danandre Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Heisann! I det siste har jeg fundert på mulighetene for å bytte nettleverandør. Jeg har 1mbit fra Catchcom/Ventelo for tiden (SHDSL), men jeg syntes tjenesten begynner å bli litt i det dyreste laget (800,- Kr i mnd). Jeg er egentlig kjempe fornøyd med linja, får ca 970 kbps i tester, og jeg har en utrolig god responstid på internett og i spill. (Har ca 4-5 ms med ping mot online.no) Har sjekket kapaks for litt informasjon om linjelengder osv, og jeg ble litt forskrekka: Total linjelengde inkludert inntak: 5573 meter Noe som er helt utrolig, siden jeg bor 200m unna Lillestrøm by. I tillegg sier kapaks at det er omkoblingsmuligheter til DSLAM, noe jeg regner med er en teknologi brukt for ADSL og ikke SHDSL? Jeg ser hos mange at internetten deres går via telefonlinja og til en splitter som fordeler internett og telefon, men hos meg satte Catch opp en egen dedikert linje med direkte uttak i huset. Er det noe forskjell der? Har jeg gode kobberpar siden jeg får så bra responstid, og har det noe med at jeg har en dedikert linje? Kommer jeg til å miste den lave responstiden hvis jeg skifter til ADSL? I tillegg kan jeg fortelle at kapaks sier jeg kun har ett trådpar igjen sett bortfra den i bruk. Denne kan kanskje benyttes i tillegg for å øke båndbredde? Takker for alle svar! Kom gjerne med tips til gode nettleverandører Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå