette gav en ubehaglig spillopplevelse. Har lest om flere med samme problem.

Med X1900XTX kortet ligger FPS`n stabilt over 70 i de fleste spill på full oppløsning. Til og med et 7800 GTX kort gav etter min mening en mer behaglig spillopplevelse en Sli.

Derimot vil Sli gi en fin boost i 3Dmark hvis det er viktig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...