stinger82 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Hatt et par problemer med at pc'n plutselig slår seg av de siste dagene, inge bluescreen eller noen ting. Har en cooler master real power 450w, så strøm skal det være nok av. Har sjekket for spyware og lignende. Tempen er også ok. Kan det være windows registeret som trøbler, eller er det hardware relatert? Endret 7. mars 2006 av stinger82 Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 All feilsøking av dette slaget har bare en fremgangsmåte egentlig. 1. Fjern absolutt all hardware du kan fjerne, slik at du står igjenn med absolutt minste system som trengs for å starte opp pc'en. 2. Test 1 og 1 av komponentene i en ANNEN maskin som er frisk, og kjør litt omfattende tester for hver gang. 3. Test 1 og 1 friske komponenter i maskinen som ikke fungerer og kjør tester for hver gang. Man bør da klare å finne frem til den komponenten som feiler. Har man ikke reservedeler, eller et annet system å teste i så lever da maskinen til noen som kan gjøre den jobben. 1000 ting på forskjellige plasser kan føre til denne type feil. Forstår man ikke hvordan dette skal gjøres så kontakt da support til din pc leverandør, eller kontakt et firma som kan fikse pc'en din Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 All feilsøking av dette slaget har bare en fremgangsmåte egentlig. 1. Fjern absolutt all hardware du kan fjerne, slik at du står igjenn med absolutt minste system som trengs for å starte opp pc'en. 2. Test 1 og 1 av komponentene i en ANNEN maskin som er frisk, og kjør litt omfattende tester for hver gang. 3. Test 1 og 1 friske komponenter i maskinen som ikke fungerer og kjør tester for hver gang. Man bør da klare å finne frem til den komponenten som feiler. Har man ikke reservedeler, eller et annet system å teste i så lever da maskinen til noen som kan gjøre den jobben. 1000 ting på forskjellige plasser kan føre til denne type feil. Forstår man ikke hvordan dette skal gjøres så kontakt da support til din pc leverandør, eller kontakt et firma som kan fikse pc'en din 5719684[/snapback] Ja, er vel en god måte det her, men er det ikke noe logg i windows som skal registrere forskjellige feil og sånt? Er ikke sikker på det, bare noe jeg tror kanskje er mulig. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Når maskin plutselig skrur seg av og gir deg bluescreen, så vil jeg tippe at det er rammen som lager trøbbel. Test rambrikkene for feil, eventuelt testing av å kjøre et og et brikke. Slik kan du begynne å feilsøke rambrikkene først. Ikke vits å gjøre så stor aksjon hvis det er ram. Finnes selvfølgelig andre faktorer som gir deg bluescreen også. Hos meg så har det ofte vært ram som er syndern. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Når maskin plutselig skrur seg av og gir deg bluescreen, så vil jeg tippe at det er rammen som lager trøbbel. Test rambrikkene for feil, eventuelt testing av å kjøre et og et brikke. Slik kan du begynne å feilsøke rambrikkene først. Ikke vits å gjøre så stor aksjon hvis det er ram. Finnes selvfølgelig andre faktorer som gir deg bluescreen også. Hos meg så har det ofte vært ram som er syndern. 5719732[/snapback] Ja, men han skriver han ikke får bluescreen. Jeg ville først og fremst mistenke PSUen, siden det er den som har ansvaret for POWER. Kanskje den er blitt defekt eller så kan du åpne PSUen og sjekke om det er masse støv der inne som kortslutter eller skaper for store temperaturer. Gamle PSUen min ble kjøligere etter at jeg fanget opp alle støv kaniner ut av den. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 PSU'en så fin ut inni.. Prøver og formatere og slette partisjonen og se om det løser problemet.. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) gå på kontrollpanel, system, avansert, innstillinger under oppstart og gjennoppretting, så krysser du vekk "start på nytt automatisk" edit: da skal bluescreenen komme fram Endret 8. mars 2006 av MAXILA Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Var ikke krysset av :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå