jh_ Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Hei... Har en 700mhz drittdata med integrert 16mb skjermkort osv... Er ca.2 måneder siden jeg har formatert, og nå i d siste så begynner dataen plutselig å pipe, veldig høyt faktisk... både fra harddisken og høytalerne, og når jeg går på task manager står cpu-usage på 100%... Vet ikke om cpu-usage går opp til 100% fordi den pipinga kommer, eller pipinga kommer pga. cpuen står på 100%... Noen ganger kommer ikke pipinger før etter kanskje 5timer, andre ganger kommer den etter 10min... Blir kjipt på oslo-lan hvis jeg ikke får fixa d innen da :sad: Har ikke noe særlig lyst til å formatere heller, har lixom fått "system" i tinga mine nå :razz: Noen som veit hva det er? eller hva jeg kan gjøre for å fjerne det? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Du må si hvilket os du bruker. Men eg er redd det beste er format c. Spesielt om du kjører et os fra ms med 9x. Lenke til kommentar
præling Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Hei. Har du lagt til noe nytt enten hardware eller software i det siste? Ville tro at det kanskje var driverfeil på en eller annen enhet eller at enten prosessor, Ram-brikker ikke sitter ordentlig på plass. Hardware-feil resulterer ofte i piping. Dersom du ikke greier å løse feilen selv ved å sjekke at enhetene er på plass. Kan du gå inn på websiden til produsenten av hovedkortet ditt og se om de har noen info om pip fra maskinen. Håper dette hjelper deg.Lykke til. Lenke til kommentar
Dator Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Jeg har vært borti noe sånt før en gang med en duron cpu, da var faktisk cpuen gåen (Trolig pga høy varme). Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 23. september 2002 Forfatter Del Skrevet 23. september 2002 hmm...jeg kjører windows 2k og xp... bruker nesten ikke xp, men d har ikke vært noe piping på det... jeg tenkte på rammen, sjekket den ene og satt inn en ny oxo... kan stemme at cpu-en er gåen, den har jo fått kjørt seg ganske hardt noen ganger... når dataen har stått på i noen dager... hmm, tror ikke jeg har nok peil til å skifte en cpu... :sad: Eneste jeg har gjort inne i dataen er vel ram og pci-kort :razz: Er det vanskelig å skifte cpu? Koster d mye for en ny? Lenke til kommentar
Colin Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Høres ut som du har en eller annen prosess i Windows (kanskje explorer.exe) som plutselig tar av på cpu-kraft, og dermed går på 100%. Det kan forårsake cpu til å gå varm, slik at alarmen går. Sjekk Task Manager neste gang, under Processes, og se hva det er som bruker all kraften. Pål Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 23. september 2002 Forfatter Del Skrevet 23. september 2002 hmm... har sjekka det... tror de 100% står på system eller noe... husker ikke helt... får ikke tatt "end process" iallefall :razz: Ingen programmer som tar alle de 100% iallefall :sad: Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Kanskje du har en IBM disk? :razz: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Har du kjørt en virus skanner program, Bare for å være sikker på at du ikke har virus. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Har kjørt Norton antivirus 2000... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå