Pastafarian Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hei, Har planer om å kjøpe nytt kabinett og har i den forbindelse sett på: Cooler Master Stacker Kabinett Sort STC-T01/STÅL eller Thermaltake Armor Sort, Aluminium Front, Super tower stål eller Thermaltake Armor Sølv, Aluminium eller Thermaltake Kandalf Sort, Aluminium Front eller Thermaltake Kandalf Sølv, Aluminium (Lenket til PCutstyr da det virker som de er billigst og fører alle variantene av kabinettene finner de ikke i prisguiden. De fører også vannkjølingen.) Hvordan vil dere rangere disse kabinettene? Mine krav er god funksjonalitet, veldig gode utbyggingsmuligheter, støtte for vannkjøling, mulighet for kjølig og stille drift. Har bare planer om vann på CPU, kanskje gpu osv senere. Hvilke fordeler/ulemper er det med stål vs. aluminium? Kan spare noen kroner ved å kjøpe stål, men om aluminium er bedre så er jeg villig til å ofre de kronene. Ønsker kanskje å vente til Armor og Kandalf kommer med sidedør med 250mm vifte;synspunkter?Lenke Tenker å investere i vannkjøling Thermaltake BigWater 745, 3X12cm Vann- kjølingssystem, Socket BTX/775/939/940 . Virker som et billig og greit sett. Det er vel også en fordel å bruke kabinett og vannkjøling fra same produsent?! Maskinvare som skal inn: ASrock dual sata II Bør ha kapasitet for 7 hdds+ Vannkjøling se lenke ovenfor 7800 GT med Arctic Cooling VGA Silencer NV 5 Pci lydkort Og hvem vet hva fremtiden bringer. Ønsker også forslag til andre gode kabinetter som møter mine behov. Ikke villig til å bevege meg over 2000 kr. Holder nå en knapp på Kandalf eller Armor som virker lik innvendig. Tanker/erfaringer/synspunkter? Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Hei! Jeg kjenner ikke til de tårnene fra TT, men de ser jo ok ut de bortsett fra at de ser "ferdigmodda" ut. Greit nok det men dersom du vil ha mulighet til å modde videre senere vil jeg anbefale Stacker'n. Har den selv og er i gang med modding. Stacker'n fyller alle dine behov, det kan jeg si med én gang. Det har mer enn nok av plass til maskinvaren din og kjølinga og har i tillegg rom for en ekstra psu om du skulle ønske det. Til slutt har du masse muligheter for 120mm vifter som jo er mer stillegående enn 92 og 80mm. Det beste ved dette kabinetter er at det har en grill i bunnen som muliggjør plassering av radiatoren med skikkelig kjøling der. Fordelen med stål fremfor aluminium er vel at det er lettere å bearbeide. Bakdelen er at det er tyngre, men dersom du skal ha vannkjøling vil jeg tro at et tyngre kabinett også er mer stabilt. Om et stål-kabinett er stillere enn et aluminiums-kabinett aner jeg ikke. Hvis du skal ha vannkjøling, hva skal du da med en sidedør med 250mm vifte? Det med kjøling og kabinett fra samme produsent har ingen ting å si. Lykke til med valget ditt! Med vennlig hilsen Han Derre Endret 8. mars 2006 av Han Derre Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Takker så mye for svar. 250 mm viften tror jeg kan være nyttig til kjøling av chipset på hovedkortet som er passivt kjølt og minne. Har ikke planer om vannkjøling på chipset. Er da helt ny på vannkjølingsområdet. Stacker komer også med dempematter, noe som jeg tror kan bidra til å dempe støynivå ytterligere. Er det noen som har prøvd disse?. Var da veldig dyre. Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Joda, det demper veldig bra. Problemet er bare det at det samtidig fjerner mulighetene kabinettet har til å lede varme vekk. Både stål og aluminium har gode termiske egenskaper i så måte og fungerer som en slags heatpipe. Jeg har forsøkt dette tidligere og jeg vil ikke anbefale dette dersom du har en spill-pc som krever en del av maskinvaren og som utvikler en del varme i seg selv. Jeg har riktignok ingen erfaringer med bruk av støymatter i kombinasjon med vannkjøling og det kan godt hende det virker mye bedre da. Med vennlig hilsen Han Derre Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Jeg ville nok ha gått for Armor eller kandalf, bra kabinetter i god kvalitet, også ser de veldig bra ut også.. Hadde jo også vært gromt med en vifte på 25 cm, men kan jo bli støy av dette da.. Bare å velge etter det utseende du liker ved kandalf / armor, de er nesten helt like bortsett fra fronten på de.. Ville selv ha gått for Armor.. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Ser at viften bare har 600 rpm, noe som vel skulle tilsi at den er forholdsvis stille og allikevel flytter mye luft med den diameteren.? Støymessig med tanke på vannkjøling og dempematter så flyttes vel bare støyen ut av kabinettet med det settet jeg tenker på. Er trossalt en ekstern dual radiator med 2x 120mm vifter. Jeg får vel bare innse at disse kabinettene ikke er designet for å dempe støy, men snarere kjølig drift med veldig god ventilasjon. Og gode utbyggingsmuligheter. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hvor større vifta er, hvor mindre rpm er det.. En 80 vifte har mange fler rpm enn en 120 vifte.. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Ser ut som det blir et Armor eller Kandalf kabinett. Tror jeg skal vente til det dukker opp variater med den døren med vifte. Armor er litt billigere så det blir vel det. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hvorfor ikke Stacker da? Konge kabinett Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Vanskelig å svare på hvorfor ikke stacker? Kanskje noen kan komme med en objektiv vurdering av de to kabinettene? (Stacker vs. Thermaltake Armor/kandalf). Har lest en rekke tester og begge får glimrende karakterer. Virker nesten som det eneste som skiller er hva man mener om utsene. Eneste jeg kan se er at Stacker 810 (alu) ikke har mulighet for BTX støtte. Så om jeg går for ALU så er dette et dårligere valg. Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hvorfor så opptatt av BTX-Standarden da? Jeg synes TT sine er ferdigmodda disco-kasser uten veldig masse muligheter mht. videre modding. Jeg har selv hatt et TT Xaser III for et par år siden (blå/svart) som jeg på det tidspunktet var fornøyd med. Siden har jeg blitt mer og mer påvirket av modderne her inne og jeg sier det samme til deg i dag som de sa til meg da. Jeg tror du i det lange løp kommer til å bli mer fornøyd med Stacker enn de du nevnte fra TT. Nettopp fordi du, dersom har litt lyst på å ha et kabinett som er unikt er det mye lettere å få til det med et Stacker enn med de modellene fra TT. Med vennlig hilsen Han Derre Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 BTX standarden nemte jeg bare fordi det var noe som skilte de to kabinettene fra hverandre i ALU utførelse. Glimrende poeng, er egentlig ikke ute etter "bling bling", men snarere funksjonalitet og mulighet til customisere er alltid et stort pluss; uten at jeg tror jeg vil gjøre de helt store inngrepene på den fronten så er det vel alltid greit å ha muligheten. Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Da hadde jeg ikke vært i tvil. Den fronten som er på de to TT'ene er kul nok, men du har NULL mulighet til å modde. Ser ut som det er samme materialet som på den Xaseren jeg hadde og det aluminiumet er tjukt mann! Vil du ha valgfrihet=Stacker Vi du ha et ferdigmodda et=TT Lykke til igjen! Han Derre Endret 8. mars 2006 av Han Derre Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 håper de selger den thermalthake armor sidedøra utenom sånn at man kan velge og kjøpe den senere og håper psdata eller komplett kommer til å selge den Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Virker som døra er tenkt som ekstrautstyr som selges separat. Det kommer i tillegg en ny kabinett modell med denne døren. (Har egne varenummer). Kan vel alltids mase litt på butikkene om de ikke tar den inn med en gang. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 her er det også litt om det http://www.thermaltake.com/product/Chassis...r/va8003bws.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå