Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor langt unna telefonsentralen er jeg?

Anbefalte innlegg

Hei!

Holder på å bestille meg adsl+ fra nextgentel og der står det at jeg får inn bedre linje jo nærmere telefonsentralen jeg er... men hvordan skal jeg finne ut hvor langt unna min sentral ligger?

mvh xadox

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en av de som har bestilt ADSL2+ MegaFree.

Det står at jeg er 2382 meter unna sentralen, noe som vil gi meg mellom 10.000 og 12.000 kbps. Har egentlig lengde unna sentralen noe å si på opplastingshatigheten?

Endret av Agressive
Lenke til kommentar

Fordi kapaks kun forteller deg hva som kan leveres på telenor sitt utstyr. Derfor får du opp "7232/704". Hvis ngt har utstyr i sentralen så må du høre med dem hva dem kan levere. Men linjelengden kan gi deg en pekepinn på hvilken produktklasse du kan forvente å kunne få.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Total linjelengde inkludert inntak: 1199 meter

hmm men hvorfor får jeg bare "Mulig produktklasse: ADSL 7232/704"

rart...

5718774[/snapback]

Ikke egentlig. Du søker på telenors sentraler nå, og telenor har for tiden ikke noe ADSL2+ tilbud.

Det er mulig å søke på andre sentraler, men det tror jeg er knyttet til login'en du bruker på kapaks.

Det du egentlig er intressert i å vite er linjelengden. Dersom den er over 3km så er det sansynlig at det er lite å hente på å oppgradere til ADSL2+. ADSL2+ gir generellt sett best utbytte til de som allerede er i stand til å få 6-8Mbit på vanlig ADSL. På dårligere/lengre linjer får du omtrent samme resultat på 2+ som på vanlig ADSL.

Din ISP kan sikkert gi deg nøyaktig avstand til den relevante sentralen.

-Stigma

Lenke til kommentar

"du kan bli telemontør" det hørtes like enkelt ut som folkene på depoet hos meg i militæret sier "da må du melde deg inn i I-Styrken" :p

spørs om jeg gidder å utdanne meg til telemontør bare for å finne ut hvor dissa teite boksene dems står plassert :p er vel lettere å spørre en kompis innenfor bransjen ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...