Henriko^ Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Har hatt 1557GLSen min i 1,5år nå, og er stort sett fornøyd med denne, men nå i det siste har batterilevetiden blitt redusert ganske kraftig. For å være ærlig kan jeg ikke si sikkert om dette har skjedd plutselig, eller gradvis over en to-tre mnders periode, men nå må jeg streve skikkelig for å få den til å holde to forelesningstimer (2x45min + 10min pause). Mener å huske at jeg tidligere hadde gode 3 timer batterilevetid på denne for ikke så altfor lenge siden, så det er en ganske merkbar forandring. Som sagt er den 1,5 år nå, og jeg bruker den daglig på høyskolen, slik at den nesten blir helt utladet hver ukedag. Men trodde dagens batterier tålte ut/oppladninger godt, og ihvertfall ikke halverer ytelsen på 1,5år? Kan det være noe annet? Evt. bios-innstillinger/drivere/hotfixer jeg har glemt å legge inn etter en formatering? Mistet forsåvidt hele sulamitten i asfalten for et par/tre uker siden, kan vel ikke ha noe med det å gjøre? Har ihvertfall ikke merket noen andre defekter. Bruker Centrino Hardware Control på Max Battery og kjører lysstyrken på skjermen til minimum. Viften går så godt som aldri. Endret 8. mars 2006 av Henriko^ Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Dette er vel relativt realistisk levetid for et flittig brukt batteri i en bærbar pc, faktisk så synes jeg det virker som det har vært ganske bra levetid på det. Kjenner flere som har hatt et bortimot dødt batteri etter så mye som 1,5 år. Det er ikke for ingenting at de fleste produsenter begrenser seg til 1 års garanti på batteri, mens de ofte kan gi lengre garantitid på selve pc'en. Så da er det vel bare å handle nytt dessverre...synes imidlertid å ha sett en plass at batteriene til 1557 ikke var så hakkende gale i pris sett i forhold til mange andre maskiner. Olav Edit: Netshop tar 695,- for et nytt 8-cellers batteri til 1557. Det er IKKE ille. Olav Endret 8. mars 2006 av olav1974 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå