ze5400 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hvordan kan jeg lagre addresse, brukernavn, passord til en database i asp.net? er web.config optimal for dette? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hvordan kan jeg lagre addresse, brukernavn, passord til en database i asp.net? er web.config optimal for dette? 5719147[/snapback] Ja! i 1.0/1.1 legger du dem i <appSettings>. I asp.net 2.0 finnes det også en egen seksjon som heter <connectionStrings>. For å hente dem ut bruker du: 1.0/1.1: System.Configuration.ConfigurationSettings.AppSettings["MinConnStr"] 2.0: System.Configuration.ConfigurationManager.AppSettings["MinInstilling"] og System.Configuration.ConfigurationManager.ConnectionStrings["MinConnStr"].ConnectionString Det kan nok hende du må legge til refference til System.Configuration.dll. Om du er paranoid kan du også kryptere web.config ved å bruke aspnet_regiis med en haug med parametere du kan finne på google Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Men man kan ikke få tilgang til web.config ved www.addresse.com/web.config? IIS nekter vel tilgang som standard? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 ASP.Net nekter tilgang som standard. SQL basen bør jo være bak en brannmur slik at selv om man får tak i connectionstring'en så får man ikke tilgang. I tillegg lønner det seg å bruke Integrated Security (om man jobber mot MSSQL ihvertfall) eller kan kryptere innholdet i web.config om man er enda mer nervøs Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Bruker MySQL, og ja, brannmuren er lukket, men likevel føler jeg meg tryggere nå som jeg vett tilgang er nekta som standard; tusen takk jorn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå